reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Słownik > VVT-i

VVT-i

VVT-i – z ang. Variable Valve Timing with intelligence - to system zmiennych faz rozrządu stosowany w silnikach Toyoty.

W systemie VVT-i komputer w zależności od obrotów, obciążenia silnika oraz otwarcia przepustnicy sam reguluje, kiedy otwarte zostaną zawory dolotowe. Krzywa momentu obrotowego jest dzięki temu płaska, czyli większy moment obrotowy możliwy jest do osiągnięcia już podczas niższych prędkości obrotowych. W ślad za tym wzrasta także elastyczność silnika oraz niższe spalanie. W autach z silnikiem VVT-i zauważalna jest dynamiczna reakcja auta na naciśnięcie na pedał gazu. VVT-i Toyoty działa podobnie do systemu i-VTEC stosowanego przez Hondę. System VVT-i Toyota zaczęła stosować w 1996 roku, zastępując nim starszy system VVT, który stosowano w latach 1991-1996.

W roku 1998 Toyota wprowadziła także Dual VVT-i – system w który zaczęto wyposażać duże, nowoczesne silniki tej marki, np. 3.5 L V6. Nowością wówczas był także system VVTL-i, który mógł też sterować wzniosem zaworów, bowiem wałki w systemie tym miały osobne krzywki dla wysokich i niskich obrotów. Silniki VVTL-I nie spełniały jednak norm emisyjnych EURO IV, dlatego Toyota musiała wycofać je z większości rynków.

Zobacz też: D4D

reklama

Czytaj także

Źródło:

Własne
Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Sandra Zawadzka

doradca podatkowy, specjalista z zakresu rozliczeń podatku od towarów i usług w jednostkach samorządu terytorialnego oraz procedur podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama