REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 SW: Kombi na siedem

Michał Karczewski
Peugeot 308 SW - lewy przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - lewy przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Siedmioosobowe kombi to rzadki widok w salonach. Niemal wszyscy producenci postawili na minivany lub pojemniejsze SUV-y. Peugeot ma w swoich katalogach takie auta, ale ma także model 308 SW.

Kompaktowa 308-ka przeszła lifting. Zmiany nie są rewolucyjne, ale widoczne. Dotyczą głównie przedniej części nadwozia. Nowe są reflektory (w topowej wersji z czarnym wnętrzem) oraz zderzak, w którym umieszczono „ledowe” światła do jazdy dziennej. Wersja hatchback otrzymała chromowaną listwę na tylnej klapie. W testowanym przez nas SW - tył pozostał bez zmian. Podobnie zresztą jak wnętrze. Nowa jest za to paleta kolorów. Jasnoniebieski lakier naszej testówki to nowość w cenniku. Całość ma wiec za zadanie przypomnieć o modelu bez rewolucyjnych ingerencji w jego wygląd. A ten w przypadku SW nastawiony jest wyraźnie na funkcjonalność wnętrza. Przykładem jest choćby wysoko poprowadzony dach, który tylko w niewielkim stopniu opada ku tyłowi, kończy się zaś mocno ścięta klapą kufra.

REKLAMA

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 HDi: Szkot w skórze lwa

Peugeot 308 SW wydaje się zatem tradycyjnym kombi. Jest jednak gotowy zmieścić siedmiu pasażerów. Na początku zasiądźmy jednak w kokpicie. Osoby pamiętające rewolucyjną 307-kę odnajdą się tu bez trudu. 308 ma bowiem podobny wygląd deski rozdzielczej, dostosowany do aktualnych, stylistycznych trendów. Wszystko znajduje się „pod ręką”, a konsola środkowa, przesunięta maksymalnie do przodu, nie ogranicza przestrzeni. Sztuka uzyskania jak największej ilości miejsca udała się tu zresztą znakomicie. Potężna przednia szyba odsunięta od kierowcy i wygląd kabiny przypominający ten z minivana potęgują wrażenie przestrzeni. Nie brakuje jej też na nogi. Szkoda, że producent tego rodzinnego auta zapomniał o jakimkolwiek uchwycie na napój na kierowcy lub pasażera. To minus w samochodzie na dalekie trasy. Jest za to spory pojemnik w podłokietniku (z portem USB) oraz obszerne kieszenie w drzwiach. Duży jest także schowek przed pasażerem, a przy jego nogach znajdziemy składany haczyk na torbę z zakupami.

Zobacz też: Potrafi się wyróżnić – Peugeot 508 SW

REKLAMA

Z tyłu zamontowano trzy osobne fotele, z których każdy ma osobną regulacje kąta pochylenia oparcia oraz wzdłużnej odległości od przednich siedzeń. W oparciach foteli kierowcy i pasażera znalazły się rozkładane stoliki. W nich, na szczęście, są już stosowne wgłębienia na napój. Widocznie spragnione dzieci są bardziej dokuczliwe niż dorośli. Drugi rząd foteli nie jest jednak przeznaczony tylko dla dzieci. Wygodnie osiądą tam również starsi pasażerowie, choć w trojkę może być ciasno na wysokości ramion. Ciekawostką są jednak miejsca przewidziane dla szóstego i siódmego użytkownika 308-ki. Są to oddzielne, wyjmowane fotele.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie da się ich schować pod podłogą, wiec jeśli ktoś chce wykorzystać pełnię bagażnika, musi zostawić je w domu. Fotele można co prawda złożyć w taki sposób, że nie zabierają przesadnie dużo miejsca, ale wtedy nie możliwe jest skorzystanie z rolety zasłaniającej bagaż. Jeśli chcemy zasłonić nasz dobytek, fotele muszą mieć jedynie złożone oparcia, ale mogą pozostawać na swoich miejscach. Aby zasiąść w trzecim rzędzie siedzeń, należy jednym ruchem złożyć oparcia tych z drugiego, a następnie odciągnąć je w stronę foteli kierowcy i pasażera. W bagażniku komfortowo usiądą jednak tylko dzieci. Dorośli - awaryjnie na krótkich dystansach. Plusem jest znośna przestrzeń nad głową, dzięki niemal prostej linii dachu. Szósty i siódmy pasażer ma też do dyspozycji miejsce na napój oraz zamykany schowek. Sam bagażnik 308 SW może mieć 1388 litrów pojemności, jeśli złożymy fotele drugiego i trzeciego rzędu. Jeśli jedziemy w piątkę do dyspozycji jest 600 litrów, a jeśli w siódemkę – zamiast bagażnika mamy schowek na drobiazgi. Podróż uprzyjemnia ogromny szklany dach zasłaniany elektryczną roletą.

Zobacz też: ABC komfortu - Peugeot 3008 Allure

REKLAMA

Testowana przez nas 308-ka ma pod maską dobrze znany motor 1.6 HDI. A dokładnie e-HDI, czyli mający teraz 112 koni (zamiast 110) oraz zaopatrzony w system start/stop. Wyjątkowo nie lubię tego ekologicznego urządzenia, ale w tym aucie działa całkiem sprawnie i nie irytuje. Dobrze wyciszony silnik i rozrusznik nie zmusza to wysłuchiwania „kręcenia” podczas naciskania sprzęgła. Samą jednostkę można polecić głównie tym, dla których priorytetem jest spalanie. Zużycie podczas testu nie przekraczało 7 litrów, a z reguły oscylowało w granicach 6,3-6,5 (cykl mieszany). Zawieszenie 308 jest miękkie. Dzięki temu podróż jest komfortowa, a pojazd i tak nie ma sportowych aspiracji. Nie lubi za to krótkich poprzecznych nierówności oraz silnych podmuchów wiatru (wysokie nadwozie).

308 w wersji SW okazuje się wartym uwagi kompanem na dalsze podróże w większym gronie. Zapewnia bardzo wygodną podróż czterem osobom, zwyczajnie wygodną pięciu, a przy odrobinie dobrej woli, możliwa jest także wycieczka w siódemkę. Wśród kompaktowych „kombiaków”, 308 nie ma pod tym względem konkurencji (jeśli nie liczyć Logana MCV). Jest to zatem cecha, która wyróżnia Peugeota na rynku (kosztująca 2400zł ekstra za dodatkowe fotele). Nie każdy lubi kształty minivana lub SUV-a i tradycyjnie wyglądające kombi będzie dla niego lepszym wyborem. Bogata wersja wyposażenia Active ze 112-konnym dieslem kosztuje 84 600zł.

Peugot Partner 1.6 HDi  nawet 20% rabatu! Sprawdź teraz!

Peugeot 308 SW - prawy przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok z tyłu fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - wnętrze fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - fotel kierowcy fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - tylna kanapa fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - trzeci rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok bagażnika fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - złożony trzeci rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - max. pojemność bagażnika fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - tylny rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - szklany dach fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok deski rozdzielczej fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - zegary fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - silnik HDI fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - profil fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - lewy tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - przód fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA