Kategorie

Test Nissan X-trail: Topienie nissanny

Maciej Medyj
Nissan X-Trail przód
Nissan X-Trail przód
Dziś pierwszy dzień wiosny, więc zgodnie z tradycją topimy Marzannę. Niestety nie było żadnej pod ręką, więc postanowiliśmy podtopić nieco w napotkanych kałużach przystojną Nissannę.

Druga generacja X-traila przeszła niedawno face-lifting. Zmiany są kosmetyczne – i bardzo dobrze, bo ten bardzo popularny SUV zawdzięcza swoje powodzenie głównie klasycznej linii. Dlatego o jego wyglądzie nie ma się co rozpisywać. Kształty są proste, a nieliczne przetłoczenia wprowadzają nowoczesne akcenty. Duże okna, stosunkowo krótka maska i przednia szyba pod normalnym kątem zapewniają dobrą widoczność w każdych warunkach. Dodatkowa para reflektorów w relingach dachowych działa tylko przy włączonych światłach długich i sprawia, że nocna jazda przez las nie różni się dużo od jazdy dziennej. Z zewnątrz więc X-trail prezentuje się elegancko i pasuje na każdą okazję.

Wnętrze testowanego egzemplarza w topowej wersji to połączenie ergonomii i luksusu. Królują tu proste kształty, a rozmieszczenie poszczególnych elementów obsługi jest przejrzyste. W desce rozdzielczej posiadającej klasyczne zegary i zwarty panel środkowy zmieszczono kilka praktycznych schowków. Obrazu dopełnia skórzana tapicerka i jakość pozostałych materiałów. Siedzenia wyglądają na niezbyt wygodne, ale po zajęciu na nich miejsca budzą same pozytywne odczucia, a elektryczna regulacja umożliwia idealne dopasowanie do kierowcy, podobnie jak regulowana w dwóch płaszczyznach mała, trójramienna kierownica.

Zobacz też: Opinie kierowców o Nissanie X-trail

Będąc pasażerem tylnej kanapy można poczuć taki sam powiew luksusu, szczególnie, że jest podgrzewana, ma swoje nawiewy klimatyzacji, pochylane oparcia i obszerny podłokietnik. W razie potrzeby przewiezienia większego ładunku można ją złożyć i uzyskać płaską podłogę, która jednak jest położona stosunkowo wysoko. Wszystko to przez sprytne rozwiązanie w samym bagażniku skrywającym drugi poziom podłogi i wysuwaną szufladę z przegródkami. Nad kabiną góruje ogromny szklany dach, w przeciwieństwie do niektórych modeli konkurencji otwierany – przesuwnie lub uchylnie.

Pod maską naszej testówki zainstalowano potężny silnik – dwulitrowego diesla opracowanego przy współpracy Renault - w najmocniejszej 170-konnej wersji. Współpracuje on tutaj z 6 biegową skrzynią i systemem napędu All Mode 4x4-i, który bada różne parametry jazdy oraz silnika i odpowiednio rozdziela napędy – to w wersji auto, bo można przestawić się na napęd tylko na przód, albo też na 4 koła, ale zblokowany. Nie ma więc nawierzchni, na której X-trail nie dałby sobie rady i jeszcze dość żwawo. Oczywiście totalne bagno lub pustynia – piaskowa czy śnieżna – to nie teren, który można śmiało eksplorować takim autem, bo tu i spory prześwit nie pomoże, ani opon za bardzo na takie warunki nie ma, żeby dało się z nich korzystać na co dzień.

Zobacz też: Test Nissan Juke: miejski eksperyment

X-trail to pojazd uniwersalny, prawdziwy SUV, grający na nosie ufo-kształtnej konkurencji. Może nie pojedziemy nim na rajd przez Syberię, ale na polowanie to i owszem, najlepiej bezkrwawe, z aparatem fotograficznym i rowerami w bagażniku. Stabilny i szybki w trasie, spokojny i ergonomiczny w miejście, potrafiący poradzić sobie z większością codziennych przeszkód. Za cenę wersji testowanej LE nie przekraczającej 150 tysięcy złotych trudno będzie kupić coś lepszego.

Nissan Pathfinder 3.0 dCI nawet 45000 pln rabatu! Sprawdź teraz!

Nissan X-Trail przód
Nissan X-Trail bok
Nissan X-Trail tył
Nissan X-Trail wnętrze przód
Nissan X-Trail fotele przód
Nissan X-Trail fotele tył
Nissan X-Trail wnętrze przód
Nissan X-Trail kokpit
Nissan X-Trail zegary
Nissan X-Trail fotele tył
Nissan X-Trail fotele tył
Nissan X-Trail bagażnik
Nissan X-Trail bagaznik
Nissan X-Trail bagażnik
Nissan X-Trail silnik
Nissan X-Trail przód
Nissan X-Trail bok
Nissan X-Trail tył
Nissan X-Trail przód i bok
Nissan X-Trail bok
Nissan X-Trail bok
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    17 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.