REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zasłużony "działacz"

Konrad Bagiński
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 to bezpośredni następca popularnego, acz dziś już rzadko spotykanego modelu 100. A6 za to na stałe wpisał się w motoryzacyjny krajobraz Polski.

Audi 100 było dużą, nieforemną limuzyną. Nowe A6 zaś na pierwszy rzut (niewprawnego) oka można pomylić z modelem A4. I nie świadczy to o jego „tanim wyglądzie”, lecz o zgrabnej, bardzo proporcjonalnej sylwetce. Może jest w tym odrobina przesady, ale nie ja jeden dostrzegam w „szóstce” naprawdę ładne, a przy tym funkcjonalne auto.

REKLAMA

Historia modelu

Audi A6 zadebiutowało w 1994 roku, jako następca modelu 100. Zresztą na początku faktycznie na tylnej klapie miało jedynkę i dwa zera. Rok później, w 1995 firma przechrzciła model na A6. Jeśli więc znajdziesz Audi A6 z rocznika 2004 a będzie oznaczone jako 100 – to nie musi być przekręt a po prostu Audi oznaczane jako wersja C4. Można ją łatwo rozpoznać po szerokich poziomych tylnych lampach.

Zobacz również: Opinie kierowców o Audi A6

Audi A6 z roczników 1994-1997 było oferowane jako 4-drzwiowa limuzyna i 5-drzwiowe kombi aż w 11 wersjach silnikowych o różnych mocach:

Wersje silnikowe Audi A6 C4
Pojemność i liczba zaworów Układ i liczba cylindrów Moc
1.8 20V R4 125 KM
2.0 8V R4 101 KM, 115 KM
2.0 16V R4 136 KM
2.3 10V R5 133 KM
2.6 12V V6 150 KM
2.8 12V V6 174 KM
2.8 30V V6 193 KM
S6 2.2 20V Turbo R5 230 KM
S6 4.2 32V V8 290 KM
S6 Plus 4.2 40V V8 326 KM
1.9 8V TDI R4 90 KM
2.5 10V R5 115 KM, 140 KM

Audi A6 C4 – zalety

REKLAMA

Audi A6 to auta wysokiej klasy, naprawdę dobrze zrobione, w miarę bezawaryjne. Rzadko rdzewieje, jest zbudowane z blachy ocynkowanej, jeśli więc zauważysz większe ognisko korozji, zwróć na nie uwagę. Może to być miejsce naprawiane. Jednak z drugiej strony ciężko będzie znaleźć auta całkiem dziewicze, co nie oznacza, że nie warto. Dobrze traktowane silniki spokojnie wytrzymają nawet 300 tys. km przebiegu a wnętrze może wyglądać na nieco przykurzone, ale nie powinno się rozpadać. Zresztą Audi A6 na ogół były doskonale wyposażone - elektryczne szyby, klima, komplet poduszek powietrznych. W odpowiednio zadbanych egzemplarzach to wszystko jeszcze działa. A jeśli nie, to naprawa nie powinna być droga.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na pochwałę zasługuje doskonałe wyciszenie auta, nawet przy wysokich prędkościach. A te da się osiągać – już mniejsze wersje silnikowe zapewniają przyzwoite osiągi. Wynosząca 510 litrów pojemność bagażnika to wynik poprawny, ale bez rewelacji. W następnym modelu C5 wzrosła ona do 550 litrów.

Wady wersji C4

Wada jest jedna i podstawowa – wiek auta. Nie łudź się, że znajdziesz absolutnie niezawodny egzemplarz o przebiegu 80 tys. km. Samochód ma już swoje lata, ale jeśli był traktowany dobrze, odpłaci ci małą awaryjnością, komfortem jazdy i nieprzemijającym stylem. Jeśli ma duży przebieg – niestety może się sypać. Trudno wskazać elementy, które ząb czasu ukąsi najmocniej – raczej jednak będą to części silnika, szczególnie 2,5 litrowego diesla. Wymaga on dość częstej i drogiej wymiany rozrządu.

Zobacz również: Liderzy jakości

W aucie z lat 1994-97 żadna usterka nie powinna być zaskoczeniem, trudno opisać najbardziej typowe. Zużywające się gumowe elementy zawieszenia czy układ elektryczny to jednak najsłabsze punkty A6. Spalanie nie będzie należało do najniższych. Masa auta to przynajmniej 1400 kg, więc jest co rozpędzać, o spalaniu poniżej 10 l/100 km można raczej pomarzyć.

Ceny Audi A6 C4

Egzemplarze o przebiegu zbliżonym do 300 tys. km są dostępne od ok. 7000 zł, choć za tę cenę da się też znaleźć auta o przebiegu ponad dwóch milionów kilometrów. Za auto z rozsądnym przebiegiem trzeba zapłacić ok. 10 000 zł.

Dane techniczne
Długość: 4797 mm
Szerokość: 1783 mm
Wysokość: 1430 mm – sedan, 1440 mm – kombi
Rozstaw osi: 2760 mm
Masa własna: 1400–1770 kg

fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA