Kategorie

Test Peugeot 508 SW: Potrafi się wyróżnić

Michał Karczewski
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj
Nowości rynkowe budzą emocje. Jeśli auto pochodzi z Niemiec - raczej umiarkowane. Jeżeli jednak jest z Francji, nadzieje na innowacje są dużo większe. Aby wyróżnić się z tłumu trzeba dziś mieć styl.

Peugeot 508 zastąpił w ofercie producenta dwa modele: 407 i 607. W efekcie to duże auto, ale wpisujące się w standardy dzisiejszej klasy średniej. Warto pamiętać, że od debiutu 407-ki (2004) klasa ta mocno urosła, dlatego dziś auto segmentu D, zbliżające się drugością do pięciu metrów, nikogo już nie dziwi. Styl 508 nie jest wtórny, co na pewno nie zdarza się obecnie często. Auto wygląda równie dobrze w wersji sedan jak i SW. Ma wyrazisty przód i elegancką linię. Jako kombi jest smukłe i ma ciekawie zaprojektowany tył. Nie ma tu ani śladu przewidywalnych kształtów niektórych niemieckich konkurentów. Tym samym 508 z gracją wpisuje się w gamę modelową Peugeota, mając jednak w sobie więcej zadziorności od innych modeli (nie mówimy o wyjątkowym RCZ). Daje tym samym nadzieję, że właśnie w takim kierunku podąży stylistyka kolejnych aut francuskiego producenta.

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Wnętrze zachęca do siebie jasnym wykończeniem i potężnym szklanym dachem (z elektryczną roletą). Miejsca jest tu sporo. Zwłaszcza z tyłu widać, że Peugeot chciałby, żeby ten model nawiązywał do większej 607-ki. Z przodu mamy wygodne, komfortowo ukształtowane fotele i dobrą ergonomię kokpitu. Odpowiednia pozycja za kierownicą sprawia, że podróże nie męczą. Producent zastosował kilka ciekawych rozwiązań, między innymi w postaci ukrytych przycisków do sterowania dodatkowym, wysuwanym wyświetlaczem prędkości, znieczulenia ESP lub wyłącznika systemu stop&start. Ten ostatni działa bardzo sprawnie i szybko uruchamia silnik. Jeśli jednak ktoś nie lubi tego typu rozwiązań będzie musiał pamiętać o każdorazowym jego wyłączeniu po uruchomieniu silnika. W kombi ważny jest bagażnik. W 508 SW ma on 612 litrów pojemności oraz funkcjonalny schowek pod podłogą. Są także przytrzymujące drobiazgi gumki na burtach oraz przydatna siatka. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa rośnie do 1358 litrów.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW: SWoboda konfiguracji

Do testu otrzymaliśmy ekologiczną i ekonomiczną wersję 1.6 e-HDi. Co różni tę jednostkę od tradycyjnego HDi? Przede wszystkim obowiązkowy system stop&start. Ma on pomóc uzyskać rekordowo niskie spalanie. Przy pełnym zbiorniku zasięg wynoszący ponad tysiąc kilometrów zupełnie zatem nie dziwi. Osiągi może nie są oszałamiające (przyspieszenie 12,3 s.) jednak coś za coś. W mieście, dzięki wcześnie dostępnemu momentowi obrotowemu (270 Nm od 1750 obrotów), dynamika jest wystarczająca. Poza miastem, przy wyprzedaniu, trzeba jednak uważać. W zamian za gorsze osiągi otrzymujemy średnie spalanie, które w trasie oscyluje wokół 6 litrów, a w mieście nie przekracza 8,5.

Zobacz też: Test Peugeot 308: na bogato

Reklama

Największym minusem testowanej wersji jest słaba zautomatyzowana skrzynia. Nie pasuje ona do wizerunku nowoczesnego i ogólnie dobrego auta. To rozwiązanie będące czymś pomiędzy wersją manualną, a tradycyjnym automatem (nie ma trybu „P”, a po odpuszczeniu hamulca samochód sam nie zaczyna jechać). Urządzenie wyraźnie zwalnia auto przed każdą zmianą biegu, co powoduje irytujące skoki. Lepiej zatem wybrać zwykłe HDi bez systemu stop&start i z normalnym manualem. Prowadzenie 508 jest zdecydowanie niemieckie. Samochód nie ma w sobie nic z bujających francuzów, jednak na brak komfortu nie można narzekać. Zawieszenie okazuje się sprężyste, ale czuć wyraźną sztywność. Pozwala to szybko i bezpiecznie pokonywać zakręty. W dodatku auto ma bardzo udany układ kierowniczy. Jest precyzyjny i odpowiednio wspomagany. Widać, że Peugeot jest w tej dziedzinie coraz lepszy.

Nowy model francuskiego producenta to kolejne po RCZ-ie udane auto. W dodatku klienci mogą wybierać spośród wielu konfiguracji napędu i wyposażenia. Trzeba też zwrócić uwagę na dobrze skalkulowaną cenę tego modelu. Najtańsze 508 kupimy za 75 800zł (sedan), a po dopłaceniu trzech tysięcy złotych dostaniemy podstawowe kombi. Najtańsza wersja dostępna jest z benzynowym silnikiem 1.6 120KM oraz wyłącznie ze zautomatyzowną skrzynią biegów, której należy unikać. Testowane przez nas SW e-HDi w wyposażeniu Active kosztuje 99 400zł. My polecamy jednak auto zaopatrzone w turbodoładowaną benzynową jednostkę 1.6 THP, która rozwija w tym modelu 156 koni. Silnik ten ma przyjemną charakterystykę i nie pali zbyt dużo. W dodatku skomponowano go z sześciobiegowym manualem. Taka 508-ka SW (Active) to wydatek 90 900zł.


P.S. Zachęcamy do obejrzenia materiału video dotyczącego testowanej 508-ki. Znajdziecie go po prawej stronie tekstu.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Peugeot 508 SW przód i bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW tył i bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód i bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kokpit fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW fotele przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kanapa tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kanapa tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bagażnik fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bagażnik fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW silnik fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW zegary fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kokpit fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bok i przód fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    27 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?