reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo

Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo

W połowie 2016 r. Porsche wprowadzi do oferty bazowy, turbodoładowany silnik benzynowy przeznaczony do modelu Macan. Ponadto większy SUV - Cayenne otrzyma najnowszą generację systemu multimedialnego Porsche Communication Management.

Porsche poszerza ofertę swojego kompaktowego SUV-a o nowy, bazowy model Macan. Jego 4-cylindrowy silnik turbo został dobrany specjalnie do potrzeb tego pojazdu – sportowego samochodu w segmencie SUV-ów. Ponadto, Porsche Cayenne otrzyma najnowszą generację systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM).

2-litrowa, turbodoładowana jednostka pod maską modelu Macan osiąga moc 185 kW (252 KM) w zakresie od 5000 do 6800 obr./min i, tak jak pozostałe dostępne silniki, standardowo współpracuje z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową PDK. W rezultacie Macan przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,7 s, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono czas ten zostaje skrócony do 6,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 229 km/h. Równie wydajny Macan okazuje się pod względem zapotrzebowania na benzynę: zależnie od rozmiaru zamontowanych felg i opon jego średnie zużycie paliwa waha się od 7,2 do 7,4 l/100 km (cykl NEDC).

Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo

Źródło: porsche

Zobacz też: Porsche 911 w specjalnej wersji R - dla najbardziej wymagających

Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo

Rzędowa, 4-cylindrowa jednostka została zaprojektowana pod kątem sportowych osiągów i wydajności – korzysta z bezpośredniego wtrysku benzyny, układu zmiennych faz rozrządu oraz chłodnicy powietrza doładowującego. Ciśnienie doładowania sięga 2 barów. System VarioCam Plus bezstopniowo reguluje położenie wałków po stronie ssącej i wydechowej, kontroluje też wznios zaworów wydechowych. Wysoki maksymalny moment obrotowy – 370 Nm, dostępny w przedziale 1600-4500 obr./min, pozwala na przykład na szybkie przeprowadzanie manewrów wyprzedzania.

Co charakterystyczne dla wszystkich modeli Porsche, nowy Macan potrafi zamienić moc silnika w wyjątkowo dynamiczne właściwości jezdne. Umożliwia to standardowy, aktywny napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) w połączeniu ze sportowo zestrojonym zawieszeniem i precyzyjnym układem kierowniczym. Jako opcja dostępne jest zawieszenie pneumatyczne z kontrolą prześwitu oraz adaptacyjnymi amortyzatorami PASM.

Zobacz też: Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S modele na 2016 r.

Wizualnie nowy, bazowy model różni się od pozostałych „braci” jedynie detalami. Z zewnątrz wyróżniają go czarne obramowania bocznych szyb, ukryte za 18-calowymi obręczami zaciski hamulcowe w tym samym kolorze oraz dwie pojedyncze końcówki układu wydechowego ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Wiele standardowych elementów odpowiada tym w modelu S – przykładowo, Macan jest wyposażony w komfortowe fotele z 8-kierunkową regulacją po stronie kierowcy, środkowe panele siedzeń z alcantary, najnowszą generację systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM), system kontroli pasa ruchu oraz elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo
Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo

Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo
Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo

Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo
Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo

Porsche Cayenne w 2016 r. otrzyma nowy system PCM
Porsche Cayenne w 2016 r. otrzyma nowy system PCM

Nowa matryca stawek VAT – Usługi Nowa matryca stawek VAT - Towary - STANDARD378.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Anita Pardej

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama