REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jesteśmy po krótkim spotkaniu z Opel Insignią 2020. Jakie są nasze wrażenia po jeździe? Sprawdźcie jak spisał się Opel po liftingu.

Insignia B po liftingu. Co zmieniło się w aucie?

Druga generacja Opla Insignii została zaprezentowana w grudniu roku 2016. Sprzedaż tak naprawdę wystartowała zatem w roku 2017. I choć model ma dopiero trzy lata, Niemcy zdecydowali się na lifting. Co w jego czasie zostało zmienione? Pierwsze nowości widać już w przedniej części auta. Większy jest grill i otrzymał wyraźniej zaznaczone żebrowanie. Do tego światła do jazdy dziennej powędrowały teraz na dolną, a nie górną część reflektora. I zmiany choć raczej widoczne, są też mocno dyskretne. Raczej nie spostrzeże ich laik motoryzacyjny.

REKLAMA

Opel Insignia 2020 - lifting dotyczył też kabiny

W kabinie pasażerskiej nowej Insignii pojawiło się połączenie klasycznych zegarów i ekranu. Ten wyświetla jednak głównie dane pochodzące z komputera pokładowego - tym samym jego funkcjonalność jest raczej ograniczona. Z drugiej strony ta analogowość wcale nie musi być taka zła. Przykład? Zamiast grzebać w komputerze pokładowym, prowadzący może wyłączyć asystenta pasa ruchu za pomocą przycisku umieszczonego w okolicy gałki skrzyni biegów. Poza tym kierowca i pasażerowie mają do czynienia z klasyczną Insignią. Materiały wykończeniowe w większości są miękkie i dobrze spasowane.

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!

Kuba Brzeziński

Insignia 2.0 turbo - wrażenia?

REKLAMA

Podczas pierwszej jazdy Opel Insignią po liftingu miałem do dyspozycji model wyposażony w 2-litrowy silnik Turbo. Benzyniak oferował 200 koni mocy. I choć ta dostępna jest dopiero przy 4250 obr./min., kierowca nie powinien mieć z tym większego problemu. Powód? Już przy 1500 obr./min. motor ujawnia maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm. Za jego sprawą Opel ze sportowym zacięciem wyrywa z miejsca i osiąga pierwszą setkę już w 7,7 sekundy. Prędkość maksymalna? Zdaniem producenta wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero w okolicy wartości na poziomie 235 km/h.

Benzynowa Insignia - zarówno w wersji 200 KM, jak i 170 KM - może być sparowana wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów. Przekładnia ma 9 przełożeń. Jak pracuje? Dość płynnie i gładko - jednak pod pewnym warunkiem. Że kierowca już na początku jazdy ustawi tryb sport. W trybie komfortowym miewa momenty zawahania. Te pojawiają się głównie wtedy, gdy kierowca potrzebując wyższej mocy, głębiej wciska pedał gazu w czasie jazdy. Skrzynia potrzebuje chwili na redukcję. Poza tym po mocnym benzyniaku nie należy spodziewać się umiejętności "jazdy na kropelce". W cyklu mieszanym auto spalało mniej więcej 9 litrów benzyny.

Insignia po liftingu: opinie dotyczące prowadzenia?

Opel Insignia pierwszej generacji choć wyglądał efektownie, miał dość poważny problem z nadprogramowymi kilogramami. W przypadku Insignii B i wariantu po liftingu, o żadnej nadwadze nie może być mowy. Auto zostało wysłane na dietę i to czuć w czasie jazdy. Prowadzi się lekko i w żadnym momencie nie jest ociężałe. Zawieszenie? Niemcy poszli zdecydowanie w stronę precyzji. Nie, to nie oznacza że resorowanie jest bardzo sztywne i pomija komfort. To jedynie wiąże się z tym, że auto nie boi się zakrętów, a na drodze sprawia wrażenie bardziej hatchbacka niż dużego liftbacka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!

Kuba Brzeziński

Uwagi? Układ kierowniczy pracuje lekko. Mógłby stawiać nieco większy opór kierowcy - przez co stałby się też bardziej precyzyjny. Do prowadzenia poliftingowej Insigii dodać można jeszcze jedno. Testowy egzemplarz został wyposażony w świetne fotele AGR o sportowym profilowaniu. Łatwo odnaleźć w nich dobrą pozycję za kierownicą, a do tego siedziska nie męczą pleców prowadzącego i choć twarde, są wygodne.

Nowy Opel Insignia: dane techniczne

Linfting Insignii nie zmienił jednego. To nadal naprawdę duże auto! Karoseria ma blisko 5 metrów długości, podczas gdy w kabinie wygodnie zasiądzie co najmniej czterech pasażerów. Bagażnik? Liftback - czyli Insignia Grand Sport - oferuje kufer o pojemności od 490 do 1450 litrów. Kombi - czyli Insignia Sports Tourer - zabierze od 530 do 1665 litrów.

Nowa Insignia: cena startuje od 123 300 zł

  • Opel Insignia Grand Sport - cennik:
Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - cennik

Materiały prasowe Opel

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - dane techniczne

Materiały prasowe Opel

  • Opel Insignia Sports Tourer - cennik:
Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - cennik

Materiały prasowe Opel

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - dane techniczne

Materiały prasowe Opel

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!

Kuba Brzeziński

Nowa Insignia: silniki na razie są trzy!

Jak na razie paleta silnikowa nowej Insignii składa się z trzech jednostek. Pierwszą jest 2-litrowy benzyniak o mocy 170 lub 200 koni mechanicznych spod maski wersji testowej. Alternatywę stanowi 3-cylindrowy diesel 1.5 litra (122 KM) oraz 2-litrowy diesel (174 KM). Obydwa motory wysokoprężne mogą być zestawione z 6-biegową przekładnią manualną, ewentualnie 8-biegowym automatem. Tym samym z cennika Opla zniknął 1.5-litrowy benzyniak (140 lub 165 KM) oraz 1.6-litrowy diesel (110 lub 136 KM).

Opel Insignia B po litingu: podsumowanie

Ciężko mówić o tym, że lifting stał się rewolucyjny. Prawda jednak też jest taka, że niemiecki lifting rewolucji wcale nie potrzebował. To stosunkowo świeży model, który był ceniony przez kierowców za dużą przestrzeń w kabinie i świetne prowadzenie. Modernizacja wzmocniła zatem te zalety i uzupełniła je nieco bardziej „cyfrowymi zegarami” oraz nową paletą silnikową. A to zmiana, która sprawi jedynie, że królowa flot zacznie być jedynie bardziej atrakcyjna w oczach użytkowników.

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA