REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Model B5 był przełomowy dla historii Passata. Volkswagen przeszczepił do swojej flagowej limuzyny podzespoły Audi, m.in. wielowahaczowe zawieszenie i technologię cynkowania nadwozia. fot. Volkswagen
Model B5 był przełomowy dla historii Passata. Volkswagen przeszczepił do swojej flagowej limuzyny podzespoły Audi, m.in. wielowahaczowe zawieszenie i technologię cynkowania nadwozia. fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Passat wygląda przeciętnie, ale jeździ bardzo dobrze. Jego największym atutem jest jednak niezawodność. To dzięki niej właściciele tych aut zapominają, co to problemy z samochodem.

Większość osób poszukuje samochodu, który przewiezie ich z punktu A do B, dźwigając rodzinę i jej bagaże lub firmowy towar. Takie osoby nie poszukują awangardy, a sprawdzonych rozwiązań. Volkswagen Passat B5 w momencie swojego debiutu w 1997 dla wielu Polaków był tylko marzeniem. Jednak teraz, po 13 latach, obywatel o średnich zarobkach może sobie pozwolić na jego zakup.

REKLAMA

Zobacz także: Opinie kierowców o Volkswagenie Passacie

Model B5 był przełomowy dla historii Passata. Volkswagen przeszczepił do swojej flagowej limuzyny podzespoły Audi, m.in. wielowahaczowe zawieszenie i technologię cynkowania nadwozia. Dla klientów o wysokich wymaganiach niemiecki koncern oferował modele z bardzo bogatym wyposażeniem, a od 1999 również napęd na cztery koła. Układ ten początkowo nazywany był Synchro, później przemianowano go na 4motion – nazwa ta używana jest do dziś. Nawet w wersji podstawowej wyposażenie auta nie pozostawiało wiele do życzenia, a proste i ergonomiczne wnętrze stało się jednym ze znaków rozpoznawczych serii B5. W nieciekawym nadwoziu mogło zmieścić się 5 osób i 500 litrów bagażu. Mimo to wyższe (lub otyłe) osoby mogą mieć problem z miejscem na nogi, szczególnie zasiadając na miejscu kierowcy.

Silniki

Pod maską pojawiła się szeroka gama jednostek napędowych. Poza benzynowymi motorami 1.8 i 2.8 litra (z pięcioma zaworami na cylinder), klienci Volkswagena mieli również do wyboru słabsze jednostki 1.6 i 1.8 których moc wynosiła od 100 do 125 KM. Topowa wersja W8 miała pod maską prawdziwy generator mocy – 275 konny silnik, który miał niestety tendencje do samozapłonów i usterek mechanicznych. Nie podlega dyskusji, że jednym z powodów dla których Passat stał się ulubieńcem polskiej klasy średniej, są silniki Diesla, a wśród nich osławiona jednostka 1.9 TDI. Jego charakterystyczny „klekot” uspokaja niejednego nabywcę, oferując nie tylko przyzwoite osiągi, ale również niskie spalanie.

Uwaga na graty

Niestety popularność Passata doprowadziła do sytuacji, w której na rynku pojawiła się masa egzemplarzy z rozmaitymi usterkami technicznymi. W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na stan wielowahaczowego zawieszenia, którego naprawa jest bardzo kosztowna. Warto też bacznie przyjrzeć się turbinie – jakiekolwiek nieszczelności, hałasy lub chwilowe braki mocy mogą świadczyć o jej złym stanie. Koszt naprawy to często 1/5 kosztu zakupu auta! W przypadku silnika TDI warto sprawdzić działanie przepływomierza. Podczas zakupu należy też pamiętać, że bogate wyposażenie cieszy tylko wtedy, gdy działa poprawnie. Drobne, ale irytujące usterki wyposażenia elektrycznego to częsty problem Passatów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Rozważny i... niedoceniony

VW Passata z lat produkcji 1997–2000 można kupić już za około 16 tysięcy złotych. Jednak zwykle taki egzemplarz od początku wymaga dodatkowych nakładów finansowych. W rezultacie przy zakupie Passata warto mieć przygotowanych od 20 do 22 tysięcy złotych. Droższe egzemplarze z napędem 4motion lub bogatym wyposażeniem seryjnym będą wymagały kolejnych 3-4 tysięcy złotych. Samochody po faceliftingu (roczniki 2000–2005) to wydatek rzędu 30-32 tysięcy złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA