REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Passat czy Opel Vectra?

Konrad Bagiński
fot. Mototarget
fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Dwa niemieckie auta, duże, przestronne, wygodne. Często wykorzystywane jako służbowe, rodzinne, limuzyny i woły robocze. Który jest bardziej wszechstronny, bardziej niezawodny, po prostu lepszy?

Volkswagen Passat podobnie jak Golf zdążył obrosnąć legendą. Wieść niesie, że jest trwały, bezawaryjny i doskonały jakościowo. Opel Vectra wyszedł już z produkcji, zastąpiła go Insignia. Ale dał się poznać jako solidne auto. Vectra była częstym wyborem wielu firm i korporacji - do dziś jeździ sporo służbówek a ich stan nie pozostawia wiele do życzenia. Ba, wybór jednej z korporacji daje już na starcie punkt przewagi Oplowi. Większość kierowców na widok Vectry w lusterku zwalnia i zjeżdża na prawą stronę jezdni. A jeśli na desce rozdzielczej jest coś białego – efekt murowany. Strach przed policyjnymi Vectrami to duży atut.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Volkswagenie Passacie

Ostatnia produkowana wersja Vectry nosiła kryptonim C (2002 – 2008), obecny Passat oznaczony jest jako B6 lub 3C. Wszedł na rynek w roku 2005 i do dziś jest schodzi z taśm.

Co ładniejsze?

REKLAMA

Sylwetka Vectry może się podobać. Jest zwarta, silna, nieco kanciasta, ale wygląda nowocześnie. Auto nie sprawia wrażenia dużego, w przeciwieństwie do Passata. Pomiary to potwierdzają – VW ma 4765 mm długości (kombi 4774 mm), Opel - 4596 mm (kombi 4822), szerokość Passata to 1820 mm, Vectry – 1798 mm. Auto z Wolfsburga jest też o ok. 2 cm wyższe. Passat po prostu celuje w klasę wyższą – stąd duży rozmiar. Stylistykę Volkswagena trudno uznać za porywającą – jest duży, obły i trudno się za nim obejrzeć.

VW występuje w dwóch wersjach nadwoziowych – sedan i kombi, Vectra ma o jedną więcej – pięciodrzwiowy liftback. Owszem, jest jeszcze Passat CC, ale jego wejście na rynek zbiegło się z końcem produkcji Vectry, więc porównanie byłoby nie na miejscu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mimo (nieco) mniejszych rozmiarów w kwestii stylu wygrywa Vectra. Trzeba jednak podkreślić, że to taki typowo niemiecki styl, mało finezyjny, dość pancerny. Chyba nieprzypadkowo Vectry kupiło również polskie wojsko i wozi nimi generałów...

Który lepiej jeździ?

Oba auta mają niezłe zawieszenie, jak na tę klasę przystało. W Passacie jest ono zestrojone raczej twardo, ale nie traci na tym komfort jazdy. Tylna czterowahaczowa oś jest izolowana od nadwozia ramą pomocniczą. Zawieszenie Vectry również daje sporo komfortu, jednocześnie dokładnie przekazując kierowcy co dzieje się na dole. Oba auta są bardzo poprawne – chyba trzeba ogłosić remis. Ale ze wskazaniem na Passata – ma seryjnie montowane ESP.

Interior

Wnętrze to kwestia gustu. Oba auta w środku są ergonomiczne, ładnie poukładane. I jedno, i drugie ma fajne praktyczne rozwiązania. Passat jest nieco większy, więc oferuje trochę więcej przestrzeni. Ale nie w bagażniku – tu króluje Opel, dając 500 l pojemności, VW „tylko” 475. Również w wersji kombi – często wybieranej przez polskich klientów – lepiej sprawdzi się Vectra. Jest dłuższa od Passata w wersji Variant i oferuje w standardzie oferuje 530 litrów. Co prawda VW chwali się, że do Passata można zapakować ponad 600 litrów, ale pod warunkiem, że zamiast koła zapasowego mamy tzw. zestaw naprawczy. Z kołem zapasowym pojemność bagażnika wynosi 513 litrów. Poza tym bagażnik Opla jest dużo lepiej pomyślany – są tu uchwyty, siatki a próg załadunku jest niski.

Cóż, to oznacza chyba remis. Oba auta najlepiej obejrzeć i dobrać to, które w ważnych dla nas detalach jest lepsze.

Silniki: niemiecki pojedynek

Może od razu ogłosimy remis? Najpopularniejsze wersje silnikowe w Oplu i Volkswagenie są do siebie bardzo zbliżone osiągami. Dwulitrowe benzynowe FSI w Passacie i 2.2 w Vectrze sprawnie rozpędzają auta i dają swobodę podróżowania. Podobnie turbodiesle – dwulitrowe silniki mają bardzo podobne parametry.

Zobacz również: Opinie kierowców o Oplu Vectra

Koszty

Można się domyślić, że również ceny aut są zbliżone. Mniej więcej za 25-30 tysięcy można kupić auta obu marek z rocznika 2006. Oba auta nie są skłonne poddawać się korozji, nie mają jakichś typowych problemów. To sprawdzone konstrukcje, dopracowywane przez lata. Reasumując – o wyborze z tych dwóch modeli powinny decydować detale i bardzo konkretne przeznaczenie. Do wożenia kartonów lepsza będzie Vectra, do dłuższych podróży raczej Passat.

VW Passat

Porównanie Volkswagena Passata i Opla Vectry
Opel Vectra
Silniki: Benzynowe: 1.4 TSI 122KM; 1.4 TSI EcoFuel 150 KM; 1.6 16V - 102 KM; 1.6 FSI 115 KM; 1.8 TSI 160 KM; 2.0 FSI 150 KM; 2.0 TSI 200 KM; 3.2 FSI VR6 250 KM; R36 3.6 FSI VR6 300KM.
Diesla: 1.6 TDI 16V (CR) 105 KM; 1.9 TDI (PD) 105 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 110 KM; 2.0 TDI (PD) 136 KM; 2.0 TDI (PD) 140 KM; 2.0 TDI 16V (PD) 140 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 140 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 143 KM; 2.0 TDI 16V (PD) 170 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 170 KM.
Benzynowe: 1.6 16V 100 KM; 1.8 16V 122 KM; 2.2 16V 147 KM; 2.2 Direct 16V 155 KM; 2.0 T 16V 175 KM; 3.2 V6 211 KM; 2.8 V6 Turbo 230, 250, 255 i 280 KM.

Diesla: 2.0 DTI 16V 100 KM; 2.2 DTI 16V 125 KM; 1.9 CDTI 8V 100, 8V 120 i 16V 150 KM; 3.0 CDTI V6 177 i 186 KM
Skrzynia biegów: 5,6-biegowa manualna 6-biegowa DSG 5,6-biegowa manualna 5,6-biegowa automatyczna, sekwencyjna
Długość: 4765 mm sedan; sedan i liftback - 4596 mm 4774 mm kombi kombi - 4822 mm (4840mm po face liftingu)
Szerokość: 1820 mm; sedan liftback i kombi - 1798 mm
Wysokość: 1472 mm sedan sedan i liftback - 1460 mm; 1517 mm kombi kombi - 1500 mm

fot. Newspress
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA