Kategorie

Test Chevroleta Cruze: Przemyślana fascynacja

Chevrolet Cruze - przód
Chevrolet Cruze - przód
Jedni marzą o Niemcu, inni pragną Japończyka. Tymczasem większość aut o orientalnych korzeniach produkowanych jest na wschodzie... Europy, a nawet na jej zachodzie. Czy nie lepiej więc pomyśleć o aucie z Korei

Chervrolet to marka należąca do amerykańskiego GM i znana z szerokiej gamy modeli, od sportowych, w tym legendarnej Corvetty, do krążowników szos. Produkuje też auta zupełnie niewielkie, jak Spark czy Aveo, nie kojarzone z rynkiem zza oceanu. Natomiast średniej wielkości Cruze może być uznany za model światowy – sprawdzający się pod każdą szerokością geograficzną. Jego wygląd, choć jest klasycznym sedanem, odpowiada najnowszym stylistycznym trendom, a osiągi i wyposażenie powinny moim zdaniem zaspokoić większość nabywców. Szczególnie, że cena topowej wersji z silnikiem diesla ledwo przekracza 80 tysięcy złotych.

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolecie Cruze

Pierwszą rzeczą, jaka rzuca się w oczy po zajęciu miejsca w kabinie Cruze jest tapicerka na desce rozdzielczej. Tak, te jasne obszary na wysokości kierownicy, to tkanina. Panel środkowy płynnie przechodzący w tunel jest dla odmiany całkowicie plastikowy, matowosrebrno-błyszczącoczarny. Rozplanowanie elementów sterowania jest ładne optycznie i jednocześnie praktyczne, gdyż szybko można się nauczyć obsługi bezwzrokowej. Jedyną wadą jest umieszczenie gniazda zapalniczki w okolicy dźwigni hamulca ręcznego – żeby skorzystać z wieszanego na przedniej szybie akcesorium typu telefon z nawigacją, trzeba mieć przedłużacz zasilania. Cieszy natomiast duża liczba zamykanych schowków, półek i kieszeni.

Zobacz też: Hybrydowy Cruze w przyszłości

Reklama

Wnętrzu Cruze nie można odmówić sportowego klimatu. Sam jego układ, zaczerpnięty według folderów z Corvetty, to nic w porównaniu z odczuciami związanymi z niską pozycją za kierownicą. Zresztą i fotel, i kierownica mają duże zakresy regulacji, co pozwala na idealnie wpasowanie się w auto, a wydatne trzymanie boczne owija jak rękawiczka. Nawet w długiej trasie kierowca nie czuje żadnych dolegliwości. Podobnie jest na tylnej kanapie, co zgodnie potwierdzają moi pasażerowie (miałem tym autem okazję przejechać prawie 2000 kilometrów, z czego połowę we cztery osoby). Bagażnik ma pojemność 450 litrów, co wystarczy na co dzień i na wakacje, trzeba tylko pamiętać, że zawiasy wchodzą do środka. A jak miejsca nie wystarczy, to można złożyć oparcie kanapy niesymetrycznie dzielone – czyli kosztem jednego pasażera da się przewieźć na przykład kilka par nart lub snowboardy.

Dwulitrowy silnik wysokoprężny jest wystarczająco mocny – w testowanej wersji 150 KM i 320 Nm – aby sprawnie poruszać się po mieście i w trasie. Manualna skrzynia pięciobiegowa przy tym silniku także wystarczy - przy wyprzedzaniu wcale nie trzeba redukować o dwa biegi. Grunt, to zwracać uwagę na obrotomierz i uważać, żeby jego wskazówka nie zeszła poniżej kreseczki oznaczającej 1700 obrotów. Zawieszenie jest komfortowe, ma spory zakres pracy, ale posiada też szybkie tłumienie, co zbliża jego charakterystykę do sportowej. Na równej drodze zapewnia płynne pokonywanie nierówności, a w zakrętach pozwala na pełną kontrolę – jest przyjemnie nadsterowne, co da się łatwo korygować precyzyjnym układem kierowniczym. Układ napędowy i jezdny nie przenoszą do wnętrza kabiny żadnych odgłosów, kabina jest dość dobrze wyciszona, jedynie na tylnej kanapie jest nieco głośniej z powodu szumu wiatru. Systemy wspomagające trakcję i hamowanie działają niemal niezauważalnie. Spalanie – głównie w trasie, na autostradach, czyli podczas szybkiej jazdy – wyniosło podczas testu 7.5 litra na setkę.

Zobacz też: Nowy Chevrolet Cruze kombi

Podobno najważniejsze jest pierwsze wrażenie, choć życie potem może je zweryfikować. Pierwsze spotkanie z Cruze pełne było spontanicznego zachwytu, a później... owo ulotne uczucie przerodziło się w uzasadniony podziw. Myślałem, że mimo miłej powierzchowności prędzej czy później nastąpi rozczarowanie. A tu odwrotnie. Szacunek i wzajemne zrozumienie. Ech, żeby tak było w każdym związku.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Chevrolet Cruze - prawy przód
Chevrolet Cruze - prawy tył
Chevrolet Cruze
Chevrolet Cruze - lewy tył
Chevrolet Cruze - przednia część samochodu
Chevrolet Cruze - deska rozdzielcza
Chevrolet Cruze - lewy profil
Chevrolet Cruze - kokpit
Chevrolet Cruze - tunel środkowy
Chevrolet Cruze - lewy przód
Chevrolet Cruze - tył
Chevrolet Cruze - prawy profil
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    26 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?

    Czy odpowiednie znaki drogowe to krok do redukcji CO2?

    Rozszerzony katalog znaków drogowych ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów niskoemisyjnych? Nie, to nie jest projekt Szwajcarów, Holendrów, Niemców czy Szwedów, ale rodzima inicjatywa, która zagwarantuje elektromobilności stałe miejsce w krajowym prawie drogowym.