Kategorie

Test Škody Roomster 1.2 TSI: Sportowa ciężarówka

Maciej Medyj
Škoda Roomster - przód
Przód jak ze sportowego auta, właściwie prawie jak z samolotu, tył jakby z minivana – to pierwsze skojarzenie, kiedy patrzy się na Roomstera. Czy tak nietypowe połączenie może być udane?

Na pewno już z zewnątrz widać, że to pasażerowie tylnej kanapy są tu najbardziej uprzywilejowani. Świadczą o tym wielkie, przyciemniane okna drugiej pary drzwi i przeszklony dach.

Jadąc za kierownicą, a potem przesiadając się na tył ma się wrażenie, że zmieniło się samochód na zupełnie inny. To wersja sport – jednokolorowe wnętrze, skórzane elementy i chromowe ramki. Ergonomia doskonała – intuicyjna obsługa radia, klimatyzacji i innych klawiszy. W końcu to Škoda. Dwa zamykane schowki w desce rozdzielczej. Uchwyty na napoje, kieszenie w drzwiach, szuflady pod fotelami – mnóstwo miejsca na drobiazgi. Sportowe przednie fotele z wydatnym trzymaniem bocznym i długimi siedziskami wymuszają dość wysoką pozycję za kierownicą, którą też łatwo dostosować do własnych wymagań. Czyli nie siedzi się prawie na asfalcie, jak w prawdziwym bolidzie, ale za to jest bezpiecznie.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skodzie Roomster

Tył auta to raj dla pasażerów. Skrajne siedzenia są przesuwane, oparcia można pochylać. Do dyspozycji jest też trochę mniej wygodne środkowe miejsce, które można zmienić w podłokietnik – niestety wtedy otwiera się dostęp do bagażnika, więc ostrożność przy pakowaniu drobnych, latających rzeczy w tym miejscu musi być zachowana. Linia okien poprowadzona jest nisko, dzięki czemu nawet małe dzieci będą mogły swobodnie obserwować mijane krajobrazy. Wachlarz wizualnych atrakcji uzupełnia potężne okno dachowe. Bagażnik jest świetnie zorganizowany ze swoimi półeczkami, drugą parą zawiasów na półkę, zagrodą na większe drobiazgi i wieszakami na torby z zakupami. Można go powiększać przez przesuwanie siedzeń lub ich całkowite zwinięcie do przodu lub nawet usunięcie z auta. Możliwości przewozowe są więc ogromne.

Zobacz też: Test Skoda Fabia Monta Carlo: pro mladší ducha

Reklama

Kierowca poszkodowany nieco mniej atrakcyjną funkcją pilota może za to delektować się innymi rzeczami. Bo prowadzenie tego Roomstera to czysta przyjemność. Na jej wysoki poziom wpływa sprawny silnik benzynowy 1.2 TSI w wersji o mocy 105 KM. Tylko 105? Ale popatrzmy na wartość momentu obrotowego! 175 Nm dostępnych w zakresie 1550-4100 obr./min.! Łączy więc zalety motoru diesla i benzynowego. Ma i górę, i dół, idzie równo w pełnym zakresie obrotów i nie ma problemu, czy na pokładzie jest tylko kierowca, czy 4 osoby. Przyspieszenie 0-100 nie wygląda może imponująco, bo wynosi niecałe 11 sekund, ale trzeba pamiętać, że w porównaniu z silnikami bez turbo nie wymaga wciskania pedału w podłogę. Elastyczność przy wyprzedzaniu jest zadowalająca, jednak redukcja zawsze wskazana. Spalanie oscyluje od mniej, niż 5 litrów w spokojnej trasie, do nawet 9 w szalonym mieście.

Dynamiczną jazdę ułatwia usztywnione zawieszenie i koła ze stopów lekkich. Auto mimo swojej wysokości nie wpada w duży boczny przechył w zakrętach. Silny, boczny wiatr również zdaje się nie być przeszkodą dla Roomstera – jego aerodynamiczny kształt śmiało tnie powietrze pod każdym kątem. Testowaną wersję wyposażono w hamulce tarczowe przy wszystkich kołach i bardzo dobrze zestrojone systemy ABS i ESP Plus. W nocy pokonywanie wąskich i krętych dróg ułatwia system doświetlania zakrętów ze skrętnymi reflektorami. A jeśli już wszystko, odpukać, zawiedzie, to na straży bezpieczeństwa stoją cztery poduszki powietrzne w standardzie i kurtyny w opcji.

Zobacz też: Test Skoda Octavia: Coś małego, coś dużego

Škoda Roomster to przemyślana konstrukcja dla kierowców o pragmatycznym podejściu do samochodu. Daje frajdę z jazdy kierowcy i pasażerom, choć każdemu w nieco inny sposób. I to jest jego przewaga. Próżno szukać tak uniwersalnego auta u konkurencji. Sportowa rodzinna ciężarówka, tak można określić Roomstera. Zresztą już jego nazwa mówi wszystko. Na koniec rachunek – wersja testowana kosztuje okrągłe 65 tysięcy. Jednak podstawowy „Roomster Roomster” jest osiągalny już za 45 450, czyli niecałe 5 tysięcy więcej od Fabii Combi w wersji Classic. Diesel 1.6 to wydatek przynajmniej 58 300 w podstawie do 71 300 w wersji Sport. W tym przypadku zdecydowanie polecamy jednak benzynę 1.2 TSI.

Škoda Roomster - prawy przód
Škoda Roomster - lewy tył
Škoda Roomster - lewa strona
Škoda Roomster - kokpit
Škoda Roomster - liczniki
Škoda Roomster - fotel kierowcy
Škoda Roomster - deska rozdzielcza
Škoda Roomster - wnętrze
Škoda Roomster - okno dachowe
Škoda Roomster - tylna kanapa
Škoda Roomster - podłokietnik na tylnej kanapie
Škoda Roomster
Škoda Roomster - bagażnik
Škoda Roomster - duża przestrzeń bagażowa
Škoda Roomster - silnik
Škoda Roomster - lewy przód
Škoda Roomster - tył
Škoda Roomster - lewy profil
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    21 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.