REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Hyundai ix35 (2010 - 2015) - Europejczyk z koreańskim sznytem

Używane: Hyundai ix35 (2010 - 2015) - Europejczyk z koreańskim sznytem
Używane: Hyundai ix35 (2010 - 2015) - Europejczyk z koreańskim sznytem
Materiały prasowe Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

Jest duży, rodzinny i stosunkowo tani. Jak używany Hyundai ix35 spisuje się w czasie eksploatacji? Sprawdźcie nasz raport.

Koniec pierwszej dekady XXI wieku był dokładnie tym czasem, w którym cały rynek motoryzacyjny zdawał sobie sprawę z faktu, że przyszłość będzie należeć do SUV-ów i crossoverów. Właśnie dlatego Hyundai z wielką drobiazgowością przygotował się w roku 2009 do premiery modelu ix35. Auto miało zastąpić wysłużonego Tucsona i przede wszystkim zaprezentować nową jakość w gamie koreańskiej marki. Samochód został odsłonięty podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Na początku roku 2010 trafił do sprzedaży i z miejsca stał się… hitem! W roku 2014 ix35 był najchętniej kupowanym Hyundaiem w Polsce.

REKLAMA

Skąd tak duży sukces nowego SUV-a? W dużej mierze przyczyniła się do niego stylistyka. Tak, jeszcze nieco przebijał w niej klimat Korei, mimo wszystko ostro zarysowane i muskularne nadwozie świetnie czuło się w starciu z konkurentami. Wpływ na duże zainteresowanie kierowców miło jeszcze kilka czynników. Mowa o rozsądnie wykalkulowanej cenie, dobrym wyposażeniu, przyzwoitych silnikach i dobrze rozplanowanym wnętrzu.

Używane: Hyundai ix35 - czterech pasażerów i 465 litrów bagażu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W kabinie pasażerskiej identycznie jak na zewnątrz, dość mocno czuć jeszcze dalekowschodni klimat. To jednak nie zmienia faktu, że wnętrze jest naprawdę przestronne i ergonomiczne. Bagażnik używanego Hyundaia ix35 ma pojemność wynoszącą od 465 do 1436 litrów. Wady? Te dotyczą przede wszystkim jakości materiałów wykończeniowych. Plastik, z którego wykonano konsolę centralną jest twardy, trzeszczy i okazuje się podatny na zarysowania. A to nie koniec. „Skórzane” tapicerki są nieprzyjemne w dotyku i łatwo przedzierają się, a obicie kierownicy łuszczy się w ekspresowym tempie.

Paleta silnikowa używanego Hyundaia ix35 to sześć jednostek napędowych. Trzy z nich są zasilane benzyną, trzy olejem napędowym. Wszystkie mają jeden punkt wspólny - napęd rozrządu realizowany za pomocą bezobsługowego łańcucha. Cennik otwiera motor 1.6 GDI. 135-konny motor ma bezpośredni wtrysk paliwa i rozpędza SUV-a do pierwszej setki w nieco ponad 11 sekund. Co do zasady nie jest mocno awaryjny, wymaga jednak od kierowcy dbania o jakość paliwa i raczej nie nadaje się do montażu instalacji LPG.

W kwestii zasilania gazem dość dobrze sprawdza się większy benzyniak - 2.0 MPI. Wtrysk typu wielopunktowego pozwala na przestawienie się na tańsze paliwo. W takim przypadku motor wymaga jednak perfekcyjnej dbałości o podstawowy serwis. Wolnossący benzyniak MPI ma 163 konie mechaniczne. Wyższa moc przekłada się na dynamiczniejszą jazdę. Sprint do 100 km/h trwa w tak skonfigurowanym Hyundaiu ix35 10,4 sekundy. W roku 2013 jednostka 2.0 MPI została przemianowana na 2.0 GDI. Tym samym otrzymała bezpośredni wtrysk paliwa. Nowsza technologia w zasadniczy sposób nie poprawiła dynamiki jazdy czy nie obniżyła wyników spalania. Niemalże uniemożliwiła jedynie zamontowanie instalacji zasilania gazem.

Używane: Hyundai ix35 - diesel 1.7 CRDi jest trwały

Alternatywę dla wolnossących benzyniaków stanowią diesle. Paletę ropniaków w przypadku używanego Hyundaia ix35 otwiera motor 1.7 CRDi. Jednostka oferuje 115 koni mechanicznych i 260 Nm momentu obrotowego. Mimo wszystko ze startu nie jest mocno dynamiczna - przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 12,4 sekundy. Koreański silnik ma jednak inne zalety. Jest oszczędny - w cyklu mieszanym spala około nieco ponad 5 litrów oleju napędowego, a do tego ma opinię bezawaryjnego. I wtryskiwacze, i turbosprężarka cieszą się wysoką wytrzymałością. Co więcej, diesel nie ma drogiego w wymianie koła dwumasowego.

Oczko wyżej plasuje się 2-litrowy silnik wysokoprężny. W słabszej wersji oferuje 136, a mocniejszej 185 koni mechanicznych. Ten motor oferuje dynamikę i podczas jazdy w mieście, i podczas jazdy poza miastem. Jest jednak nieco mniej oszczędny, a do tego w jego przypadku rośnie ryzyko poważnych awarii. Przykład? Właściciele używanych Hyundaiów ix35 skarżą się na niską trwałość sprzęgła. Podczas wymiany kompletu elementów muszą kupić np. nowe koło dwumasowe za 2268 złotych. W dieslu potrafi się jeszcze przytykać sitko wstępnego filtrowania w zbiorniku paliwa.

Używany Hyundai ix35 ma kolumny McPhersona na przedniej osi i wielowahacze na tylnej. Zestrojenie resorowania jest zdecydowanie sztywne. W ten sposób Koreańczycy chcieli utrzymać SUV-a w pionie. Z drugiej strony ograniczyli komfort jazdy. Układ kierowniczy jest mało precyzyjny. Kierowca nie do końca czuje co się dzieje na drodze. Co z napędem? W wersji standardowej moc trafia na przednie koła. W modelach z silnikami o pojemności 2-litrów dostępny był układ AWD. W tym przypadku tylna oś jest dołączana za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. Nie brzmi to w żaden sposób terenowo, a miało jedynie poprawiać trakcję w trudnych warunkach drogowych. W zawieszeniu koreańskiego SUV-a na polskich drogach dość szybko wybijają się łączniki stabilizatora. Niską trwałość mają też amortyzatory.

Używane: Hyundai ix35 - awarie to raczej drobiazgi

Używany Hyundai ix35 miał serię chorób wieku dziecięcego. Kierowcy zgłaszali przypadki usterek napinaczy pasów, wysprzęglika, oświetlenia i pomp podciśnienia hamulców. Systematycznie usuwano je jednak na mocy kolejnych akcji naprawczych i wizyt serwisowych. Przed zakupem koreańskiego SUV-a z początku produkcji warto się zatem upewnić czy bywał on na przeglądach w ASO. Pomijając listę błędów inżynieryjnych, szybciej niż u rywali w Hyundaiu ix35 pojawiają się luzy w przekładni kierowniczej. Poza tym zdarzają się przypadki korozji tylnej klapy i przednich słupków oraz uszkodzenia czujników parkowania. W skrócie podczas eksploatacji kierowcę drażnić będą raczej drobiazgi, ale za to humor do tej pory poprawiał im inny fakt - 5-letnia gwarancja producenta.

Używany Hyundai ix35 kosztuje co najmniej 32 tysiące złotych. Za tą kwotę kupić można jednak przede wszystkim diesla. Za wersję wyposażoną w silnik benzynowy należy zapłacić minimum 37 tysięcy złotych. Ceny najdroższych egzemplarzy przekraczają 70 tysięcy złotych. Często są to topowe wersje wyposażenia z symbolicznym przebiegiem. Struktura rynku wtórnego jest prosta - wersje silnikowe występują w stosunku pół na pół z delikatną przewagą diesli.

Używane: Hyundai ix35 - podsumowanie

Być może używany Hyundai ix35 ma jeszcze wyczuwalny koreański klimat, to jednak nie zmienia faktu że jest samochodem świetnie czującym się na Starym Kontynencie. Szczególnie że ma serię zalet na czele z przestronną kabiną, dobrym wyposażeniem i rozsądną ceną. Tak, być może ma pewne braki jakościowe i boryka się z drobnymi awariami. To jednak świetny wybór dla mniej wymagających kierowców poszukujących samochodu dla rodziny.

Używane: Hyundai ix35 - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto /średnio/trasa w l/100 km
1.6 GDI 135 KM 164 Nm 11,1 s. 178 km/h 8,2/6,8/6,0
2.0 MPI 163 KM 194 Nm 10,4 s. 184 km/h 9,8/7,5/6,1
2.0 GDI 166 KM 205 Nm 10,4 s. 196 km/h 10,5/7,8/6,3
1.7 CRDi 115 KM 260 Nm 12,4 s. 173 km/h 6,3/5,3/4,8
2.0 CRDi 136 KM 320 Nm 10,8 s. 182 km/h 6,6/5,5/4,9
2.0 CRDi 185 KM 383 Nm 9,4 s. 195 km/h 7,2/5,9/5,1

Używane: Hyundai ix35 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 68 zł
  • filtr kabinowy - od 14 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 467 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 130 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 120 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 65 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 66 zł
  • łącznik stabilizatora - od 34 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 47 zł
  • amortyzator - od 254 zł
  • sprzęgło komplet - od 417 zł
  • koło dwumasowe - od 2268 zł
  • zawór EGR - od 957 zł

Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA