REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 w wersji po liftingu jest lwem, który ma na nowo zaostrzone kły. Co to oznacza? Sprawdźcie w raporcie z naszej pierwszej jazdy tym autem.

Nowy Peugeot 5008 to bez wątpienia auto rodzinne. Jest przestronny, multimedialny i wygodny. Z drugiej strony Francuzi pomyśleli o... przyjemności z jazdy. W efekcie głowa rodziny może się cieszyć całkiem precyzyjnie pracującym układem kierowniczym, który zaraz po ruszeniu z parkingu wyraźnie utwardza się. Dodatkowo crossover choć z całą pewnością nie jest sportowy, nie boi się zakrętów i ma sprężyście skonfigurowane zawieszenie. Na tym koniec? Jeszcze nie! Dobre wrażenie zrobiły na mnie też m.in. fotele 5008. Były dopasowane do ciała i miały szeroką regulację.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Nowy 5008: otacza kierowcę i… śmiesznie pogwizduje!

Pozytywne odczucia w Peugeocie 5008 potęguje dodatkowo fakt, że kierowca czuje się szczelnie otoczony przez auto. Za plecami ma wygodny fotel, po lewej stronie masywny boczek drzwi, przed oczami naprawdę niewielką kierownicę, podczas gdy po prawej widzi konsolę zwrócona w jego stronę. W kabinie strasznie podobały mi się przyciski umieszczone pod ekranem. Aluminiowe przełączniki wyglądają jakby zostały zapożyczone z rynku lotniczego lub militarnego. Poza tym auto śmiesznym gwizdem ostrzega o zbliżaniu się do fotoradaru i posiada praktyczny schowek z ładowarką indukcyjną w dolnej części konsoli centralnej.

Peugeot 5008

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Konsola jest wykonana z miękkiego plastiku, aluminiowych wstawek i... szarej bawełny. Materiał nie przypomina jednak tego użytego do wykonania chińskich koszulek, a jest raczej gustowny i pasuje do agresywnych linii. Zastrzeżenia? Tych było tak naprawdę kilka. Przede wszystkim nadal nie przekonuje mnie zdecydowanie za mała, a do tego dwuramienna kierownica. Po przesiadce z auta Grupy Volkswagena nie mogłem przyzwyczaić się do wymiaru koła. Przeciętne wrażenie robią też manetki skrzyni biegów przy kierownicy. Wykonane są z tanio wyglądającego, czarnego plastiku.

Zobacz również: Test: Opel Grandland X Hybrid4 300 KM - SUV dosłownie mocno ekologiczny!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Multimedialny Peugeot: wspiera, nie denerwuje

Tak, konsola nowego 5008 robi nieco kosmiczne wrażenie i w pierwszym momencie może nieco przerażać elektronizacją. Szybko okazuje się jednak, że jej obsługa jest ergonomiczna. Plusy? Nowy system multimedialny działa sprawniej i szybciej od poprzedniego, a do tego ma ekran o wielkości 10 cali (zegary mają już 12,3 cala!). Poza tym choć 5008 ma pełen pakiet nowoczesnych systemów, te dyskretnie i bez ciągłych komunikatów wspierają kierowcę w czasie jazdy. Minusy? Francuzi mogliby zainwestować w nieco lepiej grające audio. A do tego powinni usprawnić działanie np. systemu rozpoznawania znaków drogowych. Kamera nie zawsze prawidłowo odczytywała ograniczenia prędkości.

Peugeot 5008

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Muszę się do czegoś przyznać. Na początku myślałem, że 5008 jest tak naprawdę wyłącznie rozciągniętą wersją modelu 3008 - ma np. absurdalnie długie drzwi z tyłu. Tak jednak nie jest. Podczas jazdy 5008 dość mocno pokazuje, że w przeciwieństwie do mniejszego brata nie jest rasowym crossoverem, a raczej stadium pośrednim między crossoverem a minivanem. Bo choć zawieszony jest rzeczywiście wysoko, kabina jest przepastnie przestronna oraz ma serię praktycznych dodatków. Przykład? Tylną kanapę można przesuwać, stolik w drugim rzędzie foteli jest zamykany na magnes, a trzeci rząd foteli chować pod podłogą bagażnika - dzięki temu pojemność kufra sięga 780 litrów.

Zobacz również: Test: Seat Ateca FR Black - rodzinny SUV i... sportowe akcenty

Peugeot 5008 FL - design z większym pazurem

Ważnym elementem liftingu Peugeota 5008 był design nadwozia. Stylistycznie auto otrzymało m.in. nowy przód. Grill stracił obramowanie, zyskał za to po bokach mocniej zaznaczone ślady po pazurach lwa. Nowy 5008 ma też swoje imię umieszczone nie na tylnej klapie, a samym końcu maski. Poza tym na błotnikach pojawiają się wykończone błyszczącą czernią, rasowe wloty powietrza, a przednie reflektory nie mają już przymkniętych powiek. Teraz Peugeot szeroko otwartymi oczami obserwuje otoczenie drogi. I co więcej, już w standardzie oferuje światła wyposażone w diody LED.

Peugeot 5008

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Napęd? Podczas jazd prezentacyjnych miałem do czynienia ze 130-konnym dieslem i 8-biegową skrzynią automatyczną (która pracuje nieco powolnie). Motor okazywał się zaskakująco cichy. Nie hałasował nadmiernie nawet podczas jazdy poza miastem. Czy był mocny? Nie specjalnie. Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje mu blisko 12 sekund. 5008 nie jest zatem wielbicielem wyścigów spod świateł. Na szczęście diesel jest wystarczający do sprawnego wyprzedzenia w trasie, a dodatkowo ma jeszcze jedną zaletę. Jest oszczędny. Spalanie w cyklu mieszanym podczas weekendowego testu wyniosło 6,4 litra - a to więcej niż dobry wynik.

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Nowy Peugeot 5008 - dane techniczne:

  • Silniki benzynowe:
Peugeot 5008

Peugeot 5008

Peugeot 5008 dane techniczne

Materiały prasowe Peugeot

  • Diesle:
Peugeot 5008

Peugeot 5008

Peugeot 5008 dane techniczne

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 5008

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Lifting Peugeota 5008 - podsumowanie:

Nowy Peugeot 5008 wygląda na wściekłego. Ma skupiony wzrok i mało zadowolony wyraz twarzy. Niech jednak pozory nie zmylą kupujących. Ten samochód tylko zgrywa twardziela, bo dla swojego właściciela i jego pasażerów ma… gołębie serce! Naprawdę dobrze się prowadzi, jest wygodny, a do tego rodzinnie praktyczny. W skrócie lifting nie był sposobem na tuszowanie kryzysu wieku średniego, a sprawił że Peugeot ma jeszcze więcej charakteru i po prostu mocniej da się go lubić!

Nowy Peugeot 5008 - cennik:

Peugeot 5008

Peugeot 5008

Peugeot 5008 cennik

Materiały prasowe Peugeot

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA