REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Cruze 1.8 LTZ: Wersja skrócona

Michał Karczewski
Chevrolet Cruze róg z przodu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze róg z przodu fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Sukces Cruze w wersji sedan zaskoczył chyba nawet samego producenta. Dobrze przyjęty model doczekał się także odmiany hatchback. W końcu najwięcej aut sprzedawanych jest właśnie z takim nadwoziem.

REKLAMA

Cruza ze stopniowanym tyłem testowalismy dwa razy. Auto okazało się wyjątkowo dobre. Wyraźnie wyrózniało sie na tle takich modeli jak poprzednia generacja Aveo i od początku nie miało się czego wstydzić w starciu z uznaną konkurencją. Przyszła jednak pora na hatchbacka. Stylistyka to kwestia gustu. Moim zdaniem atrakcyjniej wyglada sedan, ale krótka wersja legitymuje się za to lepszą funkcjonalnością. Bogata odmiana LTZ postawiona została na seryjnych 17-calowych alufelgach dodajacych dynamicznego stylu.

REKLAMA

Wnętrze testowanego Cruza nie rózni się od tego, znanego z sedana. Zasługuje na wysokie noty. Przede wszytkim za świetną pozycję za kierownicą. Siedzi się nisko, fotele są wygodne, mięsiste i dobrze trzymają ciało kierowcy. Porządne jest też wykończenie. Miękkie tworzywa o ładnej fakturze, a zamiast plastiku - materiałowe wstawki w desce rozdzielczej. Tego nie mają znacznie drożsi konkurenci. Na wysokim poziomie jest też ergonomia. Minusem okazuje się za to czytelność zegarów - są duże, ale skalowanie mają nienajlepsze. 

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolecie Cruze

REKLAMA

Również z tyłu auta usiądziemy całkiem wygodnie. Osoby średniego wzrostu nie będą narzekać na brak przestrzeni. No chyba, że nad głową, ale takie już prawa opadajacej linii dachu. Bagażnik hatchbacka ma 413 litrów pojemności (sedan – 450). Kufer ma regularne kształty. Dla wielu osób sam fakt lepszej funkcjonalności tego rodzaju nadwozia będzie jednak wystarczającym argumentem. 

Pod maską Cruza zamontowano benzynową jednostkę o pojemności 1.8 i mocy 141 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy to 176 Nm przy 3800 obr./min. Wydaje się, że taka moc w kompaktowym aucie powinna zapewniać dobre osiągi. Cruze na gaz reaguje jednak zbyt leniwie. Może to sposób mapowania silnika, może zestopniowanie skrzyni. W kazdym razie erupcji mocy tutaj nie ma. Najlepsze efekty uzyskamy korzystając z niskich obrotów. Tu Cruze zachowuje się podobnie do turbodoładowanych silników. Wysokie kręcenie jednostki napędowej nie ma sensu. Nie poprawia to osiągów, a zwiększa spalanie. W miescie i tak oscyluje ono w granicach 9-10 litrów na setkę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowy Chevrolet Cruze kombi

Do przeniesienia napędu służy pięciobiegowa, manualna skrzynia, o wyjątkowo długich przełożeniach. Jej lewarek pracuje bardzo lekko. Zestrojenie zawieszenia wyjątkowo trafnie dobrano pod specyfikę polskich dróg. Nie jest sztywne - wręcz komfortowe, ale nie ma mowy o bujaniu czy braku pewności prowadzenia. Również układ kierowniczy okazuje się niczego sobie. Zdecydowanie wysoka klasa europejska.

Na koniec cena. Najtańszego Cruza hatchback kupimy za 48 190zł. W testowanej, najbogatszej wersji wyposażenia, i z topowym benzyniakiem, Cruze kosztuje 66 290zł. To niezła oferta. Warto jednak zastanowić się nad dwulitrowym dieslem. Ma 163 konie, a ceny startują od 65 290zł za podstawową - dla tego motoru - wersję wyposażenia LT.

Chevrolet Cruze róg fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze bok fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze z boku fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze fotele fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze fotele z tyłu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze bagażnik fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze składane fotele fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze podłokietnik fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze silnik fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze wnętrze fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze kokpit fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze z przodu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze z tyłu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze od przodu fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA