REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zasłużony "działacz"

Konrad Bagiński
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 to bezpośredni następca popularnego, acz dziś już rzadko spotykanego modelu 100. A6 za to na stałe wpisał się w motoryzacyjny krajobraz Polski.

Audi 100 było dużą, nieforemną limuzyną. Nowe A6 zaś na pierwszy rzut (niewprawnego) oka można pomylić z modelem A4. I nie świadczy to o jego „tanim wyglądzie”, lecz o zgrabnej, bardzo proporcjonalnej sylwetce. Może jest w tym odrobina przesady, ale nie ja jeden dostrzegam w „szóstce” naprawdę ładne, a przy tym funkcjonalne auto.

REKLAMA

Historia modelu

Audi A6 zadebiutowało w 1994 roku, jako następca modelu 100. Zresztą na początku faktycznie na tylnej klapie miało jedynkę i dwa zera. Rok później, w 1995 firma przechrzciła model na A6. Jeśli więc znajdziesz Audi A6 z rocznika 2004 a będzie oznaczone jako 100 – to nie musi być przekręt a po prostu Audi oznaczane jako wersja C4. Można ją łatwo rozpoznać po szerokich poziomych tylnych lampach.

Zobacz również: Opinie kierowców o Audi A6

Audi A6 z roczników 1994-1997 było oferowane jako 4-drzwiowa limuzyna i 5-drzwiowe kombi aż w 11 wersjach silnikowych o różnych mocach:

Wersje silnikowe Audi A6 C4
Pojemność i liczba zaworów Układ i liczba cylindrów Moc
1.8 20V R4 125 KM
2.0 8V R4 101 KM, 115 KM
2.0 16V R4 136 KM
2.3 10V R5 133 KM
2.6 12V V6 150 KM
2.8 12V V6 174 KM
2.8 30V V6 193 KM
S6 2.2 20V Turbo R5 230 KM
S6 4.2 32V V8 290 KM
S6 Plus 4.2 40V V8 326 KM
1.9 8V TDI R4 90 KM
2.5 10V R5 115 KM, 140 KM

Audi A6 C4 – zalety

REKLAMA

Audi A6 to auta wysokiej klasy, naprawdę dobrze zrobione, w miarę bezawaryjne. Rzadko rdzewieje, jest zbudowane z blachy ocynkowanej, jeśli więc zauważysz większe ognisko korozji, zwróć na nie uwagę. Może to być miejsce naprawiane. Jednak z drugiej strony ciężko będzie znaleźć auta całkiem dziewicze, co nie oznacza, że nie warto. Dobrze traktowane silniki spokojnie wytrzymają nawet 300 tys. km przebiegu a wnętrze może wyglądać na nieco przykurzone, ale nie powinno się rozpadać. Zresztą Audi A6 na ogół były doskonale wyposażone - elektryczne szyby, klima, komplet poduszek powietrznych. W odpowiednio zadbanych egzemplarzach to wszystko jeszcze działa. A jeśli nie, to naprawa nie powinna być droga.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na pochwałę zasługuje doskonałe wyciszenie auta, nawet przy wysokich prędkościach. A te da się osiągać – już mniejsze wersje silnikowe zapewniają przyzwoite osiągi. Wynosząca 510 litrów pojemność bagażnika to wynik poprawny, ale bez rewelacji. W następnym modelu C5 wzrosła ona do 550 litrów.

Wady wersji C4

Wada jest jedna i podstawowa – wiek auta. Nie łudź się, że znajdziesz absolutnie niezawodny egzemplarz o przebiegu 80 tys. km. Samochód ma już swoje lata, ale jeśli był traktowany dobrze, odpłaci ci małą awaryjnością, komfortem jazdy i nieprzemijającym stylem. Jeśli ma duży przebieg – niestety może się sypać. Trudno wskazać elementy, które ząb czasu ukąsi najmocniej – raczej jednak będą to części silnika, szczególnie 2,5 litrowego diesla. Wymaga on dość częstej i drogiej wymiany rozrządu.

Zobacz również: Liderzy jakości

W aucie z lat 1994-97 żadna usterka nie powinna być zaskoczeniem, trudno opisać najbardziej typowe. Zużywające się gumowe elementy zawieszenia czy układ elektryczny to jednak najsłabsze punkty A6. Spalanie nie będzie należało do najniższych. Masa auta to przynajmniej 1400 kg, więc jest co rozpędzać, o spalaniu poniżej 10 l/100 km można raczej pomarzyć.

Ceny Audi A6 C4

Egzemplarze o przebiegu zbliżonym do 300 tys. km są dostępne od ok. 7000 zł, choć za tę cenę da się też znaleźć auta o przebiegu ponad dwóch milionów kilometrów. Za auto z rozsądnym przebiegiem trzeba zapłacić ok. 10 000 zł.

Dane techniczne
Długość: 4797 mm
Szerokość: 1783 mm
Wysokość: 1430 mm – sedan, 1440 mm – kombi
Rozstaw osi: 2760 mm
Masa własna: 1400–1770 kg

fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA