REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus RX 350: W amerykańskim stylu

Michał Karczewski
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Amerykanie lubią samochody takie jak RX. Nie bez powodu na tamtejszym rynku model ten jest bardzo popularny. Jego atuty mogą jednak przypaść do gustu również Europejczykom.

Luksusowy SUV japońskiej marki jest na rynku od 2005 roku. Dwa lata temu przeszedł jednak istotny lifting, który przez niektórych określany jest nawet zmianą modelu. Oprócz modyfikacji stylistycznych dokonano także poprawek technicznych polegających na zmianach podwozia i napędu. RX to potężny pojazd. Nowoczesna linia podwyższonego kombi, ciekawie nakreślone lampy i wiele elementów przyporządkowujących to auto do gamy innych modeli producenta, robią dobre wrażenie. To, co najbardziej zwraca uwagę, to amerykański styl tego modelu. Nie bez powodu trafia on w gusta klientów tamtejszego rynku. Jest duży, ma mocny i co ważne benzynowy silnik oraz automatyczną skrzynię biegów.

REKLAMA

Zobacz też: Leksusowa ekologia – Lexus CT 200h

We wnętrzu auta postawiono na luksusową stylistykę. W oczy rzucają się wszechobecne drewnopodobne wstawki. Są zarówno w tunelu środkowym jak i na elementach drzwi oraz kierownicy. Poza tym uwagę zwraca skórzana tapicerka i jasne wykończenie kabiny, doświetlonej przez przejrzysty szyberdach. W aucie siedzi się wysoko. Po wciśnięciu przycisku startera, fotel i kierownica elektrycznie przesuwane są na wybraną przez kierowcę pozycję. Fotele są obszerne i wygodne, a ich ukształtowanie sugeruje komfortowy charakter auta. Ergonomia miejsca kierowcy jest zadowalająca. Wszystkie przyciski są pod ręką, zaś prędkość wyświetlana na przedniej szybie. Poza tym do dyspozycji jest jeszcze klasyczny zestaw zegarów. Wszystko stonowane i bez ekstrawagancji. Jedynym dyskusyjnym elementem jest obsługa wyświetlacza należącego do klimatyzacji, zestawu audio i kilku drobniejszych ustawień pojazdu. Kierowca ma pod prawą ręką myszkę, która podobnie jak komputerowe urządzenie pozwala prowadzić strzałkę kursora po kolorowym wyświetlaczu i kliknąć w wybraną opcję. Podczas jazdy wymaga to odwrócenia uwagi, lepsze byłyby zwykle klawisze.

Zobacz też: Mocne równanie - Lexus IS 250 F-Sport

REKLAMA

W RX-ie nie tylko z przodu siedzi się wygodnie. Wnętrze jest przyjazne również dla pasażerów tylnej kanapy. Siedzi się tam nieco niżej niż na przednich fotelach, a miejsca na nogi i nad głową jest pod dostatkiem. Testowane auto zaopatrzone było w opcjonalny zestaw DVD z monitorami przymocowanymi do oparć przednich foteli. Bagażnik ma pojemność 496 litrów. Jego klapa została wyposażona elektryczne domykanie, dzięki czemu można zapomnieć o nieprzyjemnym trzaskaniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lexus RX słynie głównie z wersji 450h, zaopatrzonej w napęd hybrydowy. Nasza redakcja testowała model oznaczony jako 350. Pod maską tej wersji pracuje jeden, za to tradycyjnie benzynowy silnik o pojemności 3.5 litra i mocy 277 koni mechanicznych. Maksymalny moment to 346 Nm osiąganych przy 4700 obrotów na minutę. Tym, co najbardziej zaskakuje w tym potężnym aucie jest dynamika. Przy mocnym wciskaniu gazu auto wyrywa do przodu niczym pojazd sportowy, co przy masie około dwóch ton robi wrażenie. Potwierdzają to dane techniczne mówiące o 8 sekundach do setki. Do tego znakomity dźwięk silnika w niczym nie przypomina rodzinnych pojazdów do spokojnej jazdy. Przy niskich obrotach jest wprawdzie bardzo cicho, ale na wyższych - brzmienie jest rasowe i przyjemne dla ucha. Auto zostało seryjnie wyposażone w sześciobiegową, automatyczna skrzynię, która dobrze pasuje do jego charakteru.

Zobacz też: Test Lexus IS 250C: Wiosno, przybywaj!

REKLAMA

Zawieszenie Lexusa RX 350 okazuje się bardzo komfortowe. Samochód dobrze tłumi nierówności i ma wyraźnie amerykańską charakterystykę. Ponadto podwozie posiada możliwość zmiany prześwitu i to w trzech wariantach. Poza środkowym, najbardziej kompromisowym ustawieniem, można je jeszcze podnieść lub obniżyć za pomocą znajdujących się w kokpicie przycisków. Oddzielny przełącznik znalazł się na ścianie bagażnika. Dzięki niemu możemy obniżyć tył auta aby łatwiej załadować do niego ciężkie przedmioty. Podwozie ma jeszcze jeden niezaprzeczalny atut - napęd na cztery koła. Auto nie jest w prawdzie przystosowane do jazdy w terenie, ale na śliskiej nawierzchni i grząskich nierównościach poradzi sobie świetnie.

Aby stać się posiadaczem modelu RX 350 z podstawowym wyposażeniem Classic, trzeba mieć w kieszeni 248 600zł. Z kolei najbogatsza specyfikacja Prestige to wydatek 335 000zł. Takie auto będzie jednak zaopatrzone w klimatyzowane fotele, skórzana tapicerkę, zestaw audio Mark Levinson o 15 głośnikach czy 19-calowe alufelgi. Tak wyposażonym RX-em śmiało można się już wybrać się na imprezę dla amerykańskich VIP-ów, a w weekend zjechać z utwardzonej drogi i wyruszyć na grzyby.

Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 tył fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 wnętrze fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 siedzenia tył fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 siedzenia tył + ekrany fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 kokpit fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bagażnik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bagażnik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 konsola środkowa fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 silnik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 gałka zmiany biegów fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 licznik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 tył fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA