REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Škody Roomster 1.2 TSI: Sportowa ciężarówka

Maciej Medyj
Škoda Roomster - przód
Škoda Roomster - przód

REKLAMA

REKLAMA

Przód jak ze sportowego auta, właściwie prawie jak z samolotu, tył jakby z minivana – to pierwsze skojarzenie, kiedy patrzy się na Roomstera. Czy tak nietypowe połączenie może być udane?

Na pewno już z zewnątrz widać, że to pasażerowie tylnej kanapy są tu najbardziej uprzywilejowani. Świadczą o tym wielkie, przyciemniane okna drugiej pary drzwi i przeszklony dach.

REKLAMA

Jadąc za kierownicą, a potem przesiadając się na tył ma się wrażenie, że zmieniło się samochód na zupełnie inny. To wersja sport – jednokolorowe wnętrze, skórzane elementy i chromowe ramki. Ergonomia doskonała – intuicyjna obsługa radia, klimatyzacji i innych klawiszy. W końcu to Škoda. Dwa zamykane schowki w desce rozdzielczej. Uchwyty na napoje, kieszenie w drzwiach, szuflady pod fotelami – mnóstwo miejsca na drobiazgi. Sportowe przednie fotele z wydatnym trzymaniem bocznym i długimi siedziskami wymuszają dość wysoką pozycję za kierownicą, którą też łatwo dostosować do własnych wymagań. Czyli nie siedzi się prawie na asfalcie, jak w prawdziwym bolidzie, ale za to jest bezpiecznie.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skodzie Roomster

Tył auta to raj dla pasażerów. Skrajne siedzenia są przesuwane, oparcia można pochylać. Do dyspozycji jest też trochę mniej wygodne środkowe miejsce, które można zmienić w podłokietnik – niestety wtedy otwiera się dostęp do bagażnika, więc ostrożność przy pakowaniu drobnych, latających rzeczy w tym miejscu musi być zachowana. Linia okien poprowadzona jest nisko, dzięki czemu nawet małe dzieci będą mogły swobodnie obserwować mijane krajobrazy. Wachlarz wizualnych atrakcji uzupełnia potężne okno dachowe. Bagażnik jest świetnie zorganizowany ze swoimi półeczkami, drugą parą zawiasów na półkę, zagrodą na większe drobiazgi i wieszakami na torby z zakupami. Można go powiększać przez przesuwanie siedzeń lub ich całkowite zwinięcie do przodu lub nawet usunięcie z auta. Możliwości przewozowe są więc ogromne.

Zobacz też: Test Skoda Fabia Monta Carlo: pro mladší ducha

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kierowca poszkodowany nieco mniej atrakcyjną funkcją pilota może za to delektować się innymi rzeczami. Bo prowadzenie tego Roomstera to czysta przyjemność. Na jej wysoki poziom wpływa sprawny silnik benzynowy 1.2 TSI w wersji o mocy 105 KM. Tylko 105? Ale popatrzmy na wartość momentu obrotowego! 175 Nm dostępnych w zakresie 1550-4100 obr./min.! Łączy więc zalety motoru diesla i benzynowego. Ma i górę, i dół, idzie równo w pełnym zakresie obrotów i nie ma problemu, czy na pokładzie jest tylko kierowca, czy 4 osoby. Przyspieszenie 0-100 nie wygląda może imponująco, bo wynosi niecałe 11 sekund, ale trzeba pamiętać, że w porównaniu z silnikami bez turbo nie wymaga wciskania pedału w podłogę. Elastyczność przy wyprzedzaniu jest zadowalająca, jednak redukcja zawsze wskazana. Spalanie oscyluje od mniej, niż 5 litrów w spokojnej trasie, do nawet 9 w szalonym mieście.

Dynamiczną jazdę ułatwia usztywnione zawieszenie i koła ze stopów lekkich. Auto mimo swojej wysokości nie wpada w duży boczny przechył w zakrętach. Silny, boczny wiatr również zdaje się nie być przeszkodą dla Roomstera – jego aerodynamiczny kształt śmiało tnie powietrze pod każdym kątem. Testowaną wersję wyposażono w hamulce tarczowe przy wszystkich kołach i bardzo dobrze zestrojone systemy ABS i ESP Plus. W nocy pokonywanie wąskich i krętych dróg ułatwia system doświetlania zakrętów ze skrętnymi reflektorami. A jeśli już wszystko, odpukać, zawiedzie, to na straży bezpieczeństwa stoją cztery poduszki powietrzne w standardzie i kurtyny w opcji.

Zobacz też: Test Skoda Octavia: Coś małego, coś dużego

Škoda Roomster to przemyślana konstrukcja dla kierowców o pragmatycznym podejściu do samochodu. Daje frajdę z jazdy kierowcy i pasażerom, choć każdemu w nieco inny sposób. I to jest jego przewaga. Próżno szukać tak uniwersalnego auta u konkurencji. Sportowa rodzinna ciężarówka, tak można określić Roomstera. Zresztą już jego nazwa mówi wszystko. Na koniec rachunek – wersja testowana kosztuje okrągłe 65 tysięcy. Jednak podstawowy „Roomster Roomster” jest osiągalny już za 45 450, czyli niecałe 5 tysięcy więcej od Fabii Combi w wersji Classic. Diesel 1.6 to wydatek przynajmniej 58 300 w podstawie do 71 300 w wersji Sport. W tym przypadku zdecydowanie polecamy jednak benzynę 1.2 TSI.

Škoda Roomster - prawy przód
Škoda Roomster - lewy tył
Škoda Roomster - lewa strona
Škoda Roomster - kokpit
Škoda Roomster - liczniki
Škoda Roomster - fotel kierowcy
Škoda Roomster - deska rozdzielcza
Škoda Roomster - wnętrze
Škoda Roomster - okno dachowe
Škoda Roomster - tylna kanapa
Škoda Roomster - podłokietnik na tylnej kanapie
Škoda Roomster
Škoda Roomster - bagażnik
Škoda Roomster - duża przestrzeń bagażowa
Škoda Roomster - silnik
Škoda Roomster - lewy przód
Škoda Roomster - tył
Škoda Roomster - lewy profil
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA