Kategorie

Test Skoda Fabia Combi 1.6 TDI: Czeszka po kuracji

Skoda Fabia - przód
Skoda Fabia - przód
Parafrazując zdanie inżyniera Mamonia z „Rejsu”: lubimy to, co już znamy. Wyniki sprzedaży potwierdzają, że Polacy polubili Skode Fabię i za pewne zdążyli ją już dobrze poznać. Teraz auto przeszło lifting.

Zmiany nie są duże, ale też takie było założenie producenta. W końcu lepsze jest wrogiem dobrego. W aucie delikatnie odświeżono przód wprowadzając nieco większe reflektory oraz przestylizowano przedni zderzak w który wkomponowano inaczej wyglądające światła przeciwmgielne. Wygląd wersji kombi może jednak nie każdemu przypaść do gustu. Nie ma to jednak nic wspólnego z liftingiem, a raczej z kształtem nadwozia o krótkim przodzie i wydłużonym tyle. Krótszy hatchback ma lepsze proporcje, wiec wygląda atrakcyjniej, jednak to wersja kombi szybko przekonuje do siebie funkcjonalnością. Na pocieszenie pozostaje fakt, że konkurencyjne miejskie auta z nadwoziami typu kombi prezentują podobną urodę. Poza tym stylistyka to i tak kwestia gustu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skodzie Fabii

Wnętrze należy już jednak ocenić w niemal samych superlatywach. Jest wygodnie, przestronnie i po niemiecku ergonomicznie. Deska rozdzielcza jest prosta i przejrzysta. Jest tu tylko to co potrzebne. Mamy zatem wysoko umieszczony panel automatycznej (niestety jednostrefowej) klimatyzacji, która działa niezwykle szybko i efektywnie oraz duży i czytelny wyświetlacz radia. Materiały i jakość ich montażu są na wysokim poziomie. Nie zapomniano też o przydatnych wnękach w drzwiach, mieszczących półtoralitrowe butelki oraz klimatyzowanym schowku przed pasażerem. Fotele są wygodne i obszerne, a miejsca we wnętrzu nie brakuje ani z przodu ani z tyłu. Przynajmniej osobom, które nie grają zawodowo w kosza. Chyba najistotniejszym minusem wnętrza tego modelu jest fakt, że jest ono nieco zbyt wąskie. Nie jest to jednak problem, który przeszkadza w codziennej eksploatacji.

Zobacz też: Test Suzuki Vitara – powrót do przeszłości

Bagażnik Fabii Combi ma 505 litrów pojemności przy standardowym ustawieniu kanapy i 959 po jej rozłożeniu. Na pochwałę zasługuje również funkcjonalność. Nie zapomniano o przydatnych wnękach w okolicach nadkoli, które pomieszczą różne drobiazgi lub torby z niewielkimi zakupami, dzięki czemu wszystko nie przemieszcza się po przestrzeni kufra. To proste rozwiązanie, a dla części producentów okazuje się jednak zbyt skomplikowane.

Do napędu naszego testowego egzemplarza użyto wysokoprężnego motoru, który trafił do Fabii właśnie przy okazji wspomnianego liftingu. To silnik o pojemności 1.6 i mocy 105 koni, zaopatrzony we wtrysk Common Rail. Ta sama jednostka pracowała pod maską testowanej przez nas niedawno Octavii. Tam zrobiła niezłe wrażenie, zwłaszcza w mieście, ale w trasie nie rzuciła na kolana. W Fabii motor ten radzi sobie jednak o niebo lepiej. Po pierwsze jest zaskakująco dynamicznie. Auto na światłach jest w stanie zawstydzić nie jednego kierowcę, który myśli że Fabia Combi to nie auto dla gości lubiących dynamiczną jazdę. Otóż z tym motorem jak najbardziej dla nich. W trasie można tym autem spokojnie i bezstresowo wyprzedzać, a hałas nie jest przy tym zbyt duży. Kolejnym plusem jest spalanie. To jednak chyba nikogo już nie dziwi, bo volkswagenowskie diesle słyną z oszczędności. Fabią w trasie spokojnie zejdziemy poniżej 5 litrów i nie musimy przy tym rezygnować ani z wyprzedzania ani z dynamicznej jazdy (oczywiście bez przesady). W miejskich korkach i trybie hamowanie-ruszanie Fabia pali w granicach 7 litrów.

Zobacz też: Test Honda Jazz: dobrze... i drogo

Zawieszenie Fabii zestrojono dosyć twardo dzięki czemu auto pewnie trzyma się na zakrętach. Nie brakuje mu jednak sprężystości i po przejeździe przez nierówności wszystkie plomby pozostają na swoim miejscu. Układ kierowniczy działa precyzyjnie, a wspomaganie działa ze stosunkowo małą siłą. Na parkingu niektóre osoby mogą na takie rozwiązania narzekać jednak podczas szybszej jazdy okazuje się ono nieocenione. Samochód prowadzi się pewnie i bezpiecznie.

Poliftingowa Fabia w nadwoziu kombi to auto, które daje się lubić. Na duże plusa zasługuje silnik 1.6 TDI CR, który w tym modelu sprawuje się świetnie. Przyjazne jest również wnętrze i bagażnik, a zawieszenie z powodzeniem nadąża za aspiracjami jednostki napędowej. Auto które otrzymaliśmy do testu to najbogatsza specyfikacja o nazwie Comfort. Zaopatrzona jeszcze w „kilka” dodatków za łączną kwotę niemal trzynastu tysięcy. Taki egzemplarz to spory wydatek równy 76 639 zł. Jednak jeśli zdecydujemy się na takie auto bez opcjonalnego wyposażenie to jego cena wyniesie 63 650 zł. Nadal sporo? W ofercie pozostaje jeszcze nowoczesny benzynowy motor TSI dla tych, którzy uznają, że zakup diesla nie jest dla nich opłacalny. Takie auto w topowej wersji kosztuje 53 tysiące złotych.

Skoda Fabia - przód
Skoda Fabia - tył
Skoda Fabia - przód/bok
Skoda Fabia - deska rozdzielcza
Skoda Fabia - wnętrze
Skoda Fabia - tylna kanapa
Skoda Fabia - bagażnik
Skoda Fabia - bagażnik/składanie kanapy
Skoda Fabia - tył/bok
Skoda Fabia - silnik
Skoda Fabia - zegary
Skoda Fabia - przód
Skoda Fabia - bok
Skoda Fabia - bok
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    18 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.