Kategorie

Test Ford Mondeo 2.0 EcoBoost: To, co najważniejsze

Maciej Medyj
Ford Mondeo - lewy przód
Ford Mondeo - lewy przód
Nie ma lepszej reklamy dla producenta samochodów, niż obecność w świecie sportu. I nie chodzi tu o kibicowanie, ale o wystawianie zawodników. Największy europejski Ford na bolid nie wygląda...

...ale tylko na pierwszy rzut oka. Eleganckie nadwozie zwraca uwagę wyraźnie widoczną dbałością o aerodynamikę. Jest zwarte i charakteryzuje się płynnymi kształtami. Jednocześnie posiada wszelkie cechy pozwalające jednoznacznie zidentyfikować, z jaką marką mamy do czynienia. Nie ma tu już Edge Design, ale nie widać jeszcze dalekowschodnich fascynacji z nowego Focusa. Jest raczej siła spokoju, która pasuje do segmentu tego auta. Najciekawsze jest to, że z daleka Mondeo wcale nie wygląda na duże. Dopiero z bliska. A prawdziwy rozmiar objawia się dopiero w środku.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Mondeo

Znaczek Ghia obiecuje specjalne wrażenia, szczególnie we wnętrzu. Taka inna odmiana luksusu. Ale nie specjalnie się rzuca w oczy. Deska rozdzielcza jest wyjątkowo oszczędna w formie. Elementem dominującym jest wypełnienie z miękkiego plastiku otaczające wszystkie pozostałe elementy niczym maskowanie prototypu. Wszystkie systemy mają swoje sterowanie wyświetlane na centralnym ekranie, więc liczba zewnętrznych regulatorów ograniczona jest do minimum, a wszystko i tak można zrobić z kierownicy. Obsługa jest intuicyjna.

Najważniejsze dla komfortu są jednak elementy bezpośredniego styku kierowcy i samochodu, czyli fotel, kierownica, pedały i drążek skrzyni biegów. Wszystkie są po prostu idealnie ergonomiczne. Fotel trzyma kierowcę, jak w garści, podobnie pewnie, jak kierowca trzyma kierownicę i drążek. Szeroka regulacja, sportowy ruch przy zmianie biegów – do góry do siebie, pedały z przyczepnymi metalowo-gumowymi nakładkami. Wspomniana sportowość nie narzuca się tu tanimi gadżetami, jak w innych autach, które są tylko stylizowane na sportowe. Tutaj duch wyścigów i rajdów samochodowych po prostu przenika od wewnątrz.

Zobacz też: Ford Mondeo przejechał 2161 kilometrów na jednym baku paliwa

Sprzyja temu mocny silnik. Jednostka EcoBoost nie jest może topowym motorem dostępnym w Mondeo, ale jej 203 konie mechaniczne mocy maksymalnej i 320 niutonometrów momentu dostępnego między 1750 i 4000 obrotów pozwalają na dynamiczną jazdę i dla przyjemności, jeśli warunki pozwalają – w sensie prawne, bo z pogodowymi auto sobie poradzi, i dla bezpieczeństwa – wyprzedzanie nie sprawia problemów. 8,8 sekundy do setki to bardzo zadowalający wynik. Przy tym spalanie zmieściło się nam podczas testu w granicach do 10 litrów, a nie stosujemy raczej eco-drivingu, wręcz przeciwnie.

Zawieszenie i hamulce Mondeo też nie powinny nigdy nikogo zawieść. Pod warunkiem, że ów wie, jak ich używać, bo jazda samochodem to nie gra komputerowa. W każdym razie w sprawnych rękach limuzyna Forda łyka zakręty gładko pozostawiając spory margines bezpieczeństwa, nad którym czuwają systemy aktywne i bierne. Odczuwalnego działania obu na szczęście doświadczy bardzo niewielu. Może jednak Mondeo ma coś wspólnego z grą komputerową. Prowadzi się tak łatwo... Mimo wszystko da się nim poszaleć i zrobić to, co chce kierowca, a nie systemy właśnie.

Zobacz też: Ford Mondeo przejechał 2161 kilometrów na jednym baku paliwa

Niewiele jest aut, których nie trzeba reklamować. Najlepszą zachętą do zakupu, może tylko nie dla indywidualistów, jest widok ich sporej liczby na ulicach. Tyle praktyczności i dostojności połączonej z komfortem i sportem nie spotyka się często zgranych w jednym kawałku. Kawale, porządnym kawale auta. Nie chce się z niego wysiadać i dotyczy to zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Cena podstawowej wersji może nie jest niska, bo wynosi 107 tysięcy (testowanej 139 tysięcy), ale lista jej wyposażenia zawiera pozycje nieznane nawet droższym autom. Ale najważniejsze i tak jest poczucie dobrze wydanych pieniędzy. Prawie, jak inwestycja – bezcenne w dzisiejszych czasach.

Ford Mondeo - przód
Ford Mondeo - lewy przód
Ford Mondeo - tył
Ford Mondeo - kokpit
Ford Mondeo - fotel kierowcy
Ford Mondeo - tylna kanapa
Ford Mondeo - zegary
Ford Mondeo - deska rozdzielcza
Ford Mondeo - wnętrze
Ford Mondeo - bagażnik
Ford Mondeo - pojemność bagażnika ze złożonymi siedzeniami
Ford Mondeo - silnik
Ford Mondeo - -przód
Ford Mondeo - lewa strona
Ford Mondeo - lewy profil
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    17 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.