REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Toyota Corolla E12: praktyczna i wygodna

Robert Kuśpiel
Toyota Corolla E12 po face liftingu, wersja z silnikiem 1,4 D4D
Toyota Corolla E12 po face liftingu, wersja z silnikiem 1,4 D4D
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Corolla jest na rynku nieprzerwanie od ponad 40 lat. Model E12 był oferowany w latach 2002 – 2007. Corolla E12 to auto nie tylko niezawodne, ale bardzo solidne.

Ceny używanych Toyot Corolli E12 nie są, w porównaniu do konkurencji, niskie. Samo auto jest kompaktem - kompromisem między miejską Toyotą Yaris a dużym Avensisem. Toyota Corolla pojawiła się na rynku w 2002 roku. W 2004 roku została poddana face liftingowi. Do gamy silnikowej dodano wtedy jednostkę wysokoprężną o pojemności 1.4 i mocy 90 KM. Corolla E12 jest bardzo praktycznym autem. Pojemność bagażnika w sedanie to 437 litrów. Jest to o 35 litrów więcej niż w nadwoziu kombi. Hatchbacki mogą się „pochwalić” tylko 289 litrami. Kolejną zaletą jest też bardzo mały promień skrętu.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Corolli

Kupując Corollę E12 musimy zdecydować, czy interesuje nas model przed czy po liftingu. Auta młodsze są droższe, jednak wyeliminowano w nich kilka usterek (o jednej z nich piszemy niżej) i zmodernizowano ofertę jednostek napędowych. Starsze są tańsze, ale nieco bardziej ryzykowne. Należy jednak wspomnieć, że Corolla E12 to raczej bezawaryjne auto, jeśli tylko jest odpowiednio serwisowane.

Wersje silnikowe

Benzyny

1.4 97KM (przed face liftingiem i po face liftingu) – podstawowa jednostka benzynowa. Spalanie porównywalne z 1.6.

1.6 110KM (przed face liftingiem i po face liftingu)  - popularny silnik, spośród benzynowych najlepszy wybór

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.8 192KM (przed face liftingiem i po face liftingu)  – wersja T-Sport dla wymagających kierowców. Przy mocy prawie 200KM można pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa. Minusem jest oferta rynkowa, większość modeli jest wyeksploatowana i zamęczona.

1.8 225KM (po face liftingu) – wersja z opcjonalnie dostępnym kompresorem ( w modelach po liftingu). Różnica nie jest duża w stosunku do modelu TS.

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Diesle

1.4 D-4D 90KM (po face liftingu)  – Godny polecenia. Małe spalanie, dobry wybór do miasta

2.0 D-4D 90KM (przed face liftingiem)  – podstawowa jednostka Diesla w wersji przedliftowej. Praktycznie identyczne spalanie jak w wersji 110KM. Uznawane za mało awaryjne, godne polecenia.

REKLAMA

2.0 D-4D 110KM(przed face liftingiem)  – silnik o mocy 110KM bardzo dobrze sobie radzi. Spalanie na przyzwoitym poziomie, około 5.7 litra na 100 kilometrów. Auto praktycznie bezobsługowe. Jeżeli kupimy zadbany egzemplarz, auto powinno służyć nam przez długie lata.

2.0 D-4D 116KM (przed face liftingiem i po face liftingu, silnik uważany za poliftowy, jednak spotykany też w wersjach przejściowych)  – najmocniejszy Diesel w ofercie, bywa awaryjny, wersja 110KM jest od niego o wiele lepsza i mniej zawodna

Usterki "short blocka"

W modelach przed liftingiem silniki benzynowe miały problem z tzw. short blockiem (blokiem silnika). Usterki te zostały wyeliminowane w silnikach począwszy od numeru:

Corolla 1.6 - 3ZZ U427854
Corolla 1.4 - 4ZZ U427856

Często spotykane są opinie, że silniki benzynowe mają zwiększone zapotrzebowanie na olej wynikające z problemu z blokiem silnika. Problem ten został teoretycznie rozwiązany w wersjach poliftowych i od wyżej wymienionych numerów.

Co wybrać?

W przypadku Toyoty Corolli E12 przed liftingiem, jeżeli zdecydujemy się na silnik benzynowy, polecamy jednostkę o pojemności 1,6 litra w wersji 110KM. Jeśli chodzi o Diesla, polecamy silnik 2.0 D-4D 110KM. Auto sprawuje się bardzo dobrze, nawet przy dużych przebiegach. Kierowcy Corolli E12 w wersji 110KM są też rzadkimi klientami serwisów regenerujących turbosprężarki. Turbiny te są dosyć wytrzymałe i potrafią służyć nawet przez ponad 200 000 kilometrów. Oczywiście wszystko zależy od tego jak się obchodzimy z autem.

Zobacz też: Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

W modelach po liftingu spośród silników benzynowych również polecamy jednostkę o pojemności 1.6 litra. W silnikach Diesla na uwagę zasługuje też ta o pojemności 1,4 litra. Jest to bardzo dobry silnik. Rozrząd pracuje na łańcuchu, nie ma filtra cząstek stałych czy koła dwumasowego. Silnik ten ma bardzo dobrą opinię zarówno wśród mechaników jak i kierowców. Spalanie jest niskie: około 4-5 litrów na sto kilometrów. Silnik Diesla o pojemności 1,4 litra to zdecydowanie najlepsza wersja silnikowa Toyoty Corolli.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Nadwozie: Corolla E12 nie ma większych problemów z rdzą.

Zawieszenie: Jak na polskie drogi bardzo wytrzymałe, nie ma większych problemów z zawieszeniem, poza usterkami łożysk kół.

Układ elektryczny: zdarzają się drobne awarie, jednak nic znaczącego

Ile kosztuje Corolla E12?

Ceny Corolli E12 zaczynają się od około 15 000 złotych. Zakup Diesla z początku produkcji to wydatek około 18000-21000 złotych. W przypadku silnika benzynowego można znaleźć ciekawą ofertę już w granicach 16 000 – 17 000 tysięcy. Wersje po liftowe są kilka, a czasem nawet kilkanaście tysięcy droższe. Należy uważać na wyeksploatowane modele – zazwyczaj T-Sport i kombi. Mało kto kupuje auto o mocy 192KM do spokojnej jazdy.

Ceny części

Niektóre części są drogie i trudno dostępne. Przykładem jest przegub do auta ze 110-konnym silnikiem Diesla. Bardzo trudno jest go znaleźć, występuje bowiem raczej z całą półosią. Znalezienie samego przegubu jest w praktyce bardzo trudne.

Filtra powietrza: od 30 złotych

Filtr paliwa: od 20 złotych

Klocki hamulcowe: od 120 złotych

Podsumowując, Corolla E12 jest ciekawą ofertą na rynku aut używanych. To dość wysokie auto, co na pewno docenią osoby starsze. Również dla młodych coś się znajdzie, np. model T-Sport.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    REKLAMA