REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Cee’d SW: Pojemny radiowóz

Michał Karczewski
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Cee’d był pierwszym modelem marki Kia, który na dobre odmienił jej wizerunek i pokazał, że współczesne koreańskie auta nie tylko mogą konkurować z europejskimi rywalami, ale same w sobie są po prostu niezłe.

REKLAMA

Mniej więcej rok temu zostałem zatrzymany do kontroli drogowej przez patrol drogówki poruszający się Cee’dem SW. Moja rozmowa z funkcjonariuszami nie dotyczyła jednak (wbrew pozorom) przewinienia jakie popełniłem, a właśnie samochodów. Ja opowiadałem o aucie testowym, którym właśnie jechałem, oni – o swoim służbowym Cee’dzie. Pamiętam, że ich opinia na temat tego auta była pozytywna. Może trwałość to klucz to sukcesu tego samochodu?

REKLAMA

Do wyglądu kompaktowej Kii zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Na ulicach jeździ ich naprawdę sporo – przeważnie są to 5-drzwiowe hatchbacki i kombi. W zeszłym roku Cee’d przeszedł face lifting. Gruntownie zmieniono przednią część nadwozia oraz wnętrze, a w hatchbacku (5d) zastosowano także nowe tylne lampy. Auto zaopatrzono w bardziej wyraziste reflektory oraz nowy grill. SW to kombi o tradycyjnym dla tego rodzaju nadwozia wyglądzie. Jest wiec niemal idealnie poziomo poprowadzona linia dachu oraz mocno ścięty tył. Bez ekstrawagancji, wiec auto podoba się osobom o różnych gustach.

Zobacz też: Opinie kierowców o Kii Cee'd

W środku uwagę zwraca spora ilość miejsca. Ukształtowanie deski rozdzielczej zapewnia odpowiednią przestrzeń na wysokości kolan. Kierownica jest ładna i poprawnie leży w dłoniach, a ergonomia kokpitu okazuje się dobra dzięki dużym przyciskom. Testowana wersja zaopatrzona była w duży dotykowy ekran obsługujący nawigację, zestaw audio (plus za wejście USB, iPod i AUX) oraz kamerę cofania. W testowanym egzemplarzu irytował jedynie zagłówek fotela kierowcy, grzechoczący podczas wsiadania. Z tyłu, podobnie jak w przedniej części kabiny, miejsca jest wystarczająco dużo dla dwóch dorosłych osób. Cieszy spora przestrzeń nad głową. Cee’d nie poddał się modzie na mocno opadająca linię dachu. Najważniejszy w kombi jest jednak bagażnik. W kompaktowej Kii ma on 534 litry pojemności i da się powiększyć do 1664 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Dzięki składanemu siedzisku tworzy się wtedy płaska podłoga. Pod wykładziną bagażnika przewidziano dwa schowki – mniejszy i głęboki oraz bardziej obszerny, zaopatrzony w żłobienia, ale za to płytszy. Przed oczami ciekawskich wszystko przykrywa roleta (w testowej wersji również przyciemniana tylna i boczne szyby).

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Kia Optima

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowego Cee’da wyposażono w wysokoprężny silnik CRDi o pojemności 1.6 litra i mocy 115 koni mechanicznych. Według danych technicznych auto z tym silnikiem przyspiesza do setki w 11,7 sekundy, ale w praktyce wrażenia są lepsze. Dzieje się tak dzięki mocnemu kopnięciu turbosprężarki po przekroczeniu 2000 obrotów. Cee’d chętnie wyrywa do przodu i robi to na każdym biegu. Maksymalny moment obrotowy wynosi 255 Nm w zakresie 1900 – 2750 obrotów. Aby najefektywniej wykorzystać parametry silnika trzeba często sięgać do lewarka zmiany biegów. Na szczęście pracuje on wyjątkowo lekko, a sama skrzynia ma sześć przełożeń, co pozwala obniżyć spalanie w trasie. Jednak nawet podczas intensywnej miejskiej jazdy i częstych korków, z reguły nie przekracza ono 8 litrów na setkę. Minusem jednostki napędowej jest jej głośna praca. Podwozie Cee’da zestrojono sztywno, ale nie na tylne, aby pasażerowie odbijali się głowami od sufitu na każdej nierówności. Całość poprawie tłumi nierówności i dobrze łączy w sobie elementy komfortu.

Zobacz też: Test Kia Picanto: Samochód roku 2011?

Patrząc na polskie ulice widać, że Cee’d zjednał sobie dużą liczbę sympatyków. Jeżdżą nim młode rodziny szukające przestronnego nadwozia oraz firmy potrzebujące sporego bagażnika. Ceny najtańszego benzynowego Cee’da SW z silnikiem 1.4 105KM zaczynają się od 49 500zł, zaś podstawowego, 90 konnego diesla od 57 000zł. Auto takie jak nasza testówka, mające pod maska 115 konny silnik wysokoprężny oraz pakiet wyposażenia L to wydatek 70 500zł. W wyposażeniu znalazła się automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, skórzane wykończenie kierownicy, czy elektryczne lusterka, ale zabrakło seryjnych aluminiowych felg.

Kia Cee'd bok i przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd tył fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bok fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd tył fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bok i przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd fotele przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd kanapa tył fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bagażnik fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bagażnik fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd silnik fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd zegary fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd kokpit fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bok fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA