REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki

Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki
Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Jest duży, luksusowy i... z biegiem lat coraz tańszy. Czy zatem warto kupić używanego Lexusa RX II? Japońska technologia wydaje się trwała. Jest jednak kilka punktów, na które warto uważać.

REKLAMA

Stylistycznie Lexus RX UX30 nie przyniósł większego zaskoczenia. Stanowił tak naprawdę rozwinięcie koncepcji znanej z poprzednika. Auto nadal prezentuje się bowiem jak hatchback na szczudłach. Nowością jest np. wybrzuszony zderzak z przodu. Poza tym zmienił się kształt lamp i co najważniejsze, tylne światła zachowały efektowne, przezroczyste klosze. Lexus nie był szalony już w dniu premiery w roku 2003. Dziś to akurat się nie zmieniło. Co ważne, karoseria nie zestarzała się nadmiernie. I dziś nadal prezentuje się elegancko.

REKLAMA

Stylistycznie wnętrze używanego Lexusa RX II nie odstaje od tego, do czego kierowców przyzwyczaiły Lexusy z początku nowego millenium. Stylizacja jest prosta, a ergonomia utrzymuje się na wysokim poziomie. Zastrzeżenia można mieć głównie do jakości materiałów. Plastiki są twarde i trzeszczą podczas jazdy. Niedociągnięcia na tym polu są jednak cechą charakterystyczną modeli „krojonych” głównie z myślą o rynku zaoceanicznym - a RX II taki właśnie był. Troskę o klienta amerykańskiego widać też w konstrukcji foteli. Te są mięsiste, obszerne, ale płaskie… Bagażnik Lexusa ma pojemność od 440 do 2130 litrów.

Używane: Lexus RX II - tylko trzy jednostki napędowe...

Lexus RX II miał staną w Europie do walki z takimi hegemonami jak Mercedes ML czy BMW X5. Niestety w jednej kwestii nie miał z niemiecką konkurencją żadnych szans - w kwestii palety silnikowej. Japończycy podeszli do listy jednostek napędowych mocno oszczędnie i zaoferowali wyłącznie trzy warianty. Co więcej, w ofercie nie było żadnego diesla! A ropniaki w pierwszej dekadzie XXI wieku stanowiły bazę w segmencie dużych SUV-ów. Na szczęście jednostki stosowane przez Lexusa miały inne zalety. A główną jest wzorowa trwałość.

Zobacz również: Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

REKLAMA

Lista charakterystycznych usterek? W przypadku używanego RX II ta składa się z jednej pozycji. Mowa o możliwych wyciekach z układu chłodzenia. Paletę silnikową otwiera 3-litrowa V-szóstka o wewnętrznym oznaczeniu 1MZ-FE ukrywająca się w gamie pod nazwą RX 300. Silnik ma 204 konie mechaniczne, 283 Nm momentu obrotowego i pośredni wtrysk paliwa. Poza tym rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 9 sekund. Oczko wyżej plasuje się wersja RX 350. Oznacza ona zastosowanie 3.5-litrowej V-szóstki o mocy 277 KM i oznaczeniu 2GR-FE. W jej przypadku czas sprintu do setki trwa 7,8 sekundy, a średnie spalanie oscyluje w granicy 11 litrów benzyny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Początek nowego millenium to czas mocnej ofensywy hybrydowej. Nie ma się zatem co dziwić, że używany Lexus RX występuje w wersji 400h. W tym przypadku potencjał 3.3-litrowej V-szóstki łączy się z jednym lub dwoma elektrykami. Drugi jest dokładany w przypadku napędu AWD - montuje się go przy tylnej osi i jest uruchamiany np. w razie wystąpienia poślizgu kół. Całkowita moc układu hybrydowego to 272 konie mechaniczne. Hybrydowy Lexus RX przyspiesza do pierwszej setki w 7,6 sekundy, podczas gdy prędkość maksymalna sięga 200 km/h. Średnie spalanie wynosi 8,1 litra benzyny.

Używane: Lexus RX II - zawieszenie stawia na komfort

Konstrukcja zawieszenia jest dość klasyczna. Przednią oś SUV-a resorują kolumny McPhersona, podczas gdy z tyłu inżynierowie zastosowali układ wielowahaczy. Resorowanie jest zdecydowanie nastawione na komfort. A to współgra z układem kierowniczym, któremu podczas szybko wykonywanych manewrów wyraźnie brakuje precyzji. I to kolejny - zaraz po kabinie pasażerskiej - ukłon w stronę klienta amerykańskiego. Niewątpliwą zaletą zawieszenia używanego Lexusa RX II jest niezwykle cicha praca. Podczas pokonywania nierówności z okolicy kół nie dochodzą do uszu kierowcy żadne stuki.

Zobacz również: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Używany Lexus RX II jest naprawdę ciężki. Waży przeszło 1800 kilogramów. I fakt ten musi się dość szybko odbić na kondycji zawieszenia. Właściciele SUV-ów skarżą się na to, że już po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów uszkadzają się tuleje przednich wahaczy czy przednie amortyzatory. Ich wymiana przy zastosowaniu zamienników nie jest nadmiernie droga. Nowy amortyzator kosztuje już 210 złotych. Nieco większą trwałość mają zazwyczaj pneumatyczne miechy stosowane opcjonalnie przy tylnej osi. W ich przypadku ceny napraw są już jednak wyższe, nawet kilkukrotnie wyższe.

Używane: Lexus RX II - nadal mało awaryjny!

Używany Lexus RX II ma już swoje lata. Solidna technologia sprawia jednak, że auta nadal nie są mocno awaryjne. Co się może zepsuć w toku eksploatacji? Kierowcy skarżą się przede wszystkim na delikatne i łamiące się zaczepy przednich reflektorów, uszkodzenia systemu poziomowania świateł ksenonowych, nieszczelności bagażnika oraz uszkodzenia odtwarzaczy CD i błędy w nawigacjach satelitarnych. Usterką charakterystyczną są też blokujące się tylne zaciski hamulcowe - to jednak wada znana także z innych modeli koncernu Toyoty. Aby Lexus zachował swoją bezawaryjność przez maksymalnie długi czas, właściciel musi pamiętać o jednym. Regularnym serwisie pojazdu!

Zobacz również: Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) – co się psuje?

Pierwsze egzemplarze używanego Lexusa RX II mają już 16 lat. Ich ceny dość mocno stopniały. Najtańszego SUV-a z Japonii w przyzwoitym stanie można kupić już za 24 - 25 tysięcy złotych. Modele najdroższe są wyceniane przez obecnych właścicieli na 60 tysięcy złotych. Każdy egzemplarz używanego Lexusa warto dość dokładnie sprawdzić - np. podczas inspekcji w ASO. Tylko w ten sposób kierowca będzie miał pewność, że nie kupuje zaniedbanego auta, które będzie wymagało dużej uwagi mechanika i dużych nakładów finansowych.

Używane: Lexus RX II - podsumowanie:

Być może SUV z Japonii nie jest najpiękniejszy, nie prowadzi się wyśmienicie i ma pewne niedociągnięcia w kwestii jakości wykończenia wnętrza. Mimo wszystko używany Lexus RX II to perełka na rynku motoryzacyjnym. Choć ma naście lat, w przeciwieństwie do rynkowych rywali nadal potrafi być bezawaryjny. Aby jednak SUV była mało problematyczny, kierowca musi kupić egzemplarz zadbany i regularnie serwisowany. A żeby się przekonać o tym, że oglądane auto takie właśnie jest, konieczna jest wzmożona uwaga, ewentualnie pomoc mechanika.

Używane: Lexus RX II - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
3.0 V6 204 KM 283 Nm 9,0 s. 200 km/h 9,4
3.5 V6 277 KM 346 Nm 7,8 s. 200 km/h 10,6
Hybrid 272 KM 288 Nm 7,6 s. 200 km/h 8,1

Używane: Lexus RX II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 17 zł
  • filtr paliwa - od 61 zł
  • filtr kabinowy - od 11 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 491 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 135 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 104 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 51 zł
  • łącznik stabilizatora - od 27 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 50 zł
  • amortyzator - od 210 zł

Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki
Lexus
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

REKLAMA

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

REKLAMA