REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Renault Clio IV (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Renault Clio IV
Renault Clio IV
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Ponad 2 miliony sprzedanych egzemplarzy w Europie i przyjemna dla oka stylizacja. Jak w eksploatacji sprawuje się francuski hit sprzedaży - używane Renault Clio IV?

Początek drugiej dekady XXI wieku był czasem, w którym Francuzi stylistycznie wychodzili z ostrych kształtów i zaczęli stawiać na obłości. Nie ma się zatem co dziwić, że zaprezentowane podczas paryskich targów motoryzacyjnych w roku 2012 Clio czwartej generacji postawiło na powabność linii. Przedstawiciele Renault mówili o zgrabności i ponętnych kształtach. Kierowcy początkowo wydawali się jednak mało przekonani. Ich wątpliwości budziła mało wyrazista forma, dość dziwaczny w segmencie B kształt i wysoko zarysowana linia okien.

REKLAMA

Używane: Renault Clio IV - europejski hit sprzedaży

Z czasem Renault Clio IV opatrzyło się na europejskich ulicach. Samochód nie tyle jednak wtopił się w tłum, co po prostu zaczął się podobać. A to spotęgowało jego rynkowy sukces. Na Starym Kontynencie każdego roku salony sprzedaży opuszczało od 250 do nawet blisko 330 tysięcy sztuk tych hatchbacków. Francuzi mogli być zatem dumni ze swojego auta! W połowie roku 2016 Clio przeszło delikatny lifting. Modernizacja przede wszystkim skupiła się na pasie przednim. W jej ramach zmienił się kształt grilla, a światła do jazdy dziennej zostały wyrzucone spod klosza reflektorów i trafiły w dolną część zderzaka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane Renault Clio IV jest dostępne w dwóch wersjach nadwoziowych. Auto było konfigurowane jako 5-drzwiowy hatchback i kombi. W pierwszym wariancie przestrzeń załadunkowa ma pojemność od 300 do 1146 litrów, w drugim od 443 do 1380 litrów. Całkiem przestronny jak na segment B bagażnik jest sparowany z przyzwoicie przestronną kabiną. Poza tym wnętrze jest ergonomiczne i ładnie zaprojektowane. Większość modeli używanych jest wyposażonych w dotykowy ekran z systemem multimedialnym, a każdy ma czytelne zegary z elektronicznym prędkościomierzem.

Wady? Głównym ograniczenie kabiny pasażerskiej używanego Renault Clio IV jest słaba jakość. Tak, mówimy o tanim samochodzie miejskim. Z drugiej strony konkurencja potrafi postawić na mniej twarde i dużo lepiej spasowane plastiki. A to nie koniec. Tapicerki już po pokonaniu 100 tysięcy kilometrów noszą mocne ślady użytkowania, a błyszczące elementy wykończeniowe np. na kierowcy szybko rysują się. Podczas jazdy za kierownicą Clio czuć oszczędności, których Francuzi nie mieli nawet zamiaru tuszować. To pozostawia pewien niesmak.

Używane: Renault Clio IV - 1.2 16v to bezawaryjna konstrukcja

Cennik Renault Clio IV otwierał wolnossący silnik 1.2 lita. 4-cylindry i 16-zaworowa głowica gwarantują moc 75 koni mechanicznych. Benzyniak nie oferuje dobrych osiągów i nie jest mocno oszczędny. Z drugiej strony podczas miejskiej eksploatacji okazuje się wystarczający dynamiczny, a do tego można go przerobić na zasilanie gazem i jest praktycznie bezawaryjny. W roku 2018 jego miejsce w ofercie zajął 75-konny wariant silnika 0.9 TCe (wcześniej dostępny był wyłącznie 90-konny). Doładowana jednostka ma 3 cylindry, jednak charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Do tego w mieście potrafi spalić poniżej 6 litrów benzyny, ma rozrząd napędzany trwałym łańcuchem i jeżeli już boryka się z awariami, te na ogół dotyczą one drobnych wycieków płynu chłodzącego.

Na szczycie cennika Renault Clio IV pojawia się silnik 1.2 TCe. Do roku 2016 jednostka oferowała 120 koni mechanicznych i była parowana z automatyczną przekładnią. Po tej dacie moc spadła do 118 koni oraz w ofercie pojawiła się skrzynia manualna. Topowy benzyniak gwarantuje dynamikę jazdy - przyspieszenie do pierwszej setki w 8,9 sekundy. Z drugiej strony przy większym przebiegu może zacząć spalać olej. A to scenariusz o tyle groźny, że gdy kierowca zaniedba dolewki smarowidła, może doprowadzić do rozciągnięcia łańcucha rozrządu i kosztownej naprawy.

Bardzo ważne miejsce w ofercie używanego Renault Clio IV należy do silnika wysokoprężnego. Francuzi oferują wyłącznie jednostkę 1.5 dCi. I choć ta nie kojarzy się najlepiej, w tej wersji sprawuje się idealnie! W dieslu bezawaryjny jest nawet filtr cząstek stałych. A to oznacza, że zakup zadbanego egzemplarza można polecić z czystym sumieniem. Czego się wystrzegać? Najlepiej wersji najsłabszej - oferującej tylko 75 koni mechanicznych. Wariant 90-konny będzie optymalny, szczególnie że modele 110-konne weszły do sprzedaży dopiero w roku 2016. Tym samym ich ceny nie spadły jeszcze dostatecznie.

Używane: Renault Clio IV - w zawieszeniu zdarzają się luzy!

Podczas projektowania zawieszenia w Renault Clio IV inżynierowie postawili na klasyczne połączenie kolumn McPhersona na przedniej i belki skrętnej na tylnej osi. Zestrojenie? To daje kompromis między osiągami a komfortem. W efekcie Francuz świetnie czuje się w miejskim ruchu, ale podczas szybszego pokonywania łuków poza terenem zabudowanym może nie zaoferować wystarczającego poziomu czułości układu kierowniczego. Jeżeli chodzi o trwałość zawieszenia, w używanych Clio IV w okolicy przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów mogą się pojawić pierwsze luzy głównie na przedniej osi.

Używane Renault Clio IV nie jest autem bezawaryjnym. Największym problemem są nietrwałe łożyska skrzyni biegów i sprzęgła. W największym stopniu wada dotyczy modeli wyposażonych w wolnossący silnik o pojemności 1.2 litra. Poza tym powody do usterek lubi dawać układ elektroniczny. Znane są przypadki zawieszającej się nawigacji czy czujników parkowania oraz uszkodzenia gniazd kart pamięci. Awarie na tle elektrycznym nie są zasadnicze. Mimo wszystko mogą dość mocno denerwować właściciela i uprzykrzać eksploatację.

Używane Renault Clio IV ma dwie duże zalety. Pierwszą jest wyposażenie - większość egzemplarzy z rynku wtórnego ma klimatyzację manualną i system multimedialny z nawigacją satelitarną. Drugą rozsądnie wykalkulowane ceny - za hatchbacka z Francji z drugiej ręki trzeba dziś zapłacić minimum 18 tysięcy złotych. Mimo wszystko podczas zakupu warto wykazać się wzmożoną uwagą. Szczególnie że wśród ofert nie brakuje egzemplarzy poflotowych, które pokonały do tej pory 200 czy 250 tysięcy kilometrów i nie zawsze znajdują się w dobrym stanie technicznym. Wybierając Clio do użytku prywatnego, lepiej przygotować kwotę przekraczającą 20 tysięcy złotych jako absolutne minimum.

Używane: Renault Clio IV - podsumowanie

Renault Clio IV z całą pewnością wygląda nowocześnie, bywa naprawdę dobrze wyposażone i na ogół oferuje nowoczesną jednostkę napędową. Przed jego zakupem kierowca musi jednak uświadomić sobie, że mały hatchback z Francji ma też kilka wad. Podstawową stanowi niska jakość wykończenia. Dodatkową awaryjny układ elektryczny. Tylko czy defekty są na tyle zasadnicze żeby nie dało się z nimi żyć? To akurat wydaje się wątpliwe. Szczególnie że swoim urokiem używane Clio IV dość skutecznie maskuje wszystkie niedoskonałości.

Używane: Renault Clio IV - dane techniczne producenta:

  1. Renault Clio IV - silniki benzynowe

Moc Moment obr. Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
0.9 TCe 75 KM 120 Nm 12,3 s. 178 km/h 6,3/5,0/4,2
0.9 TCe 90 M 135 Nm 12,2 s. 182 km/h 5,8/4,5/3,8
1.2 16v 75 KM 107 Nm 14,5 s. 167 km/h 7,0/5,5/4,7
1.2 TCe 120 KM 190 Nm 8,9 s. 199 km/h 8,8/7,0/6,5

  1. Renault Clio IV - silniki diesla

Moc Moment obr. Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.5 dCi 75 KM 200 Nm 14,3 s. 168 km/h 3,9/3,4/3,1
1.5 dCi 90 KM 220 Nm 11,9 s. 181 km/h 3,9/3,4/3,1
1.5 dCi 110 KM 260 Nm 11,2 s. 190 km/h 3,9/3,4/3,1

Używane: Renault Clio IV - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 17 zł
  • filtr powietrza - od 25 zł
  • filtr paliwa - od 47 zł
  • filtr kabinowy - od 16 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 161 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 264 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 111 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 63 zł
  • szczęki hamulcowe - od 74 zł
  • łącznik stabilizatora - od 28 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 37 zł
  • amortyzator - od 157 zł
  • sprzęgło komplet - od 361 zł
  • koło dwumasowe - od 735 zł
  • zawór EGR - od 592 zł
renault clio iv
Renault
renault clio iv
Renault
renault clio iv
Renault
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA