REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan Micra 1.2: Pierwsza jazda

Michał Karczewski
Nissan Micra - widok z przodu
Nissan Micra - widok z przodu

REKLAMA

REKLAMA

Nissan właśnie wprowadza na rynek nową generację swojego malucha. Auto niegdyś bardzo popularne, obecnie trochę zapomniane, dziś znów ma szansę na rynkowy sukces. Czy ją wykorzysta?

Micry chyba nikomu przedstawiać nie trzeba. Pocieszny miejski samochód w niemal wszystkich swoich wcieleniach był obłym, niewielkim środkiem transportu adresowanym głownie do kobiet. Nie inaczej jest z najnowszą generacją tego pojazdu. Nowa Micra dopiero pojawiła się w cennikach Nissana, a pierwsze sprzedane egzemplarze staną się zauważalne na ulicach za jakiś czas. Tymczasem nasza redakcja została zaproszona do odbycia jazd próbnych najnowszym modelem.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Nissanie Micra

Auto ma przyjemny dla oka, zabawny wygląd. Bryła nadwozia nie zaskakuje. To mierzący 3780 mm hatchback. Przód auta zaopatrzono w obłe nieco wytrzeszczone reflektory i niewielki grill. W środku Micra dobrze wpisuje się w segment aut miejskich. Z przodu nawet większe osoby znajda dla siebie wygodną pozycję. W aucie siedzi się wysoko, a widoczność jest dobra. Prosta deska rozdzielcza nie zajmuje cennego miejsca, a pozycja za kierownicą okazuje się wygodna. Funkcjonalność wnętrza podnosi podwójny schowek przed pasażerem. Z tyłu najwygodniej będzie dzieciom, gdyż dorosłe osoby mogą narzekać na brak przestrzeni na wysokości kolan. Bagażnik miejskiego Nissana liczy 265 litrów, a po złożeniu kanapy – 605.

Zobacz też: Nowy Nissan Micra: pierwsza jazda

REKLAMA

Na razie w ofercie nowej Micry jest tylko jeden silnik - benzynowy 1.2 o trzech cylindrach i mocy 80 koni mechanicznych. Nissan twierdzi, że w przypadku miejskiego auta obcięcie jednego cylindra jest dobrym rozwiązaniem, które ma przełożyć się na zmniejszenie zużycia paliwa. Wszyscy wiedzą, że największą bolączka trzycylindrowych motorów jest niska kultura pracy. W przypadku Micry została ona skutecznie zniwelowana. Oczywiście rozpoznamy charakterystyczne brzmienie "trojki", jednak nie jest ono meczące. Nie ma również większych problemów z wibracjami. Silnik Micry na wolnych obrotach pracuje zadziwiająco cicho. Głośno robi się dopiero, gdy strzałka obrotomierza wyraźnie wzbije się w górną cześć skali.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowany przez nas egzemplarz zaopatrzony został w bezstopniową skrzynię CVT. To bardzo ciekawe rozwiązanie, zwłaszcza dla kogoś kto ma w głowie pracę tradycyjnego automatu. Tu wszystko odbywa się w zakresie „jednego biegu” zatem prawie nie ma szarpnięć towarzyszących zmianom przełożeń. Auto jedynie podczas ruszania ma chwilę zawahania, więc nie jest propozycją dla osób lubiących zapiszczeć oponami przy ruszaniu spod każdych świateł. Ale przy normalnej jeździe urządzenie sprawdza się świetnie i pozwala zapomnieć o tym, że auto w ogóle ma skrzynię biegów.

Zobacz też: Nissan Micra - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

Zawieszenie nowej Micry zostało zestrojone stosunkowo sztywno. Auto prowadzi się dzięki temu wystarczająco pewnie, choć trzeba pamiętać, że charakterystyka podwozia nie jest sportowa, wiec próba zaatakowania zakrętu z większą prędkością odbędzie się w towarzystwie przechyłu nadwozia i pisku opon. Podczas miejskich manewrów przeszkadzać może nieco zbyt duża liczba obrotów, jaką należy wykonać od skrajnych położeń kół. Na szczęście (w tym przypadku) wspomaganie jest na tyle silne, że kręcenie kółkiem w miejscu nie stanowi problemu.

Micra zaopatrzona została w kilka ciekawostek technicznych. Wyposażenie tego malucha jest bogate już w podstawowej z trzech (Visia, Acenta, Tecna) oferowanych wersji. W bogatszych znajdziemy takie bonusy jak automatyczna klima, bezkluczykowy system, czy pełna elektryka. Za dopłatą możemy też mieć system Nissan Connect, czyli nawigację z wbudowanym w konsolę centralna dotykowym ekranem. Na uwagę zasługuje również system wspomagający parkowanie. Pozwala on ocenić odległość podczas próby podejścia do tak zwanej koperty i stosownym komunikatem na wyświetlaczu informuje, czy manewr jest w ogóle możliwy, a jeśli tak, to jaki jest jego stopień trudności. Ważne jest też to, że każda Micra ma seryjnie na swoim pokładzie sześć poduszek powietrznych oraz system ESP. Cieszy również fakt, że auto oferowana będzie w szerokiej palecie żywych kolorów. Nie zabraknie zatem intensywnej zieleni, czerwieni oraz barwy niebieskiej lub pomarańczowej. To świetna decyzja, bo takie właśnie powinny być kolory miejskich aut.

Zobacz też: Test Nissan Micra - tylko dla mieszczuchów

Ceny nowej Micry zaczynają się od 37 900 zł za wersję Visia lub dwa tysiące więcej za wersję z klimatyzacją i radiem CD. Następna w kolejności Acenta kosztuje 43 100 zł w wersji z manualną skrzynią lub 4 800 zł więcej za opcję ze skrzynią CVT. Najbogatsza odmiana Tecna to wydatek niecałych 53 tysięcy. Dopłata za lakier metalik wynosi 1700 zł. W przyszłym roku producent planuje wprowadzenie do oferty drugiego silnika. Będzie to mocniejszy benzyniak.

Nissan Pathfinder 3.0 dCI nawet 45000 pln rabatu! Sprawdź teraz!

Nissan Micra - przód
Nissan Micra - lewy profil
Nissan Micra - lewy tył
Nissan Micra - kokpit
Nissan Micra - fotel kierowcy
Nissan Micra - tylna kanapa
Nissan Micra - serce Micry
Nissan Micra - skrzynia CVT
Nissan Micra - zegary
Nissan Micra - bagażnik
Nissan Micra - schowki
Nissan Micra - deska rozdzielcza
Nissan Micra - prawy przód
Nissan Micra - radio
Nissan Micra
Nissan Micra - prawy profil
Nissan Micra - lewy przód
Nissan Micra
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA