Ceny używanych Toyot Corolli E12 nie są, w porównaniu do konkurencji, niskie. Samo auto jest kompaktem - kompromisem między miejską Toyotą Yaris a dużym Avensisem. Toyota Corolla pojawiła się na rynku w 2002 roku. W 2004 roku została poddana face liftingowi. Do gamy silnikowej dodano wtedy jednostkę wysokoprężną o pojemności 1.4 i mocy 90 KM. Corolla E12 jest bardzo praktycznym autem. Pojemność bagażnika w sedanie to 437 litrów. Jest to o 35 litrów więcej niż w nadwoziu kombi. Hatchbacki mogą się „pochwalić” tylko 289 litrami. Kolejną zaletą jest też bardzo mały promień skrętu.
Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Corolli
reklama
reklama
Kupując Corollę E12 musimy zdecydować, czy interesuje nas model przed czy po liftingu. Auta młodsze są droższe, jednak wyeliminowano w nich kilka usterek (o jednej z nich piszemy niżej) i zmodernizowano ofertę jednostek napędowych. Starsze są tańsze, ale nieco bardziej ryzykowne. Należy jednak wspomnieć, że Corolla E12 to raczej bezawaryjne auto, jeśli tylko jest odpowiednio serwisowane.
Wersje silnikowe
Benzyny
1.4 97KM (przed face liftingiem i po face liftingu) – podstawowa jednostka benzynowa. Spalanie porównywalne z 1.6.
1.6 110KM (przed face liftingiem i po face liftingu) - popularny silnik, spośród benzynowych najlepszy wybór
1.8 192KM (przed face liftingiem i po face liftingu) – wersja T-Sport dla wymagających kierowców. Przy mocy prawie 200KM można pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa. Minusem jest oferta rynkowa, większość modeli jest wyeksploatowana i zamęczona.
1.8 225KM (po face liftingu) – wersja z opcjonalnie dostępnym kompresorem ( w modelach po liftingu). Różnica nie jest duża w stosunku do modelu TS.
Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014
Diesle
1.4 D-4D 90KM (po face liftingu) – Godny polecenia. Małe spalanie, dobry wybór do miasta
2.0 D-4D 90KM (przed face liftingiem) – podstawowa jednostka Diesla w wersji przedliftowej. Praktycznie identyczne spalanie jak w wersji 110KM. Uznawane za mało awaryjne, godne polecenia.
2.0 D-4D 110KM(przed face liftingiem) – silnik o mocy 110KM bardzo dobrze sobie radzi. Spalanie na przyzwoitym poziomie, około 5.7 litra na 100 kilometrów. Auto praktycznie bezobsługowe. Jeżeli kupimy zadbany egzemplarz, auto powinno służyć nam przez długie lata.
2.0 D-4D 116KM (przed face liftingiem i po face liftingu, silnik uważany za poliftowy, jednak spotykany też w wersjach przejściowych) – najmocniejszy Diesel w ofercie, bywa awaryjny, wersja 110KM jest od niego o wiele lepsza i mniej zawodna