Kategorie

Test Nissan Qashqai: Wzór niedościgniony

Maciej Medyj
Nissan Qashqai 4x4 przód
Niedługo miną cztery lata od pojawienia się na rynku sympatycznego crossovera Nissana o tyle dźwięcznej, co wdzięcznej nazwie Qashqai. Przyjął się, spopularyzował, co widać na ulicach, więc i z konkurencją jakoś sobie radzi.
Reklama

Miejską, kompaktową terenówkę Nissana trudno pomylić z innymi autami tej klasy. Może nie wyróżnia się specjalnie i na siłę (jak nowy Juke), ale jego muskularna bryła z ciekawymi przetłoczeniami, grubymi burtami z plastiku i wysoko poprowadzoną linią okien potrafi wpaść w oko i zapaść w pamięć. Kompozycję uzupełniają dyskretne relingi dachowe, koła ze stopów lekkich o takim też wzorze, przyciemniane tylne szyby i szklany dach. Podobieństwo do innych Nissanów – dyskusyjne, nawet po niedawnym face-liftingu, który chyba więcej popsuł, niż poprawił.

W śroku Qashqai oferuje spokojny styl i komfort rzadko spotykany w swoim segmencie. Jest tu prosta deska rozdzielcza z okrągłymi nawiewami, duże zegary, trójramienna kierownica, wreszcie centralny panel z ekranem radioodtwarzacza i nawigacji oraz pokrętła automatycznej klimatyzacji. Wszystko na swoim miejscu. Testowaną wersję Tekna wyposażono w system audio sygnowany przez Bose grający przez swoje osiem głośników całkiem... normalnie. Posiada opcję zwiększania głośności wraz ze wzrostem natężenia hałasu w kabinie, pracujący miarę płynnie i dyskretnie.

Zobacz też: Opinie kierowców o Nissanie Qashqai

Reklama

Dzięki temu, że kabina nie jest wypełniona zbędnymi stylistycznymi naroślami, pozostaje w niej sporo miejsca dla ludzi. Podstawowym wyposażeniem do ich przewozu są fotele, które w tym aucie są wzorowych rozmiarów i kształtów. Wyglądają dokładnie tak, jak są wygodne, zarówno siedzenia przednie, jak tylna kanapa. Przyjemnie miękkie i jednocześnie doskonale utrzymujące ciało w optymalnej pozycji. Skórzana tapicerka dopełnia obrazu luksusu. Bagażnik ma w standardzie 410 litrów pojemności, a powiększyć go można po złożeniu oparć kanapy, jednak płaskiej podłogi uzyskać po całości się nie da.

Silnik zastosowany do napędu testowanego egzemplarza to dwulitrowy diesel o mocy 150 KM przy 4000 obrotów i momencie 320 Nm dostępnym dopiero od 2000 obrotów na minutę – parametry mało obiecujące, jednak sześciobiegowa skrzynia manualna maskuje pewne niedostatki tej jednostki napędowej. Nie jest dużo gęściej zestopniowana, niż standardowa piątka, ale akurat tak, żeby utrzymać dobre osiągi i odpowiednią elastyczność oraz niskie zużycie paliwa w trasie. I napęd 4x4, dostępny tylko w dwulitrówkach z trzema trybami pracy – 2WD (tylko przód), AUTO (aktywny centralny dyferencjał) i LOCK (blokada centralnego mechanizmu różnicowego, czyli stały napęd na 4 koła).

Zobacz też: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

System bardzo dobrze dobiera napęd w trybie AUTO, choć przy śliskiej nawierzchni wykazuje lekką nadsterowność, co raczej powinno cieszyć. W trybie LOCK można zapuścić się w trudniejszy teren, byle wyłączyć ESP (na szczęście bezwarunkowo, dużym klawiszem o wyczuwalnym skoku). Wybrane tryby są sygnalizowane na desce rozdzielczej odpowiednimi, kolorowymi kontrolkami. Zawieszenie Qashqai'a jest zestrojone sztywniej, niż w u biedniejszej siostry (czy brata) Dacii Duster. Ma też nieco mniejszy prześwit, co predysponuje auto do jazdy po lepszych nawierzchniach. Jazdy szybszej, bo z mocniejszym silnikiem. Uterenowiony Nissan prowadzi się pewniej i łatwiej od Dustera.

Zobacz też: Test Nissan Murano: Amerykanin w wielkim mieście

Nissan Qashqai to propozycja dla raczej zamożnych wielbicieli polnych dróg, ceniących jakość i komfort. W takim wyposażeniu Dacii Duster nie dostaniemy. Cena – cóż, Duster razy dwa, ale na tle konkurencji i tak wypada nieźle. Niecałe 120 tysięcy za pełną, najmocniejszą opcję, to i tak mniej, niż życzy sobie Skoda za Yeti, czy Ford za Kugę (które są napędzane za pomocą sprzęgła Haldex, a więc mniej poważnego rozwiązania). Qashqai pozostaje w swojej klasie wzorem niemal niedoścignionym przez konkurencję. I na zimę jak znalazł.

Nissan Pathfinder 3.0 dCI nawet 45000 pln rabatu! Sprawdź teraz!

Nissan Qashqai 4x4 przód
Nissan Qashqai 4x4 tył
Nissan Qashqai 4x4 przód
Nissan Qashqai 4x4 kokpit
Nissan Qashqai 4x4 fotele przód
Nissan Qashqai 4x4 fotele tył
Nissan Qashqai 4x4 fotele przód
Nissan Qashqai 4x4 deska rozdzielcza
Nissan Qashqai 4x4 wnętrze
Nissan Qashqai 4x4 bagażnik
Nissan Qashqai 4x4 bagażnik
Nissan Qashqai 4x4 silnik
Nissan Qashqai 4x4 bok
Nissan Qashqai 4x4 przód
Nissan Qashqai 4x4 tył
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    17 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.