| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Renault Clio IV (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Używane: Renault Clio IV (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Ponad 2 miliony sprzedanych egzemplarzy w Europie i przyjemna dla oka stylizacja. Jak w eksploatacji sprawuje się francuski hit sprzedaży - używane Renault Clio IV?

Początek drugiej dekady XXI wieku był czasem, w którym Francuzi stylistycznie wychodzili z ostrych kształtów i zaczęli stawiać na obłości. Nie ma się zatem co dziwić, że zaprezentowane podczas paryskich targów motoryzacyjnych w roku 2012 Clio czwartej generacji postawiło na powabność linii. Przedstawiciele Renault mówili o zgrabności i ponętnych kształtach. Kierowcy początkowo wydawali się jednak mało przekonani. Ich wątpliwości budziła mało wyrazista forma, dość dziwaczny w segmencie B kształt i wysoko zarysowana linia okien.

Używane: Renault Clio IV - europejski hit sprzedaży

Z czasem Renault Clio IV opatrzyło się na europejskich ulicach. Samochód nie tyle jednak wtopił się w tłum, co po prostu zaczął się podobać. A to spotęgowało jego rynkowy sukces. Na Starym Kontynencie każdego roku salony sprzedaży opuszczało od 250 do nawet blisko 330 tysięcy sztuk tych hatchbacków. Francuzi mogli być zatem dumni ze swojego auta! W połowie roku 2016 Clio przeszło delikatny lifting. Modernizacja przede wszystkim skupiła się na pasie przednim. W jej ramach zmienił się kształt grilla, a światła do jazdy dziennej zostały wyrzucone spod klosza reflektorów i trafiły w dolną część zderzaka.

Używane Renault Clio IV jest dostępne w dwóch wersjach nadwoziowych. Auto było konfigurowane jako 5-drzwiowy hatchback i kombi. W pierwszym wariancie przestrzeń załadunkowa ma pojemność od 300 do 1146 litrów, w drugim od 443 do 1380 litrów. Całkiem przestronny jak na segment B bagażnik jest sparowany z przyzwoicie przestronną kabiną. Poza tym wnętrze jest ergonomiczne i ładnie zaprojektowane. Większość modeli używanych jest wyposażonych w dotykowy ekran z systemem multimedialnym, a każdy ma czytelne zegary z elektronicznym prędkościomierzem.

Wady? Głównym ograniczenie kabiny pasażerskiej używanego Renault Clio IV jest słaba jakość. Tak, mówimy o tanim samochodzie miejskim. Z drugiej strony konkurencja potrafi postawić na mniej twarde i dużo lepiej spasowane plastiki. A to nie koniec. Tapicerki już po pokonaniu 100 tysięcy kilometrów noszą mocne ślady użytkowania, a błyszczące elementy wykończeniowe np. na kierowcy szybko rysują się. Podczas jazdy za kierownicą Clio czuć oszczędności, których Francuzi nie mieli nawet zamiaru tuszować. To pozostawia pewien niesmak.

Używane: Renault Clio IV - 1.2 16v to bezawaryjna konstrukcja

Cennik Renault Clio IV otwierał wolnossący silnik 1.2 lita. 4-cylindry i 16-zaworowa głowica gwarantują moc 75 koni mechanicznych. Benzyniak nie oferuje dobrych osiągów i nie jest mocno oszczędny. Z drugiej strony podczas miejskiej eksploatacji okazuje się wystarczający dynamiczny, a do tego można go przerobić na zasilanie gazem i jest praktycznie bezawaryjny. W roku 2018 jego miejsce w ofercie zajął 75-konny wariant silnika 0.9 TCe (wcześniej dostępny był wyłącznie 90-konny). Doładowana jednostka ma 3 cylindry, jednak charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Do tego w mieście potrafi spalić poniżej 6 litrów benzyny, ma rozrząd napędzany trwałym łańcuchem i jeżeli już boryka się z awariami, te na ogół dotyczą one drobnych wycieków płynu chłodzącego.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Łodygowska

Prawnik, autorka bloga prawniczego dla kobiet w ciąży i młodych Mam www.matkaprawnik.pl. Specjalizuje się w prawie pracy, opiece okołoporodowej i ubezpieczeniach społecznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »