REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Mazda 6: skośny średniak

Piotr Czerniakowski
Mazda 6 to auto przede wszystkim przestronne i dobrze wykonane.
Mazda 6 to auto przede wszystkim przestronne i dobrze wykonane.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Mazda 6 I generacji została wprowadzona do sprzedaży na wiosnę 2002 roku. Jej poprzednik, model 626 zyskał opinię auta wyjątkowo bezawaryjnego (co potwierdzają czołowe pozycje w rankingach niezawodności). Także w przypadku Mazdy 6 właściciele nie muszą się nadto martwić o częste wizyty w warsztatach. W dodatku auto jest ładne i ma w palecie kilka dobrych silników.

Nadwozie Mazdy 6

Mazda 6 występowała w trzech wariantach nadwozia – sedan, liftback oraz kombi. Pomimo tego, że od początku produkcji minie za chwilę 10 lat, auto nadal wygląda dość świeżo. Sylwetka auta jest klasyczna, co nie znaczy nudna. Wąskie przednie reflektory nadają autu „zadziorne spojrzenie”. Charakterystycznym elementem tego modelu są tylne światła a'la Lexus. Niektórzy się nad nimi zachwycają, inni nie mogą na nie patrzeć. Tak czy inaczej, wyróżniają one auto z tłumu. Dużo punktów za wygląd zbiera również kombi. W większości przypadków, w tej wersji nadwoziowej, auta są o wiele mniej zgrabne od chociażby wersji sedan. Mazda 6 prezentuje się tak samo ładnie w każdej wersji nadwoziowej.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mazdzie 6

Wnętrze Mazdy 6

Wnętrze auta robi dobre wrażenie. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, ich spasowania także nie daje powodów do narzekań. Ergonomia stoi na wysokim poziomie, wszystko obsługuje się raczej intuicyjnie. Miejsca w środku jest naprawdę sporo – tutaj japończycy zazwyczaj biorą górę nad chociażby autami niemieckimi. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie można narzekać na brak miejsca. Cieszy szeroka regulacja przednich foteli oraz kierownicy. Bagażnik ma 440 l w przypadku wersji sedan, 490 l w wersji liftback oraz 510 l w kombi. We wszystkich wersjach bagażniki są foremne i mają duży otwór załadunku. Po złożeniu tylnej kanapy w kombi, mamy do dyspozycji aż 1712 litrów pojemności bagażnika.

Wyposażenie Mazdy 6

Dostępne były wersje: Comfort, Exclusive, Dynamic, Top. Po liftingu pojawiły się także wersje Active i Active +. Polecamy samochód z wyposażeniem Exclusive lub Active.

Facelifting: przeprowadzono jedną modernizację, która objęła nadwozie i wnętrze. Poprawiono także zabezpieczenie antykorozyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Mercedes klasy C W203: sport i komfort w jednym

Napęd

Silniki benzynowe Mazdy 6

Podstawową jednostką w palecie silników benzynowych był silnik benzynowy o pojemności 1.8 l i mocy 120 KM. Auto nie jest zawalidrogą (10,7 s do setki) lecz pali średnio 8 litrów na 100 km. Zdecydowanie lepiej wybrać wersję 2.0 o mocy 141 KM. Pali jedynie 0,3 l benzyny więcej, przy wyczuwalnym wzroście dynamiki. Na szczycie listy stoi turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2.3 l. 260 KM i 380 NM momentu obrotowego czynią z Mazdy 6 więcej niż „dynamiczne” auto – 6,6 s do setki i 240 km/h prędkości maksymalnej w aucie rodzinnym naprawdę robi wrażenie.

Silniki wysokoprężne Mazdy 6

Odradzamy silnik 2.0 DI. Nie jest ani nazbyt powolny, ani paliwożerny, jednak trapią go bardzo poważne awarie. Znacznie lepszy jest silnik 2.0 MZR-CD o mocy 143 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 9,5 s i spala jedyne 6,0 l na 100 km.360 Nm momentu obrotowego sprawi, że wyprzedzanie w trasie nie będzie dla nas problemem.

Zobacz też: Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Co polecamy?

W przypadku silników benzynowych najlepszym wyborem będzie 2-litrowa benzyna. Jeśli nie odstraszają nas koszty serwisowania, możemy zdecydować się na wersję 2.3 MPS. Jeśli chodzi o diesle, to rozsądny jest jedynie wybór silnika 2.0 MZR-CD.

Skrzynia biegów: Napęd na koła przednie lub 4x4. Skrzynie biegów występujące w Maździe 6: pięcio- lub sześciobiegowe skrzynie manualne lub 4-biegowy automat.

Zawieszenie

Komfort jazdy na wysokim poziomie, lecz nie rozpieszcza. Auto zachowuje się przewidywalnie i chętnie pokonuje zakręty. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano wielowahaczowe zawieszenie niezależne.

Zobacz też: Używany Citroen C5 I generacji: kosztowny komfort

Usterki

Silnik: Awarie silników diesla 2.0. Zatyka się tzw. smok pompy oleju, po czym silnik traci smarowanie. Awarii ulega turbosprężarka, a finalnie dochodzi do zatarcia silnika. Zapychanie się filtrów DPF w dieslach.

Nadwozie: Korozja nadwozia, zwłaszcza na dołach drzwi i tylnych błotnikach.

Zawieszenie: stukające tylne zawieszenie (jest skomplikowane i drogie w naprawie).

Elektryka: Uszkodzenia silniczków regulacji świateł.

Ceny części:

Wahacz przedni: 561 zł

Amortyzator przedni: 370 zł

Klocki hamulcowe przednie: 265 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 550 zł

Sprzęgło kompletne: 708 zł

Reflektor przedni: 570 zł

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Zalety: dobre właściwości jezdne, niezawodność, przestronne wnętrze i dobrze wykończone wnętrze, mała utrata wartości.

Wady: problemy z dieslami 2.0, słabe zabezpieczenie przed korozją, wysokie koszty serwisowania.

Mazda 6 jest dobrą propozycją na rynku używanych aut rodzinnych. Wygląda ładnie, dobrze jeździ, jest pojemne i ma dobrego diesla 2.0 143 KM. Nie musimy również bać się o usterkowość auta. Najpoważniejszymi wadami auta są diesle 2.0 DI oraz fakt, że Mazda 6 mocno trzyma cenę na rynku wtórnym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA