REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Robert Kuśpiel
Opel Astra III zadebiutował w 2003 roku na salonie we Frankfurcie. Fot. Newspress
Opel Astra III zadebiutował w 2003 roku na salonie we Frankfurcie. Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Największym konkurentem Astry H pozostaje Volkswagen Golf V. Podczas debiutu Opla Astry III generacji we Frankfurcie w 2003 roku stała się poważnym rywalem dla popularnego modelu Volkswagena.

Opel Astra H jest godnym następcą wysłużonego, poprzedniego modelu – G. W swojej klasie ma wielu konkurentów, jednak Astra cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem na rynku samochodów używanych. Jest to pewien kompromis pomiędzy małą Corsą a większą Vectrą. Porównując drugą i trzecią generację Astry bez problemu da się zauważyć, że pomiędzy tymi samochodami jest różnica. Jedyna wspólna cecha to płyta podłogowa, Astra H bazuje na płycie podłogowej swojej poprzedniczki.

REKLAMA

REKLAMA

Wśród aut z segmentu C (Volkswagen Golf V, Ford Focus, Peugeot 307) Astra III wypada bardzo dobrze. Takim samochodem można się swobodnie wybrać na rodzinne wakacje. Jeśli podróżujemy sedanem to mamy do zagospodarowania 525 litrów. Jak na auto tej klasy jest to bardzo dużo. W kombi jest to 500 litrów a po złożeniu siedzeń aż 1590. Najmniejszy bagażnik ma hatchback – 380 litrów.

Opel Astra H jest autem chętnie wybieranym przez firmy dla swoich pracowników. Jest to również pewien znak dla kupującego. Na pewno można być pewnym, że auto jest tanie w eksploatacji i stosunkowo niezawodne. Jak wiadomo, duże firmy nie mogą sobie pozwolić na nieplanowane przestoje. Z drugiej strony, trzeba uważać na auta poleasingowe i poflotowe. Na ogół są to zniszczone i mocno wyeksploatowane egzemplarze. Zazwyczaj z cofniętymi licznikami i podejrzanymi książkami serwisowymi.

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Astrze III

Jednak takie auta można bardzo łatwo sprawdzić, ponieważ były serwisowane w polskich salonach. W przypadku sprowadzanych modeli, zweryfikowanie historii serwisowej może okazać się trudne do wykonania. Uwagi te w większości dotyczą nadwozia typu kombi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Na polskim rynku jest zatrzęsienie ofert z Astrą H. w większości przypadków są to auta sprowadzane lub firmowe. Ceny zaczynają się od około 15 000 złotych. Jednak tą początkową „półkę” cenową radzimy omijać szerokim łukiem. Dobry wybór zaczyna się od około 20 000. Modele z 2008 roku są wyceniane nawet za 43 000 złotych. Najwięcej ofert jest z przedziału 23 000 – 25 000 złotych.

Opel Astra H nie rzuca na kolana pod względem wyposażenia, jednak nie pozostaje w tyle w porównaniu z konkurencja. Większość oferowanych modeli jest wyposażonych w układ klimatyzacji. Kolorowa nawigacja oraz ksenony są znacznie rzadziej spotykane. Jednak przy tak bogatej ofercie na rynku wtórnym, możemy bez problemu wyszukać auto, które spełni nasze wszystkie oczekiwania odnośnie wyposażenia. Czasami warto dołożyć 2 000 – 3 000 złotych i kupić młodszy i lepiej wyposażony egzemplarz.

Decydując się na zakup Opla Astry H jednym z większych problemów może być wybór odpowiedniego silnika. Poniżej znajduje się zestawienie, wszystkich jednostek benzynowych i wysokoprężnych.

Zobacz też: Nowa Astra GTC z Gliwic

Silniki benzynowe

1.4 75/90KM – podstawowe jednostki benzynowe. Jeżeli decydujemy się na taką pojemność to warto zakupić wersję 90-konną. Można tu już mówić o kompromisie pomiędzy ekonomią a jakąkolwiek przyjemnością z jazdy. Spalanie na poziomie 6 – 7 litrów w zależności od stylu jazdy.

1.6 105/115 KM – Zdecydowanie mocniejsze jednostki w porównaniu z 1.4. Spośród silników benzynowych polecamy zakup auta z tym silnikiem. W przypadku chęci założenia instalacji gazowej, zalecamy wybrać silnik Z16XEP (105KM). Spalanie jest na poziomie 7 – 8 litrów.

1.6 Turbo 180 KM – Wilk w owczej skórze. Taka moc daje naprawdę dużą radość z jazdy. Auto zadowala się około 9 – 10 litrami benzyny. Jest to jednostka godna polecenia. Decydując się na zakup tego modelu należy pamiętać o zasadach eksploatacji auta z turbiną. Dobra pozycja wśród benzynowych jednostek turbodoładowanych.

1.8 125/140 KM – Śmiało można powiedzieć, że od silnika 1.8 zaczyna się frajda z jazdy Astrą H (pomijając jednostki turbodoładowane). Mocniejsza odmiana nie radzi sobie z instalacjami gazowymi. Dobra alternatywa dla silnika 1.6 ponieważ spalanie pozostaje praktycznie na takim samym poziomie. Również zdecydowanie polecamy zakup auta z tym silnikiem.

2.0 170/200/OPC 240 KM – Jeżeli spalanie (około 9 – 11 litrów) nie ma dla nas większego znaczenia to warto przemyśleć zakup auta z tym silnikiem. Najmocniejsza odmiana może zadziwić niejedną osobę. Zazwyczaj auta z jednostką 2.0 Turbo są bardzo dobrze wyposażone. Jeśli chcemy mieć mocne i szybkie auto to musi być to minimum 200 KM.

Zobacz też: Opel Astra IV Sport Coupe

Silniki Diesla

1.3 90KM – najmniejszy Diesel. Wśród użytkowników panuje opinia, że jest to zbyt mały silnik jak na takie auto. Zbyt duża moc jak na taką pojemność. Chwyt marketingowy dobry, jednak auto awaryjne, zdecydowanie odradzamy.

1.7 80/100/110/125KM – solidna jednostka, spotykana w poprzedniej generacji jak i w Corsie C. Spalanie na poziomie 5 – 6 litrów. W przypadku większych awarii należy się liczyć kosztami. Jednak jest to silnik praktycznie bezobsługowy. 200 000 kilometrów dla tej jednostki nie stanowi żadnego problemu. Praktycznie każdy wariant mocy jest godny polecenia.

1.9 100/120/150 KM – silnik Fiata, znany z Vectry C. Jednostka o mocy 150KM daje przyjemność z jazdy, spalanie na poziomie 6 – 7 litrów. Polecamy wersje 120 – 150KM. W przypadku tej jednostki należy liczyć się z kosztami eksploatacji. Dobra alternatywa dla jednostki 1.7.

Jaką wersje wybrać?

Jeżeli chcemy mieć auto bezobsługowe i do przejazdów z punktu A do B to zalecamy jednostkę 1.6 lub 1.8. Spalanie na podobnym poziomie, jednak mimo wszystko skłaniamy się ku silnikowi 1.6. Dla amatorów mocnych wrażeń polecamy jednostkę 1.6 Turbo 180KM lub 2.0 200/ OPC 240KM. Nasz ostateczny wybór to 2.0 200KM.

Zobacz też: Opel Astra IV: jakiego wybrać? Poradnik

Na co zwrócić uwagę przy zakupie:

Silnik: kontrolujemy pracę turbiny, jeżeli pracuje zbyt głośno lub podczas przyspieszania auto zostawia za sobą chmurę czarnego dymu to znak, że zaraz po zakupie czeka nas kosztowna wymiana turbosprężarki. Jest to dobry powód do obniżenia ceny.

Nadwozie: tradycyjnie szukamy ognisk korozji i malowanych elementów.

Zawieszenie: sprawdzamy stan amortyzatorów. Jeśli auto ma adaptacyjne zawieszenie to wymiana takich amortyzatorów będzie kosztowna.

Skrzynia biegów: kontrolujemy pod względem wycieków

Zobacz też: Wnętrze nowej Astry kombi

Ceny części:

Filtr oleju – od 20 złotych

Turbosprężarka – Używana około 800 – 1000 złotych

Alternator – używany około 200 złotych

Klocki hamulcowe – od 80 złotych

Podsumowanie

Opel Astra H jest solidnym autem. Nie ma z nim większych problemów. Wybierając silnik Diesla należy zwrócić uwagę na stan turbosprężarki. Na rynku jest wiele ofert samochodów poflotowych, co w takim przypadku najczęściej nie oznacza dobrego stanu.

Opel Astra III w wersji sprzed FL charakteryzuje się dymionymi kloszami tylnych lamp. Fot. Newspress
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA