REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Koleos: charakterystyczny

Maciej Medyj
Renault Koleos -przód.
Renault Koleos -przód.
Fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Nie jesteś za piękny, ale masz w sobie to "coś". Gwiazdą popkultury nie zostaniesz, ale i tak znajdzie się grupa twoich wielbicieli, fanów, wyznawców...

REKLAMA

Koleos drugiej generacji jest bardziej urodziwy od poprzednika, który wyglądał równie zagadkowo, jak się nazywa. Teraz przynajmniej już z daleka widać, jaka to marka. Profil ma dość elegancki, jako jeden z niewielu w swojej klasie, gdyż konkurencja już dawno poleciała w kosmos albo wybiera się właśnie na poligon. W białym kolorze budzi dodatkowo skojarzenia marynistyczne. Pasowałby do jakiegoś szybkiego jachtu.

REKLAMA

Wnętrze prezentuje styl znany z innych Renówek. Deska rozdzielcza składa się głównie z łuków i innych miękkich krągłości. Użyte materiały są przyjemne dla oka, jak również w dotyku. Całość sprawia przyjemne wrażenie, nawet pomimo ciemnego ubarwienia. Obsługa elementów kokpitu jest intuicyjna, rękę naprowadzają gałki o różnych średnicach oraz dobrze rozplanowane przyciski. Oko zatrzymuje się na srebrnych wykończeniach, a prawe kolano kierowcy na krawędzi panelu środkowego. Nawigacja jest bardzo prosta w użytkowaniu – ma optymalnie umieszczony, choć nieduży ekran, ale posiada własny kontroler na środkowym tunelu. Sprzęt audio Bose jest mocną stroną testowanej wersji - potrafi generować głębokie, szybkie basy i wyraźne wysokie tony.

Zobacz też: Opinie kierowców o Renault Koleos

REKLAMA

Fotel kierowcy ma regulację elektryczną, więc każdy łatwo dostosuje go do siebie. Fotel pasażera trzeba już przestawiać ręcznie, za to można pod nim znaleźć pojemną szufladę. Ogólnie w kabinie jest mnóstwo różnych schowków, w większości zamykanych, nawet w drzwiach. Z podłokietnika wyjmuje się coś rodzaju wiaderka, którego dedykowanej funkcjonalności jakoś nie mogłem sobie wyobrazić. Tylne miejsca posiadają oparcia z kilkoma kątami nachylenia. Ze środkowego miejsca można sobie zrobić podłokietnik ze schowkiem i uchwytem na napoje. Do dyspozycji pasażerów są też stoliki w oparciach przednich foteli.

Podnoszona mała klapa bagażnika i opuszczana burta, to wciąż rzadko spotykane rozwiązanie. Czy jest wygodne? Zależy, co kto wozie, ale tak na co dzień wołałbym jakieś haczyki w boczkach do wieszania siatek z zakupami, niż możliwość łatwego - pod warunkiem, że kolektywnego - załadunku dużych, ciężkich przedmiotów, niepoprawnie politycznie powiem - na polowaniu? Krawędź załadunku mimo wszystko jest wysoka, ale za to po złożeniu oparć tylnych siedzeń podłoga bagażnika zupełnie płaska. Mocowania do siatki są sprytnie w niej schowane, a pod nią dodatkowa przestrzeń na drobiazgi, gdyż koło zapasowe tradycyjnie dla marki jest spuszczane na windzie spod spodu auta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Renault Espace: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Koleosa w testowanej wersji napędza silnik wysokoprężny dCi o pojemności dwóch litrów, mocy maksymalnej 150 koni przy 4000 obrotów i stosunkowo niedużym, jak na taki silnik momencie obrotowym 320 Nm dostępnym od 2000 obrotów, czyli bardzo wysoko. Takie zubożone parametry zawdzięczamy pewnie trosce o środowisko, ale trochę żal tych koni, co gdzieś pouciekały. Nawet sześciobiegowa skrzynia niewiele tu zmienia. Do tego sprzęgło bierze wysoko. Cóż, na sportowe doznania i tak nie ma co tu liczyć, warto więc przy zakupie rozważyć wersję z automatem. Spalanie wskazywane przez pokładowy komputer podczas naszego testu osiągnęło 9 litrów, co należy uznać za bardzo dobry wynik (o katalogowych danych jak zwykle zapominając).

Na pochwałę zasługują właściwości jezdne, zarówno na szosie, jak i poza nią jest stabilnie i komfortowo. Opcja blokady mechanizmu różnicowego przydaje się w śliskich warunkach, tak samo jak ESP, które można całkowicie i bezpowrotnie wyłączyć, żeby ustrzec się... niespodzianek podczas przekopywania czyjegoś trawnika.

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Pozycjonowany przez producenta jako wszechstronny crossover Koleos wypełnia swoje zadanie i sprawdza się na tyle, na ile zechce jego właściciel, czyli w każdej nieekstremalnej sytuacji. Lista wyposażenia seryjnego jest okazała i choć na przykład na skórzaną tapicerkę, czy szklany dach można liczyć w wyższej opcji Privilege, którą mieliśmy w naszym teście, kosztującej w promocji 117600 złotych, to wspomniane audio Bose można otrzymać w wersji o 10 tysięcy tańszej. Widać, że Koleos stara się spenetrować obszary rynku rzadko odwiedzane przez konkurencję i choć producent renomy zdobywcy bezdroży jeszcze nie posiada, to może warto rozważyć tę propozycję.

Renault Koleos -bok.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tył.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -przód/bok.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -przód/bok.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tył.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos przód.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -bok.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -zegary.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -deska rozdzielcza.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -wnętrze.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tylna kanapa.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tylna kanapa.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tylna kanapa.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -bagażnik.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -bagażnik.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -wnętrze.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -podłokietnik.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -drzwi.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -silnik.
Fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA