REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Luksusowy okularnik

Konrad Bagiński

REKLAMA

REKLAMA

W210 to Mercedes prawie ekstrawagancki. Kształt przednich świateł spowodował, że od razu nazwano go okularnikiem. Reszta już nie zaskakuje. A o jego trwałości świadczą kolejne pokolenia wybierających go taksówkarzy.

Mercedes klasy E, zwany roboczo W210 był sprzedawany w latach 1995-2003. Mimo najszczerszych chęci nie jestem w stanie zliczyć wersji silnikowych – było ich chyba... 26. Najsłabsze silniki to rzędowe czwórki (benzyna 2.0 i diesel 2.2), dysponują mocą 95 KM, co jak na auto o wadze prawie 1400 kg jest dość optymistycznym wynikiem. Najcięższa wersja W210 waży prawie 2 tony, ale najmocniejsza ma ponad 380 koni. Słowem – jest z czego wybierać.

REKLAMA

W przeciwieństwie do mnogości wersji silnikowych, do wyboru są dwa rodzaje nadwozia – limuzyna i kombi. Model ten był produkowany w trzech wersjach: Classic – najuboższej, Elegance – ze średnim wyposażeniem, Avangarde – wersji z najbogatszym wyposażeniem, a także niższym zawieszeniem.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mercedesie klasy E

REKLAMA

Mercedes W210 nadal jest bardzo chętnie kupowany przez taksówkarzy. Z jednej strony dobrze świadczy to o jego trwałości i komforcie, z drugiej naraża kupujących na trafienie auta z gargantuicznym przebiegiem. A te potrafią zaskakiwać. Powszechnie uważa się, że dobrze traktowany W210 jest w stanie przejechać milion kilometrów bez remontu silnika i poważniejszych awarii.

Ogólnie za bardziej trwałe uważane są egzemplarze z początku produkcji – silniki są nieskomplikowane a konstrukcja niezniszczalna. Te jednak mają problem z korozją – wyeliminowany w późniejszych modelach, ale kosztem trwałości...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zalety W210

Komfort – jak na Mercedesa przystało. Przednie fotele są wyjątkowo wygodne, tylne – jak w rzadko którym aucie – naprawdę zasługują na miano kanapy. Wnętrze jest przestronne i pojemne, ale i solidnie opakowane – nie zieje pustką, wszystko jest na swoim miejscu, pod ręką. Limuzyna pochłonie w kufrze 502 litrów bagażu, kombi – 600, a po złożeniu foteli (opcja tylko w kombi) – prawie 2000 litrów! Zawieszenie skutecznie izoluje pasażerów od popękanej nawierzchni, torów tramwajowych, dziur. W210 ze względu na nadwagę nie jest mistrzem sprintu, ale wśród wszystkich wersji silnikowych tylko kilka ma prędkość maksymalną niższą niż 200 km/h i przyspiesza do setki w więcej, niż 10 sekund.

Zobacz również: Koń roboczy

Seryjne wyposażenie jest bogate, obejmuje komplet poduszek, ABS, elektryczne szyby i lusterka, od roku 1998 wszystkie auta mają zamontowaną klimatyzację. Fotele często są skórzane, we wnętrzu cieszą oko drewniane wstawki. Auto – pod warunkiem, że nie jest beżowe – może dać sporo prestiżu za stosunkowo niewielką cenę. Sedan nadaje się nawet na limuzynę, kombi jest idealnym autem rodzinnym.

Wady Mercedesa E

Pierwsze egzemplarze mają problem z korozją. W ramach oszczędności były budowane z cieńszej niż zwykle i do tego źle zabezpieczonej blachy. Czasem przecieka przekładnia kierownicza i tylny most, zdarzają się problemy z elektryką w kabinie. Późniejsze modele uchodzą za nieco bardziej awaryjne, co realnie oznacza, że „coś czasem może się zepsuć po przejechaniu pół miliona kilometrów, ale nie musi”. Regularnie serwisowany Mercedes nie przysporzy jednak kłopotów swojemu właścicielowi, może co najwyżej zmartwić wysokim spalaniem. To spokojnie może sięgnąć 15 litrów na setkę, w sportowych wersjach przekroczy 20.
Ze względu na popularność modelu, jego serwisowanie nie jest drogie a gama części wyjątkowo szeroka.

Co wybrać?

REKLAMA

W ofertach można przebierać – sporo jest diesli. Niskoobrotowe silniki o sporym momencie zdają się być stworzone do tego nieco leniwego auta, pozwalają jednocześnie obniżyć koszty jazdy. Benzynowe mają większego kopa, ale są mniej ekonomiczne. Wiele aut ma zamontowaną instalację gazową – kompromis pomiędzy mocą i kosztami.

Jeśli chcesz długo pojeździć W210, dobrze poszukaj zadbanego egzemplarza. Aura niezawodności i pancerności powoduje, że wielu użytkowników zaniedbuje przeglądy, wymianę płynów eksploatacyjnych. Co mit bezawaryjności skutecznie niweluje... Ciężko trafić na superokazję, dobre auto z początku produkcji będzie kosztować przynajmniej 13-15 tysięcy złotych, te z jej końca – nawet 60-70 tysięcy.

fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA