REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra IV: Rodzinna konfrontacja

Michał Karczewski
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -przód/bok
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -przód/bok
Maciek Medyj

REKLAMA

REKLAMA

180 koni pod maską Astry GTC nie dziwi. W końcu tego się spodziewamy po aucie aspirującym do miana sportowego. Jednak ta sama moc w pięciodrzwiowej wersji przyspiesza tętno ojca rodziny. Sprawdzamy, czy słusznie.

Po niedawnym teście Astry GTC konfrontacja z pięciodrzwiową odmianą tego modelu okazała się niezwykle ciekawa. Do testu otrzymaliśmy auto z takim samym silnikiem, jaki pracował pod maska wersji trzydrzwiowej – 1.6 Turbo o mocy 180 koni mechanicznych. Nie udało się uciec od porównań. O ile po odmianie GTC spodziewamy się sportowych osiągów o tyle po odmianie pięciodrzwiowej, raczej rodzinnego charakteru. Zacznijmy jednak od nadwozia. W porównaniu z GTC jest krótsze, a wiec bardziej zwarte i wyższe. Z kolei w porównaniu ze słabszymi wersjami ma zmodyfikowane zderzaki (widać to zwłaszcza z tyłu) oraz delikatne spojlery – boczne, przedni oraz niewielki nad tylną szybą. Nie zabrakło też aluminiowych felg.

REKLAMA

Zobacz też: Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

W środku nie widać wielu sportowych akcentów, ale za to poro zmian w stosunku do tańszych wersji. Przede wszystkim skórzana tapicerka oraz lepsze fotele z regulowanym podparciem ud (tego nie miała wersja GTC). Reszta okazuje się dobrze znana. Sporo przycisków w konsoli centralnej, charakterystyczna kierownica zaopatrzona w sterowanie radiem i tempomatem. Całość utrzymana została w niemal jednolitej, czarnej kolorystyce. Dodatkową dawkę światła do wnętrza dostarcza za to elektrycznie otwierany szyberdach. W podróży przyda się spora garść schowków. Testowana wersja nie miała tradycyjnej rączki hamulca ręcznego. Zamiast niej - przycisk elektrycznego sterowania, dzięki czemu dodatkowy, zamykany schowek pojawił się w tunelu środkowym. Kolejne znajdują się w podłokietniku oraz po lewej stronie kokpitu, a uzupełnieniem jest wygodna pólka na telefon w konsoli środkowej. Największy ze schowków, czyli bagażnik, ma przyzwoite 370 litrów pojemności oraz dwupoziomową podłogę.  

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Pod maską najmocniejszej pięciodrzwiowej Astry pracuje wspomniany 180-konny benzyniak o pojemności 1598 cm³. Maksymalny moment jednostki, równy 230 Nm, dostępny jest w szerokim zakresie obrotów tj. od 2200-5500 obr./min. W praktyce silnik lubi wyższe obroty. Dostępny jest w parze z manualną lub automatyczną skrzynią. Testowany egzemplarz korzystał z pierwszej możliwości. Po teście wersji GTC wiedziałem już, że ten silnik, w miejskiej jeździe, lubi wypić nawet kilkanaście litrów. Odmianę pięciodrzwiową testowałem więc głównie w trasie. Podczas 450 kilometrowej podróży, przejechanej z przepisowymi prędkościami i w dużej mierze w asyście tempomatu auto spaliło równe 7 litrów na setkę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Astra prowadzi się bardzo dobrze – podobnie jak GTC, tak i najmocniejsza „pięciodrzwiówka” ma dość twarde z trzema trybami pracy. Całość, w połączeniu w niezłym układem kierowniczym i szerokimi oponami, pozwala na pewną jazdę po zakrętach. Testowana wersja wyposażona była w wiele elektronicznych dodatków. Był wśród nich system informujący o niezamierzonym przekroczeniu pasa ruchu czy podgrzewana kierownica. Do tego nawigacja i system nagłośnienia Infinity.

Zobacz też: Test Volkswagen Up!: iPod na kołach

Pięciodrzwiowa Astra z topowym silnikiem dostępna jest w dwoma najbogatszymi pakietami wyposażenie: Sport i Cosmo. Ceny startują od 85 700 zł. Różnica pomiędzy obiema wersjami to 250 zł. Obecnie obowiązuje promocja w postaci rabatu – 5500 zł, a więc cena spada do 80 200 zł. Dla porównania GTC z tym samym silnikiem to wydatek 84 400 zł (z tańszym wyposażeniem Enjoy), zaś z rabatem (4 000 zł) 80 400 zł. Nie tam jednak możliwości wyboru automatu. Słowem, dla każdego coś miłego.

Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -tył/bok
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -przód
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -bok
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -bok
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -przód/bok
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -wnętrze
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -zegary
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -deska rozdzielcza
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -tylna kanapa
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -silnik
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -bagażnik
Maciek Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA