Kategorie

Używane: Renault Clio IV (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Renault Clio IV
Materiały prasowe Renault
Ponad 2 miliony sprzedanych egzemplarzy w Europie i przyjemna dla oka stylizacja. Jak w eksploatacji sprawuje się francuski hit sprzedaży - używane Renault Clio IV?

Początek drugiej dekady XXI wieku był czasem, w którym Francuzi stylistycznie wychodzili z ostrych kształtów i zaczęli stawiać na obłości. Nie ma się zatem co dziwić, że zaprezentowane podczas paryskich targów motoryzacyjnych w roku 2012 Clio czwartej generacji postawiło na powabność linii. Przedstawiciele Renault mówili o zgrabności i ponętnych kształtach. Kierowcy początkowo wydawali się jednak mało przekonani. Ich wątpliwości budziła mało wyrazista forma, dość dziwaczny w segmencie B kształt i wysoko zarysowana linia okien.

Używane: Renault Clio IV - europejski hit sprzedaży

Z czasem Renault Clio IV opatrzyło się na europejskich ulicach. Samochód nie tyle jednak wtopił się w tłum, co po prostu zaczął się podobać. A to spotęgowało jego rynkowy sukces. Na Starym Kontynencie każdego roku salony sprzedaży opuszczało od 250 do nawet blisko 330 tysięcy sztuk tych hatchbacków. Francuzi mogli być zatem dumni ze swojego auta! W połowie roku 2016 Clio przeszło delikatny lifting. Modernizacja przede wszystkim skupiła się na pasie przednim. W jej ramach zmienił się kształt grilla, a światła do jazdy dziennej zostały wyrzucone spod klosza reflektorów i trafiły w dolną część zderzaka.

Używane Renault Clio IV jest dostępne w dwóch wersjach nadwoziowych. Auto było konfigurowane jako 5-drzwiowy hatchback i kombi. W pierwszym wariancie przestrzeń załadunkowa ma pojemność od 300 do 1146 litrów, w drugim od 443 do 1380 litrów. Całkiem przestronny jak na segment B bagażnik jest sparowany z przyzwoicie przestronną kabiną. Poza tym wnętrze jest ergonomiczne i ładnie zaprojektowane. Większość modeli używanych jest wyposażonych w dotykowy ekran z systemem multimedialnym, a każdy ma czytelne zegary z elektronicznym prędkościomierzem.

Wady? Głównym ograniczenie kabiny pasażerskiej używanego Renault Clio IV jest słaba jakość. Tak, mówimy o tanim samochodzie miejskim. Z drugiej strony konkurencja potrafi postawić na mniej twarde i dużo lepiej spasowane plastiki. A to nie koniec. Tapicerki już po pokonaniu 100 tysięcy kilometrów noszą mocne ślady użytkowania, a błyszczące elementy wykończeniowe np. na kierowcy szybko rysują się. Podczas jazdy za kierownicą Clio czuć oszczędności, których Francuzi nie mieli nawet zamiaru tuszować. To pozostawia pewien niesmak.

Używane: Renault Clio IV - 1.2 16v to bezawaryjna konstrukcja

Cennik Renault Clio IV otwierał wolnossący silnik 1.2 lita. 4-cylindry i 16-zaworowa głowica gwarantują moc 75 koni mechanicznych. Benzyniak nie oferuje dobrych osiągów i nie jest mocno oszczędny. Z drugiej strony podczas miejskiej eksploatacji okazuje się wystarczający dynamiczny, a do tego można go przerobić na zasilanie gazem i jest praktycznie bezawaryjny. W roku 2018 jego miejsce w ofercie zajął 75-konny wariant silnika 0.9 TCe (wcześniej dostępny był wyłącznie 90-konny). Doładowana jednostka ma 3 cylindry, jednak charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Do tego w mieście potrafi spalić poniżej 6 litrów benzyny, ma rozrząd napędzany trwałym łańcuchem i jeżeli już boryka się z awariami, te na ogół dotyczą one drobnych wycieków płynu chłodzącego.

Na szczycie cennika Renault Clio IV pojawia się silnik 1.2 TCe. Do roku 2016 jednostka oferowała 120 koni mechanicznych i była parowana z automatyczną przekładnią. Po tej dacie moc spadła do 118 koni oraz w ofercie pojawiła się skrzynia manualna. Topowy benzyniak gwarantuje dynamikę jazdy - przyspieszenie do pierwszej setki w 8,9 sekundy. Z drugiej strony przy większym przebiegu może zacząć spalać olej. A to scenariusz o tyle groźny, że gdy kierowca zaniedba dolewki smarowidła, może doprowadzić do rozciągnięcia łańcucha rozrządu i kosztownej naprawy.

Bardzo ważne miejsce w ofercie używanego Renault Clio IV należy do silnika wysokoprężnego. Francuzi oferują wyłącznie jednostkę 1.5 dCi. I choć ta nie kojarzy się najlepiej, w tej wersji sprawuje się idealnie! W dieslu bezawaryjny jest nawet filtr cząstek stałych. A to oznacza, że zakup zadbanego egzemplarza można polecić z czystym sumieniem. Czego się wystrzegać? Najlepiej wersji najsłabszej - oferującej tylko 75 koni mechanicznych. Wariant 90-konny będzie optymalny, szczególnie że modele 110-konne weszły do sprzedaży dopiero w roku 2016. Tym samym ich ceny nie spadły jeszcze dostatecznie.

Używane: Renault Clio IV - w zawieszeniu zdarzają się luzy!

Podczas projektowania zawieszenia w Renault Clio IV inżynierowie postawili na klasyczne połączenie kolumn McPhersona na przedniej i belki skrętnej na tylnej osi. Zestrojenie? To daje kompromis między osiągami a komfortem. W efekcie Francuz świetnie czuje się w miejskim ruchu, ale podczas szybszego pokonywania łuków poza terenem zabudowanym może nie zaoferować wystarczającego poziomu czułości układu kierowniczego. Jeżeli chodzi o trwałość zawieszenia, w używanych Clio IV w okolicy przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów mogą się pojawić pierwsze luzy głównie na przedniej osi.

Używane Renault Clio IV nie jest autem bezawaryjnym. Największym problemem są nietrwałe łożyska skrzyni biegów i sprzęgła. W największym stopniu wada dotyczy modeli wyposażonych w wolnossący silnik o pojemności 1.2 litra. Poza tym powody do usterek lubi dawać układ elektroniczny. Znane są przypadki zawieszającej się nawigacji czy czujników parkowania oraz uszkodzenia gniazd kart pamięci. Awarie na tle elektrycznym nie są zasadnicze. Mimo wszystko mogą dość mocno denerwować właściciela i uprzykrzać eksploatację.

Używane Renault Clio IV ma dwie duże zalety. Pierwszą jest wyposażenie - większość egzemplarzy z rynku wtórnego ma klimatyzację manualną i system multimedialny z nawigacją satelitarną. Drugą rozsądnie wykalkulowane ceny - za hatchbacka z Francji z drugiej ręki trzeba dziś zapłacić minimum 18 tysięcy złotych. Mimo wszystko podczas zakupu warto wykazać się wzmożoną uwagą. Szczególnie że wśród ofert nie brakuje egzemplarzy poflotowych, które pokonały do tej pory 200 czy 250 tysięcy kilometrów i nie zawsze znajdują się w dobrym stanie technicznym. Wybierając Clio do użytku prywatnego, lepiej przygotować kwotę przekraczającą 20 tysięcy złotych jako absolutne minimum.

Używane: Renault Clio IV - podsumowanie

Renault Clio IV z całą pewnością wygląda nowocześnie, bywa naprawdę dobrze wyposażone i na ogół oferuje nowoczesną jednostkę napędową. Przed jego zakupem kierowca musi jednak uświadomić sobie, że mały hatchback z Francji ma też kilka wad. Podstawową stanowi niska jakość wykończenia. Dodatkową awaryjny układ elektryczny. Tylko czy defekty są na tyle zasadnicze żeby nie dało się z nimi żyć? To akurat wydaje się wątpliwe. Szczególnie że swoim urokiem używane Clio IV dość skutecznie maskuje wszystkie niedoskonałości.

Używane: Renault Clio IV - dane techniczne producenta:

  1. Renault Clio IV - silniki benzynowe

Moc Moment obr. Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
0.9 TCe 75 KM 120 Nm 12,3 s. 178 km/h 6,3/5,0/4,2
0.9 TCe 90 M 135 Nm 12,2 s. 182 km/h 5,8/4,5/3,8
1.2 16v 75 KM 107 Nm 14,5 s. 167 km/h 7,0/5,5/4,7
1.2 TCe 120 KM 190 Nm 8,9 s. 199 km/h 8,8/7,0/6,5

  1. Renault Clio IV - silniki diesla

Moc Moment obr. Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.5 dCi 75 KM 200 Nm 14,3 s. 168 km/h 3,9/3,4/3,1
1.5 dCi 90 KM 220 Nm 11,9 s. 181 km/h 3,9/3,4/3,1
1.5 dCi 110 KM 260 Nm 11,2 s. 190 km/h 3,9/3,4/3,1

Używane: Renault Clio IV - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 17 zł
  • filtr powietrza - od 25 zł
  • filtr paliwa - od 47 zł
  • filtr kabinowy - od 16 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 161 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 264 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 111 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 63 zł
  • szczęki hamulcowe - od 74 zł
  • łącznik stabilizatora - od 28 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 37 zł
  • amortyzator - od 157 zł
  • sprzęgło komplet - od 361 zł
  • koło dwumasowe - od 735 zł
  • zawór EGR - od 592 zł
renault clio iv
Renault
renault clio iv
Renault
renault clio iv
Renault
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    22 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.