REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Hilux: Ogolony traper

Maciej Medyj
Toyota Hilux -przód/bok
Toyota Hilux -przód/bok
Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Hilux powstała w konkretnym celu. Nie dla „segmentu klientów” wymyślonego przez speców od marketingu. Raczej nie dla osób prywatnych, tylko dla profesjonalistów. Okazuje się mimo wszystko, że najnowsza wersja jest jeszcze bardziej ucywilizowana, niż poprzednia.

Do nowoczesnego, wygodnego SUVa Hiluxowi nieco „brakuje”. Różnice widać gołym okiem, chociaż nabywcom zdaje się to nie przeszkadzać . Trzeba przyznać, że nadwozie typu pick-up, które i tak ma wielu zwolenników, niełatwo uczynić atrakcyjnym dla oka. Okazuje się, że potężna Toyota po ostatnim liftingu prezentuje się tyleż okazale, co lekko   i atrakcyjnie. Przód ze zmienioną atrapą chłodnicy wygląda niemal jak w osobówce. Reszta nadwozia to wciąż ten sam, solidny i ponadczasowy Hilux, tylko jakby ogolony i uczesany.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Terenowa ciężarówka Toyoty zawsze znana była ze swojego kompaktowego wnętrza, kabiny, w której kierowca i pasażerowie czują się, jak w zwyczajnym samochodzie. Nie ma tu niepotrzebnych elementów, pompowanego przepychu i tanich zabiegów stylistycznych. Jest mnóstwo funkcjonalności, dużo miejsca, nawet na tylnej kanapie. Wrażenie samochodu osobowego zmienia tylko perspektywa, z jakiej obserwuje się drogę. Nad mijanymi samochodami po prostu się góruje, nawet nad niektórymi potężniejszymi na pierwszy rzut oka SUV-ami.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Auto, które większość czynności związanych z  jazdą wykonuje samo – użytkownik kręci tylko kierownicą, dodaje gazu i hamuje, w ostateczności zmienia biegi – to nie Hilux. Tutaj jest sporo do roboty, ale jej wykonywanie, to czysta przyjemność. Za wybór rodzaju napędu odpowiada mniejsza dźwignia umieszczona tuż obok tej od zmiany biegów. Automatyczna skrzynia zamiast zwykłego „D” ma takie tajemnicze opcje, jak 4-D, 3, 2-L. Wszystko po to, żeby kierowca mógł optymalnie dostosować dystrybucję mocy na poszczególne koła w zależności od warunków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Skrzynia pracuje płynnie, jedyne do czego można się przyczepić, to przełącznik napędów, który do pracy wymaga spełnienia pewnych warunków, na przykład zatrzymania się, co w terenie może przesądzić o utknięciu w jakimś grząskim miejscu. Dlatego lepiej wiedzieć, na co można trafić po drodze i przygotować auto zawczasu. Trzylitrowy, stusiedemdziesięciokonny diesel w odpowiednich rękach da sobie radę w każdej sytuacji. Zawieszenie Hiluxa sprawdza się w przewozach towarowych w terenie, lecz gdyby chcieć używać tego auta do samej czystej zabawy, to resory piórowe z tyłu i sztywny most napędowy nie będą najlepszym rozwiązaniem.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Wysokość i kształt nadwozia oraz charakterystyka zawieszenia nie ułatwiają Hiluxowi szybkiej jazdy po autostradzie, ale nie do tego przecież został stworzony. On ma dostarczać potrzebne towary i sprzęt w miejsca, do których dotarcie zwykłymi środkami transportu jest prawie niemożliwe, a co najmniej niebezpieczne. Jednak jego atrakcyjna cena i przestronne, cywilne wnętrze predysponują go także, szczególnie po założeniu sztywnej zabudowy przestrzeni ładunkowej, do funkcji uniwersalnego auta rodzinnego.

Toyota Hilux -tył/bok
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przód/bok
Maciej Medyj
Toyota Hilux -deska rozdzielcza
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przednie fotele
Maciej Medyj
Toyota Hilux -tylna kanapa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -tylna kanapa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -schowek pod tylną kanapą
Maciej Medyj
Toyota Hilux -tylna kanapa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -deska rozdzielcza
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przestrzeń ładunkowa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przestrzeń ładunkowa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -deska rozdzielcza
Maciej Medyj
Toyota Hilux -silnik
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przestrzeń ładunkowa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przód
Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA