Kategorie

Test Chevrolet Aveo: Świetlana przyszłość

Maciej Medyj
Chevrolet Aveo - przód
Chevrolet Aveo - przód
Kiedy powstał pierwszy projekt auta, które dziś u nas funkcjonuje jako Chevrolet Aveo, był czymś zaskakująco nowoczesnym. Podobnie jest z jego najnowszą generacją.

Poprzednia odsłona miejskiego samochodu z koncernu General Motors plasowała się w kategorii „marzenie działkowca”, czyli niewielkie auto zbudowane z dobrych materiałów, proste, ale bez polotu. Główną zaletą była niska cena. Być może dlatego Aveo Classic jest nadal w sprzedaży, a równolegle oferowane jest Nowe Aveo, wielkości podobnej, ale o nieporównywalnie odmienionym charakterze. Drapieżny, sportowy styl od razu rzuca się w oczy za sprawą podwójnych okrągłych reflektorów i typowej dla aut spod znaku plusa atrapy chłodnicy. Styl podwójny obecny jest również z tyłu, choć druga, mniejsza para kloszy skrywa światło przeciwmgielne i cofania. Z boku widać odważne przetłoczenia drzwi i błotników, a dla podkreślenia sportowego klimatu klamka tylnej pary drzwi schowana jest w słupku.

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolecie Aveo

Wyścigowy styl kontynuowany jest we wnętrzu, gdzie zamiast klasycznych zegarów zamontowano zintegrowany zestaw wskaźników w motocyklowym duchu. Ale to już widzieliśmy w mniejszym Sparku. Grunt, że całość nadaje wnętrzu lekkości i jest czytelna. Sama deska ukształtowana jest dynamicznie – jej linie zbiegają się w stronę kokpitu przechodzącego płynnie w tunel środkowy. Wisienką na torcie są skrajne nawiewy w kształcie wylotu silnika odrzutowego i trójramienna kierownica. Świetnie ukształtowane są fotele – siedziska wzorowej długości, jak na tę klasę auta, a i trzymanie boczne bardzo dobre. Podobnie na tylnej kanapie, choć we trójkę może być tu ciasno.

Zobacz też: Chevrolet Orlando jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Niesamowita jest pomysłowość projektantów w kwestii schowków, uchwytów i w ogóle miejsc na różne drobiazgi. W kieszeniach drzwi przednich spokojnie mieszczą się duże butelki z napojem. Telefon komórkowy ma kilka miejsc spoczynku do wyboru. W górnym, mniejszym zamykanym schowku są złącza aux i usb i specjalna półeczka na przenośny odtwarzacz. Sporą niespodzianką jest też bagażnik, może nie pod względem wielkości, ale wyposażenia – jest tu lampka, specjalne miejsce na trójkąt ostrzegawczy, oczka do zamontowania siatki i podnoszona podłoga, dzięki której po złożeniu oparć kanapy można uzyskać płaską powierzchnię całości powiększonej w ten sposób ładowni.

Silnik w testowanej wersji to jednostka benzynowa o pojemności 1.4 litra i mocy 90 koni. Idzie równo z dołu, czyli daje radę już od niskich prędkości obrotowych, jednak nie ma co go kręcić wyżej, bo przyrostu mocy nie ma, a może to się skończyć jedynie zwiększonym zużyciem paliwa. Po prostu – ecotec. Nie możemy się jednak pochwalić dobrym rezultatem spalania w ruchu miejskim, gdyż chęć wyciśnięcia jakiejś dynamiki zrobiła swoje – Aveo pochłaniało nam 8 litrów na setkę. Wystarczająca do tego silnika jest skrzynia pięciobiegowa, z lekko chodzącym lewarkiem, na którym dało się odczuć stosunkowo dużą miękkość gumowych poduszek mocujących zespół napędowy do nadwozia.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: Rodzina na swoim

Zawieszenie małego Chevroleta nie zaskakuje, a właściwie może zaskoczyć biorąc pod uwagę sportowy styl auta. Jest komfortowe i w zakrętach generuje spore przechyły, choć i tak trzyma całkiem nieźle. Nie dobija i protez z zębów nie wytrąca. McPherson z przodu i belka skrętna z tyłu – na polskie drogi takie podwozie to chyba najlepsze rozwiązanie. System stabilizacji toru jazdy jest przy tym dość czuły i czasem próbuje walczyć z ambicjami kierowcy, ale na szczęście można to całkowicie wyłączyć, co jest ewenementem i dużą zaletą. Jeśli chodzi natomiast o hamulce, to bębny zamontowane z tyłu nie pomagają w szybkim wytracaniu prędkości, co także nie idzie w parze ze sportowym charakterem obiecanym w warstwie wizualnej nowego Aveo.Nowe Aveo sprawiło, że średni wiek jego nabywców ma szansę sporo spaść. To idealne auto na początek przygody z motoryzacją – wygląda groźnie, a nie ma szans, żeby coś rzeczywiście groźnego się tu przytrafiło młodemu kierowcy, szczególnie, że zdobyło 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Oferowane jest w kredycie 40/60, więc młodego geniusza ze świetlaną przyszłością powinno być na niego stać, nawet jak pożyczy część od rodziców.

Chevrolet Aveo - lewy profil
Chevrolet Aveo - bok
Chevrolet Aveo - tył
Chevrolet Aveo- wnętrze
Chevrolet Aveo - fotel kierowcy
Chevrolet Aveo - tylna kanapa
Chevrolet Aveo - deska rozdzielcza
Chevrolet Aveo - podświetlenie deski rozdzielczej
Chevrolet Aveo - deska rozdzielcza, widok z fotela pasażera
Chevrolet Aveo - bagażnik przy złożonych tylnych siedzeniach
Chevrolet Aveo - wnętrze bagażnika
Chevrolet Aveo - silnik
Chevrolet Aveo - widok z przodu
Chevrolet Aveo - lewy bok
Chevrolet Aveo - lewy przód
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    18 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.