| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Volvo V40 II (2012-2019) - opinie i typowe usterki

Używane: Volvo V40 II (2012-2019) - opinie i typowe usterki

Volvo V40 powróciło na rynek w roku 2012. Formuła tego modelu zmieniła się jednak dość mocno. Transformacja dotyczyła nie tylko nadwozia, ale i technologii. Jak zatem sprawuje się używane Volvo V40 II?

Oznaczenie V40 po raz pierwszy pojawiło się w gamie Volvo w roku 1995. W tamtym czasie nie wiązało się jednak z większymi emocjami. Było to klasyczne kombi segmentu C, które zostało opatrzone przez Szwedów charakterystycznymi zagłówkami, nudnym wnętrzem i… technologicznym powinowactwem z wyjątkowo nieudanym Mitsubishi Carismą. Pierwsza generacja przestała być produkowana w roku 2004. Na nowy model kierowcy musieli poczekać aż do roku 2012.

Nowe Volvo V40 zadebiutowało podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Koncepcja auta zmieniła się dość mocno. Nie było to już bowiem kombi, a prawdziwy hatchback segmentu C premium! A to jeszcze nie koniec. Bo z czasem kompakt mógł zamienić się w crossovera. A wszystko za sprawą zwiększonego prześwitu i plastikowych, czarnych nakładek na nadkola charakterystycznych dla wariantu cross country.

Używane: Volvo V40 II - amerykański projekt z europejskim klimatem

Nadwozie Volvo V40 II zaprojektował Amerykanin - Chris Benjamin. To jednak żadna ujma dla tego auta. Twórca świetnie wczuł się w klimat Starego Kontynentu. W efekcie auto wygląda trochę nowocześnie, a trochę po szwedzku, a do tego świetnie czuje się na europejskich ulicach. Kompaktowe Volvo jest na tyle zgrabne, że wyróżnia się nie tylko na tle Focusa, Golfa czy Astry. Nie musi mieć żadnych kompleksów również w zestawieniu z nieco nudnym Audi A3 czy zdecydowanie przekombinowanym BMW serii 1.

Zobacz również: Używane Audi A3: golf plus znaczek

Kabina pasażerska w używanym Volvo V40 II mocno odwołuje się do szwedzkiego klimatu. Pojawiły się w niej charakterystyczne fotele z wyprofilowanymi zagłówkami czy wisząca w powietrzu konsola centralna. Na uwagę zasługują też materiały wykończeniowe - te nie tylko zostały świetnie spasowane, ale i są wysokiej jakości. Jakie jeszcze zalety ma wnętrze? Bez wątpienia na plus można zapisać ergonomię, a świetnym przykładem jest panel klimatyzacji. Tak, składa się na niego sporo przycisków. Mimo wszystko całość jest intuicyjna w obsłudze.

Niestety nie wszystko jest takie idealne na pokładzie używanego Volvo V40 II. A pierwszy z problemów dotyczy ilości miejsca. Na tylnej kanapie jest po prostu ciasno! Nie zmieszczą się tam zatem dorosłe osoby o wzroście powyżej 180 cm - będą miały za mało miejsca na nogi. Symbolicznej wielkości jest też bagażnik. W ustawieniu podstawowym mieści on 335 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń rozrasta się do 1032 litrów. To dobry wynik, jednak… w segmencie B.

Używane: Volvo V40 II - widoczność do tyłu jest mocno ograniczona!

Po drugie ładne nadwozie bardzo wyraźnie ograniczyło widoczność do tyłu. Cofanie na zatłoczonym parkingu może się skończyć np. niezauważeniem jednego ze słupków w wersji auta pozbawionej kamery cofania. Po trzecie obecni użytkownicy używanych Volvo V40 II dość często skarżą się na słabe wygłuszenie kabiny pasażerskiej. Przy prędkości autostradowej w samochodzie robi się dość głośno.

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volvo V40 przód fot. Volvo
Volvo V40 przód fot. Volvo

Volvo V40 z boku fot. Volvo
Volvo V40 z boku fot. Volvo

Volvo V40 z tyłu fot. Volvo
Volvo V40 z tyłu fot. Volvo

Volvo V40 wnętrze fot. Volvo
Volvo V40 wnętrze fot. Volvo

Kasy online 2019. Wymiana, użytkowanie, nowe obowiązki informacyjne29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Samorządowy Serwis Prawny

Serwis Kancelarii Ślązak, Zapiór i Wspólnicy dla jednostek samorządu terytorialnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »