Kategorie

Luksusowy okularnik

Konrad Bagiński
fot. Newspress
fot. Newspress
W210 to Mercedes prawie ekstrawagancki. Kształt przednich świateł spowodował, że od razu nazwano go okularnikiem. Reszta już nie zaskakuje. A o jego trwałości świadczą kolejne pokolenia wybierających go taksówkarzy.

Mercedes klasy E, zwany roboczo W210 był sprzedawany w latach 1995-2003. Mimo najszczerszych chęci nie jestem w stanie zliczyć wersji silnikowych – było ich chyba... 26. Najsłabsze silniki to rzędowe czwórki (benzyna 2.0 i diesel 2.2), dysponują mocą 95 KM, co jak na auto o wadze prawie 1400 kg jest dość optymistycznym wynikiem. Najcięższa wersja W210 waży prawie 2 tony, ale najmocniejsza ma ponad 380 koni. Słowem – jest z czego wybierać.

W przeciwieństwie do mnogości wersji silnikowych, do wyboru są dwa rodzaje nadwozia – limuzyna i kombi. Model ten był produkowany w trzech wersjach: Classic – najuboższej, Elegance – ze średnim wyposażeniem, Avangarde – wersji z najbogatszym wyposażeniem, a także niższym zawieszeniem.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mercedesie klasy E

Reklama

Mercedes W210 nadal jest bardzo chętnie kupowany przez taksówkarzy. Z jednej strony dobrze świadczy to o jego trwałości i komforcie, z drugiej naraża kupujących na trafienie auta z gargantuicznym przebiegiem. A te potrafią zaskakiwać. Powszechnie uważa się, że dobrze traktowany W210 jest w stanie przejechać milion kilometrów bez remontu silnika i poważniejszych awarii.

Ogólnie za bardziej trwałe uważane są egzemplarze z początku produkcji – silniki są nieskomplikowane a konstrukcja niezniszczalna. Te jednak mają problem z korozją – wyeliminowany w późniejszych modelach, ale kosztem trwałości...

Zalety W210

Komfort – jak na Mercedesa przystało. Przednie fotele są wyjątkowo wygodne, tylne – jak w rzadko którym aucie – naprawdę zasługują na miano kanapy. Wnętrze jest przestronne i pojemne, ale i solidnie opakowane – nie zieje pustką, wszystko jest na swoim miejscu, pod ręką. Limuzyna pochłonie w kufrze 502 litrów bagażu, kombi – 600, a po złożeniu foteli (opcja tylko w kombi) – prawie 2000 litrów! Zawieszenie skutecznie izoluje pasażerów od popękanej nawierzchni, torów tramwajowych, dziur. W210 ze względu na nadwagę nie jest mistrzem sprintu, ale wśród wszystkich wersji silnikowych tylko kilka ma prędkość maksymalną niższą niż 200 km/h i przyspiesza do setki w więcej, niż 10 sekund.

Zobacz również: Koń roboczy

Seryjne wyposażenie jest bogate, obejmuje komplet poduszek, ABS, elektryczne szyby i lusterka, od roku 1998 wszystkie auta mają zamontowaną klimatyzację. Fotele często są skórzane, we wnętrzu cieszą oko drewniane wstawki. Auto – pod warunkiem, że nie jest beżowe – może dać sporo prestiżu za stosunkowo niewielką cenę. Sedan nadaje się nawet na limuzynę, kombi jest idealnym autem rodzinnym.

Wady Mercedesa E

Pierwsze egzemplarze mają problem z korozją. W ramach oszczędności były budowane z cieńszej niż zwykle i do tego źle zabezpieczonej blachy. Czasem przecieka przekładnia kierownicza i tylny most, zdarzają się problemy z elektryką w kabinie. Późniejsze modele uchodzą za nieco bardziej awaryjne, co realnie oznacza, że „coś czasem może się zepsuć po przejechaniu pół miliona kilometrów, ale nie musi”. Regularnie serwisowany Mercedes nie przysporzy jednak kłopotów swojemu właścicielowi, może co najwyżej zmartwić wysokim spalaniem. To spokojnie może sięgnąć 15 litrów na setkę, w sportowych wersjach przekroczy 20.
Ze względu na popularność modelu, jego serwisowanie nie jest drogie a gama części wyjątkowo szeroka.

Co wybrać?

Reklama

W ofertach można przebierać – sporo jest diesli. Niskoobrotowe silniki o sporym momencie zdają się być stworzone do tego nieco leniwego auta, pozwalają jednocześnie obniżyć koszty jazdy. Benzynowe mają większego kopa, ale są mniej ekonomiczne. Wiele aut ma zamontowaną instalację gazową – kompromis pomiędzy mocą i kosztami.

Jeśli chcesz długo pojeździć W210, dobrze poszukaj zadbanego egzemplarza. Aura niezawodności i pancerności powoduje, że wielu użytkowników zaniedbuje przeglądy, wymianę płynów eksploatacyjnych. Co mit bezawaryjności skutecznie niweluje... Ciężko trafić na superokazję, dobre auto z początku produkcji będzie kosztować przynajmniej 13-15 tysięcy złotych, te z jej końca – nawet 60-70 tysięcy.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    2 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!