REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Ibiza ST: Wyjątkowe połączenie

Michał Karczewski
Seat Ibiza ST 1.6 TDI przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Obecna generacja Seata Ibizy to jedno z najzgrabniejszych aut w swojej klasie. Wersja kombi, która u konkurencji wygląda przeważnie nieciekawie, tutaj prezentuje się nawet lepiej, niż niejeden hatchback.

Ibiza ST wygląda na coś pośredniego między typowym kombi a subkompaktem. Trzecie boczne okno jest niewielkie, ostatni słupek dość szeroki, a linia dachu opada ku tyłowi. Ostre przetłoczenia, stanowiące rozwinięcie słynnej linii Da Silvy, mają tu sporo roboty i na pierwszy rzut oka świetnie spełniają swoje zadanie – spinają wszystkie elementy auta w jedną dynamiczną całość. Sportowego charakteru dopełniają duże, pięcioramienne alufelgi, spoiler dachowy i zintegrowane relingi.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Seacie Ibiza

REKLAMA

Wnętrze utrzymane jest w sportowym charakterze – dwukolorowe, z panelem środkowym zorientowanym na kierowcę, zegarami w „studniach” i trójramienną kierownicą o małym i grubym kole. Fotele są wyprofilowane jak rajdowe. Kierowca może dowolnie dostosować swoją pozycję do własnych upodobań, co czyni jazdę jeszcze bardziej przyjemną, ale i bezpieczną. Nawet podczas jazdy w sportowym stylu kierowca czuje się doskonale zespolony ze swoją maszyną. Pasażerowie z tyłu też nie powinni narzekać, gdyż miejsca nad głową i na nogi jest sporo.

Jak to w kombi – najważniejsze są wymiary. Mierzący 4 metry i 23 centymetry długości i niemal 1,7 metra szerokości Seat Ibiza ST ma bagażnik o pojemności 430 litrów. Jak na zwartą i dynamiczną linię nadwozia to rzeczywiście sporo. Po złożeniu kanapy można przewieźć jeszcze więcej, a nawet jeśli coś nie będzie się nadawało do jazdy w bagażniku, to zmieści się w jednym z wielu praktycznie ukształtowanych schowków.

Zobacz też: Emocje to podstawa – Seat Ibiza 1.4

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do napędu naszego sportowego kombi służy silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 litra w specyfikacji dysponującej mocą 105 koni mechanicznych. Zapewnia Ibizie przyzwoite osiągi, nawet w połączeniu z pięciobiegową skrzynią, a jednocześnie stosunkowo małe zużycie paliwa. Dość twarde zawieszenie i precyzyjny, szybki układ kierowniczy sprawiają, że prędkość jest bezpieczna, także w zakrętach i podczas dynamicznego pokonywania miejskiego gąszczu, co ułatwiają jeszcze bardzo dobre hamulce.

Ibiza ST sprawia bardzo pozytywne wrażenie podkreślone jeszcze przez wyjątkowy pakiet stylizacyjny. Nie jest duża, ale do miasta i na niedalekie wypady poza nie w zupełności wystarczy. Jest ładna, szybka i ekonomiczna, w sam raz dla rodziny z niedługim stażem. Na tle konkurencji, nawet z tej samej grupy marek, prezentuje się najbardziej atrakcyjnie.

Seat Ibiza ST 1.6 TDI bok fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI bok fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI kokpit fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI fotele przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI fotele tył fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI bagaznik fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI silnik fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI bok fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI tył fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA