REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!

Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

24 lata historii, ponad 5 milionów sprzedanych sztuk i cztery generacje. Czyli do Polski zawitało właśnie nowe Audi A3. Jak jeździło się tym autem? Sprawdźcie nasze wrażenia z pierwszej jazdy.

Podczas prac stylistycznych projektantom Audi zależało na dwóch wartościach - mowa o sportowym charakterze i wyrazistości. Stąd aerodynamiczny przód schodzący się ku centralnej części, skupione lampy przednie pełne ostrych linii czy pełne "policzki" optycznie poszerzające nadwozie. Bardzo ciekawym akcentem jest charakterystyczne chociażby dla A6 "wcięcie w talii". To zostało osiągnięte poprzez podkreślone przednie i tylne nadkola. Wszystkie te elementy sprawiają, że nowe Audi A3 ma tzw. geny quattro i nawiązuje do legendy niemieckiej marki z lat osiemdziesiątych.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Nowe Audi A3 - matryca z sygnaturami świetlnymi

Na co warto zwrócić uwagę? W wersji S line między maską a pasem przednim tworzy się rasowa szczelina. Świetnie wypada też współczynnik oporu powietrza. W przypadku Spportbacka ten wynosi 0,28 (w poprzednim modelu było 0,32). Trzecią z innowacji są światła. Reflektory zostały wyposażone w specjalną, kwadratową matrycę w dolej części. Ta odpowiada nie tylko za światła do jazdy dziennej, ale również wyświetla sygnatury świetlne np. w czasie blokowania zamków za pomocą pilota. Co ciekawe, na tym innowacje związane z reflektorami nie kończą się. Bo te są np. sprzężone z nawigacją - dzięki temu lepiej doświetlają zakręty czy skrzyżowania w mieście. Minusy? Nowe A3 zamiast schudnąć, przytyło - dokładnie o 30 kilogramów. Na szczęście nie czuje się tego w czasie jazdy.

Audi A3

Audi A3

Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!

Kuba Brzeziński

Stylistycznie kabina pasażerska nowego Audi A3 nie jest mocno zaskakująca. Deska składa się z wszystkich tych elementów, do których zdążyły nas przyzwyczaić takie modele jak chociażby Q3. Ciekawostki? Za kierownicą auta siedzi się dość nisko - to kolejne nawiązanie do sportowego charakteru. Wokoło kierownicy - niczym w Lambo - pojawiają się wloty powietrza dedykowane prowadzącemu. Poza tym już w wersji bazowej ekran multimedialny ma aż 10,1 cala i zostanie sparowany z ciekawym regulatorem umieszczonym w okolicy gałki zmiany biegów. Można przesuwać po nim palcem - ten zareaguje na dotyk i ustawi ciszej lub głośniej radio.

Zobacz również: Nowe Audi A3 - premiera czwartej generacji luksusowego kompaktu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotele nowego A3 powstają z 45 butelek plastikowych

REKLAMA

Niemcy popracowali nad ergonomią. Przykład? Nowe Audi A3 ma zminimalizowaną ilość przycisków. Większość funkcji została ukryta w ekranie dotykowym. Nowością w tym segmencie jest trójstrefowa klimatyzacja, a do tego sterowanie skrzyni automatycznej odbywa się nie z poziomu gałki, a wybieraka - ten komunikuje się z przekładnią za pomocą technologii by-wire. Nowe A3 to jednak też ekologia. Audi bardzo mocno chwali się tym, że tapicerka jednego fotela powstaje w wyniku recyklingu aż 45 butelek plastikowych. Co z bagażnikiem? Jego pojemność nie zmieniła się. Nowe A3 Sportback mieści od 380 do 1200 litrów. Dla porównania limuzyna zabiera 425 litrów bagażu.

Testowe Audi A3 zostało wyposażone w jednostkę 35 TFSI. Półtoralitrowy benzyniak ma 150 koni mocy, przekładnię dwusprzęgłową i lekką hybrydę sparowaną z instalacją 48V. Przy niskim obciążeniu wyłącza dwa cylindry, za sprawą akumulatora litowo-jonowego może przez dłuższy czas utrzymywać wyłączny silnik w korku, w trybie booster oferuje dodatkowy zastrzyk 50 Nm oraz podczas dojeżdżania do skrzyżowania dezaktywuje silnik. Jak sprawuje się w praktyce? I rusza, i zmienia przełożenia niezwykle płynnie. Ma wystarczającą moc i dobrze spisuje się w czasie jazdy. A do tego oferuje wysoką kulturę pracy.

Audi A3

Audi A3

Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!

KONRAD SKURA

Audi

A3 35 TFSI mild-hybrid sprawdza czy auta z przodu ruszają

150-konne, benzynowe A3 osiąga pierwszą setkę po 8,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 224 km/h, podczas gdy średnie spalanie w czas pierwszych jazd oscylowało w granicy 7,5 litra (cykl mieszany). Spora ciekawostka dotycząca Audi A3 35 TFSI dotyczy pracy układu start-stop. Alternator-rozrusznik momentalnie odpala silnik, gdy kierowca chce ruszyć spod świateł. A wszystko za sprawą m.in. wspomagania radarem i kamerą. Jak to działa? Gdy Audi wykryje, że auto z przodu rusza, momentalnie uruchamia silnik. W ten sposób pojazd jest momentalnie gotowy do ruszenia.

Zobacz również: Oznaczenia silników Audi A3 8L. Diesel czy benzyna?

Jak prowadzi się nowe Audi A3? Samochód ma sztywne zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy. Lubi ciasne zakręty i nie boi się szybkich manewrów. Właściwości jezdne wersji testowej są o tyle lepsze, że miałem okazję testować model 150-konny. A to oznacza, że w tylnym zawieszeniu zniknęła belka skrętna znana z wersji bazowych, a pojawił się zestaw wahaczy. Za dopłatą wahacze są doposażone w amortyzatory z regulacją pracy - ta odbywa się na podstawie odczytów czujników przy kołach. Opcjonalnie dostępny jest też progresywny układ kierowniczy.

Nowe Audi A3 - ono naprawdę wie czy trzymasz kierownicę!

Innowacje? Jeżeli A-trójka porusza się w mieście, w którym światła są podłączone do specjalnego serwera (np. Ingolstadt), auto wylicza prędkość konieczną do utrzymania tzw. „zielonej fali”. Poza tym kierownica ma pojemnościowy czujnik utrzymywania dłoni. Gdy kierowca przestanie trzymać koło, pierwsza reakcja zostanie podjęta już po 15 sekundach. Najpierw pojawi się gong, potem samochód szarpnie hamulcami, a na końcu zatrzyma się na poboczu i zacznie trąbić żeby poinformować innych kierowców o problemie. Po trzecie na przedniej szybie pojawia się head-up - projekcyjny, a nie wyświetlany na płytce.

Audi A3

Audi A3

Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!

Kuba Brzeziński

Nowe Audi A3 to bez wątpienia samochód doroślejszy - jeszcze dojrzalej rozumie potrzeby klientów segmentu premium i jeszcze pełniej stara się w nie wpisać. W segmencie C może być wzorem na polu jakości czy pewności prowadzenia. Niestety w stosunku do poprzednika jedno się nie zmieniło i raczej się już nie zmieni. Audi A3 Sportback to nadal drogie auto. Egzemplarz testowy został wyceniony na blisko 200 tysięcy złotych. Co może tłumaczyć tak wysoką wartość? Tak, to nadal kompakt segmentu C i tak, to nadal bliźniak np. Golfa. Z drugiej strony Audi jest wykonane jak samochody segmentu E, a do tego dysponuje tą samą technologią. A to musi kosztować.

Nowe Audi A3 - lista silników i dane techniczne:

  • 30 TFSI - 999 cm3, 110 KM, 200 Nm
  • 35 TFSI - 1498 cm3, 150 KM, 250 Nm
  • 30 TDI - 1968 cm3, 116 KM, 250 Nm
  • 35 TDI - 1968 cm3, 150 KM, 250 Nm

Nowe Audi A3 - cennik:

  • 30 TFSI - 99 700 zł
  • 35 TFSI - 109 900 zł
  • 35 TFSI S tronic - 119 000 zł
  • 30 TDI - 114 900 zł
  • 35 TDI S tronic - 132 400 zł

Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
KONRAD SKURA
Audi
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
KONRAD SKURA
Audi
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
KONRAD SKURA
Audi
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
KONRAD SKURA
Audi
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
KONRAD SKURA
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA