Kategorie

Top 10: Najgorsze samochody do 10 tys. zł - tych modeli unikaj jak ognia!

Kuba Brzeziński
Nissan Primera P12
Materiały prasowe Nissan
Na rynku wtórnym nie brakuje aut, które stanowią wybór podwyższonego ryzyka. Dziś przedstawiamy 10 modeli, z którymi kupujący może mieć styczność podczas poszukiwania taniego aua. Oto najgorsze samochody do 10 tys. zł.

Wybór samochodu używanego zdaje się jeszcze trudniejszy od wyboru samochodu nowego. W końcu kierowca musi wziąć pod uwagę szereg dodatkowych czynników, wśród których prym wiedzie np. przebieg czy stan techniczny. Kluczem do sukcesu jest też poszukiwanie informacji o awaryjności oraz łatwości... ewentualnej odprzedaży po kilku latach. Żeby ułatwić poszukiwania wszystkim tym kierowcom, którzy chcą kupić auto tanie, przygotowaliśmy kolejną listę. Oto najgorsze samochody do 10 tys. zł.

Renault Vel Satis

Renault Vel Satis

Reklama

Na początku nowego millenium Francuzi postanowili być wybitnie innowacyjni stylistycznie. Stąd Megane zaczęło wyglądać jak żelazko, a limuzyna segmentu E zamieniła się w… No właśnie nikt do końca nie wie czy Vel Satisowi jest bliżej do hatchbacka, czy vana. A design jest dopiero pierwszym z problemów. Drugi jest dużo poważniejszy. Auto zostało technologicznie oparte na Lagunie II. A to oznacza, że niedługo po jego zakupie kierowca powinien rozejrzeć się za elektromechanikiem, który będzie w stanie zrozumieć choć część usterek na tle elektronicznym występujących w tym aucie.

Seria błędów popełnionych przez Renault sprawiła, że Vel Satis dość szybko stał się autem wiodącym na rynku. Wiodącym oczywiście w kwestii utraty wartości! Już po trzech latach eksploatacji model mógł być zbyty za grosze. Przeciętny wskaźnik deprecjacji sięgał w tym czasie nawet 70 proc.

Zobacz również: Renault Laguna II

Chevrolet Lacetti

Chevrolete Lacetti

Pojawienie się logo Chevroleta na masce tego pojazdu to delikatnie mówiąc nieporozumienie. Bo choć Lacetti rzeczywiście było produkowane przez General Motors, dużo więcej wspólnego ma z Daewoo niż amerykańską legendą. Tak, hatchback, sedan lub kombi są proste technologicznie. I tak, ich naprawy nie powinny być drogie. Z drugiej strony to samochód, który naprawdę źle wygląda, a do tego jest mentalnym emerytem. To po prostu środek transportu, który nie wzbudza w kierowcy większych emocji. Aaa… I jeszcze jedno. Jak kupicie Lacetti, istnieje duże prawdopodobieństwo że już nikt i nigdy go od was nie odkupi.

Zobacz również: Test Chevrolet Cruze 1.8 LTZ: Wersja skrócona

Kia Sorento I

Kia Sorento Fot. Newspress

Z Sorento pierwszej generacji jest trochę jak z podróbkami ubrań. Niby macie znany krój i niby wszyscy się na was patrzą, jednak wy doskonale wiecie o tym, że to całkowicie nie ta jakość. Kia wygląda jak rasowy SUV i ma nawet napęd na cztery koła. Niestety stylistycznie nie przypomina rywali takich jak BMW X5 czy Mercedes ML, a dominujący silnik diesla dużo częściej niż frajdę daje kolejny powód do wizyty u mechanika. Przykład? Bardzo często zdarza się, że w jednostce wysokoprężnej jeden cylinder wychodzi bokiem bloku…

Zobacz również: Używana Kia Sorento – pierwsza liga koreańska

Citroen C3 Pluriel

Citroen C3 Plurier 2008

Citroen

Reklama

Sposób myślenia francuskich inżynierów jest - delikatnie mówiąc - dość okrężny. Tylko oni mogli bowiem stworzyć kabriolet na bazie samochodu segmentu B, który tak naprawdę kabrioletem nie jest. Co to znaczy? Citroen C3 Pluriel ma składany dach, jednak do uzyskania całkowicie otwartej przestrzeni nad głową pasażerów, konieczne jest też zdjęcie specjalnych pałąków. Na nie miejsca w aucie nie ma. Muszą zatem zostać w garażu. W taki sposób nie da się jednak podróżować na dalszych dystansach…

A to jeszcze nie koniec problemów z Citroenem C3 Pluriel. Auto było w dużej części przypadków parowane z sekwencyjną skrzynią biegów, które bardzo opieszale zmienia przełożenia i szarpie. Dodatkowo model jest naprawdę ciężki oraz paliwożerny. Na szczęście nie okazuje się wybitnie awaryjny. Tak, boryka się z serią usterek. Te jednak są bardziej denerwujące niż zasadnicze.

Zobacz również: Używany Citroen C3: miejska awangarda

Alfa Romeo 166

Alfa Romeo 166

Używana Alfa Romeo 166 to jeden z piękniejszych modeli segmentu E jakie kiedykolwiek były dostępne na rynku motoryzacyjnym. Nie będę oryginalny, ale muszą to powiedzieć. Limuzyna wygląda jak dzieło sztuki nowoczesnej! Kierowca, który zdecyduje się na zakup kilkunastoletniego egzemplarza, niestety prawdopodobnie do oglądania tego auta będzie musiał się ograniczyć. Bo w eksploatacji przeszkodzić mu może kilka problemów. Pierwszym jest zawieszenie - zaawansowany układ wielowahaczowy praktycznie cały czas raczy kierowcę stukami i ciągle wymaga uwagi mechanika.

Po drugie Alfa Romeo jest dość skutecznie podgryzana przez korozję. Po trzecie dominujące silniki diesla choć naprawdę dobre, już dawno mają lata świetności za sobą. A to oznacza, że większa część osprzętu może wymagać wymiany niedługo po zakupie.

Zobacz również: Używana Alfa Romeo 166: szpan za rozsądną cenę

Audi A8 D2

Quattro audi a8

Audi A8 pierwszej generacji naprawdę nie było złe. Miało klasyczną linię nadwozia, bogate wyposażenie w realiach końca lat dziewięćdziesiątych i mogło być napędzane 6-litrowym silnikiem benzynowym! Czemu zatem auto trafiło na tą listę? Powód jest jeden. Limuzyna ma swoje lata, a to oznacza że podczas eksploatacji będzie się psuć. Awarie natomiast - jak przystało na topową część segmentu premium - będą drogie w usunięciu. I przykładów nie brakuje. Kompleksowy remont wielowahaczowego zawieszenia może kosztować nawet 10 tysięcy złotych! To więcej niż drugi egzemplarz używany.

Zobacz również: Audi A8 D2 4.2: wymiana łożyska koła przedniego

Fiat Croma II

Fiat Croma

Croma drugiej generacji miała sprawić, że Fiat triumfalnie powróci do segmentu D. Czemu tak się nie stało? Włosi nie przemyśleli kilku dość ważnych aspektów. Bo choć Alfa Romeo udowadnia, że ludzie z koncernu Fiata potrafią budować niezwykle przystojne sedany, tym razem receptą stało się połączenie nieco utytego kombi z minivanem. Co gorsze, mało udany design został uzupełniony dość zawodną technologią. Awaryjne są przekładnie kierownicze, pękają obudowy alternatorów, padają centralki sterowania silnika, zacina się hamulec ręczny i wiele do życzenia pozostawia trwałość chłodnic.

Zobacz również: Używany Fiat Croma II (2005 – 2010) – rynkowy margines

Jaguar S-Type

Jaguar S-Type

S-Type jest jednym z tych modeli, które dzielą nie tylko przeciwników brytyjskiej marki, ale nawet jej zwolenników! Kierowcy dostrzegają w bryle nadwozia inspirację klimatami retro. Podkreślają jednak, że nie prezentuje się ona gustownie, a więc sedanowi brakuje typowo brytyjskiego szyku. Oczywiście S-Type znalazł się na tej liście nie tylko z uwagi na nie do końca udany design. Dużo większym problemem są awarie. Niską trwałość ma chociażby zawieszenie. Z czasem psują się również silniki. I co gorsze, podczas ewentualnych napraw kierowca jest narażony na zakup drogich części. Bo Jaguar z biegiem lat stał się tańszy w zakupie, ale jego koszty eksploatacji nie spadły.

Nissan Primera P12

Nissan Primera P12

Nissan Primera P12 to jeden z pierwszych objawów współpracy japońskiej marki z Renault. Skutek? Choć model reprezentuje segment D, twórcy nie postawili na klasyczną stylizacją. Primera wygląda trochę jak oszlifowany kamień szlachetny. O ile jednak diament może być elegancki i zadawać szyku, o tyle Nissan niestety tego nie potrafi. Co gorsze, auto psuje się na potęgę! Sworznie wahaczy czasami wytrzymują tylko 40 tysięcy kilometrów, szwankuje ekran centralny, przekładnie kierownicze dość szybko ujawniają przecieki, a motor 1.8 litra spala naprawdę duże ilości… oleju silnikowego!

Opel Signum

Opel Signum

Największym problemem Signum jest to, że Opel sam nie mógł zdecydować się jak powinien wyglądać ten model. Projektanci ewidentnie wahali się między koncepcją vana, kombi i hatchbacka. A tak nietuzinkowe zestawienie przyniosło im jeden skutek - niemalże zabiło sprzedaż pojazdu na rynku pierwotnym. Na rynku wtórnym Signum nie jest dużo popularniejszy. Wybierając to auto kierowca powinien się zatem liczyć z tym, że niełatwo będzie za kilka lat znaleźć ewentualnego nabywcę. Co z awaryjnością? Opel z pewnością nie jest tytanem. Psuje się głównie zawieszenie, układ elektryczny i… przepracowane diesle.

Zobacz również: Opel Signum - zestawienie żarówek

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    18 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.