REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Citroen C4 Picasso - wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Do salonów wjechała najnowsza generacja modelu C4 Picasso. Minivan Citroena nadal łączy nowatorskie rozwiązania z praktycznością wnętrza. Co więcej, w najnowszej odsłonie C4 Picasso zastosowano najnowszą płytę podłogową grupy PSA - EMP2 (Efficient Modular Platform 2).

Citroen C4 Picasso zdobył uznanie europejskich kierowców m.in. dzięki dużym walorom użytkowym, udanym silnikom Diesla oraz ładnemu nadwoziu. Zarówno w wersji krótszej, jak i dłuższej – Grand, samochód prezentuje się proporcjonalnie.
Minivan Citroena nie stracił uroku również w najnowszej odsłonie. Przywiązanie Citroena do nowatorskich projektów zostało podkreślone m.in. w przednim pasie, w projekcie reflektorów. Wąskie, podłużne światła (w tym pasy LED) dodają wyglądowi C4 Picasso świeżości. Ciekawie zaprojektowana została także najnowsza odmiana Grand. Przednia część nadwozia jest identyczna, jak w krótszej wersji modelu, ale w tylnej części uwagę zwracają interesujące lampy tylne oraz nietuzinkowo zaprojektowane relingi dachowe, których forma łączy się z obramowaniem tylnych okien. Całość prezentuje się okazale.

REKLAMA

Zastosowanie w konstrukcji najnowszej płyty podłogowej EMP2 pozwoliło m.in. na odchudzenie pojazdu o około 140 kg (sama płyta podłogowa jest lżejsza od poprzedniej o 70 kg) w stosunku do modelu poprzedniej generacji oraz wygospodarowaniu większej przestronności wnętrza przy zachowaniu kompaktowych wymiarów nadwozia. Najnowszy Citroen C4 Picasso jest krótszy od poprzednika o 40 mm. Zmienił się także rozstaw kół (są rozstawione szerzej - z przodu o 82 mm, z kolei z tyłu o 31 mm). Zwiększono także o 55 mm rozstaw osi.

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Nowy Citroen C4 Picasso - wnętrze

W przedziale pasażerskim zastosowano materiały wyższej jakości, a montaż poszczególnych elementów jest dokładniejszy. Przeprojektowana deska rozdzielcza nawiązuje stylem do poprzedniej, ale jest prostsza w formie i bardziej przejrzysta. Nowością są duże kolorowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. Tło większego (dostępny w opcji, przekątna 12 cali), umieszczonego na górze środkowej konsoli można modyfikować, wybierając tapety z biblioteki lub z własnych zasobów. Niestety sama zmiana tapety trwa co najmniej kilkadziesiąt sekund. Mniejszy wyświetlacz ma przekątną 7 cali i jest dostępny w standardzie. Używając go ustawiamy dwustrefową klimatyzację, nawigację, system audio, telefon, inne systemy wspomagające prowadzenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy kształt mają fotele. Są jeszcze wygodniejsze i nieco twardsze niż w modelu poprzedniej generacji. Ich zwiększona twardość i lepszy profil uprzyjemniają długie podróże. Mimo zmniejszonej długości nadwozia, przedział pasażerski C4 Picasso jest przestronniejszy, a bagażnik ma zwiększoną o 40 litrów pojemność (od 537 l).

Zobacz też: Test Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 KM - niezwykle oszczędny

Nowy Citroen C4 Picasso - napęd/układ jezdny

W gamie jednostek napędowych nowego C4 Picasso dostępnych na polskim rynku znalazły się dwie jednostki benzynowe 1.6 VTi/120 KM oraz 1.6 THP/156 KM i trzy jednostki wysokoprężne. Podstawowym silnikiem Diesla jest 1.6 HDi o mocy 92 KM, kolejna jednostka to 1.6 e-HDi, również rozwijająca moc maksymalną 92 KM oraz najmocniejsza 1.6 e-HDi, rozwijająca moc 115 KM. W przypadku dłuższej odmiany Grand Picasso, wszystkie jednostki wysokoprężne są z serii e-HDi, a najmocniejszym dostępnym silnikiem Diesla będzie motor 2.0 e-HDi/150 KM.

REKLAMA

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić, jak sprawuje się na drodze C4 Picasso z silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM.
Jednostka napędowa charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i dobrym wyciszeniem. Silnik jest elastyczny. W efekcie podczas jazdy nie trzeba często sięgać do dźwigni manualnej przekładni. Układ kierowniczy jest wspomagany z optymalną siłą, a zmodyfikowane w porównaniu do poprzednika zawieszenie (zmieniono m.in. mocowanie amortyzatorów oraz zamocowano zawieszenie powyżej osi kół) sprawnie pochłania wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni. Dzięki redukcji masy i obniżeniu środka ciężkości, a także zwiększeniu rozstawów kół i osi auto z większą stabilnością pokonuje zakręty, a dzięki m.in. obniżeniu współczynnika oporu powietrza, podczas jazdy w kabinie jest wyraźnie ciszej niż w modelu poprzedniej generacji.

Na krótkim dystansie, który pokonaliśmy C4 Picasso znaleźliśmy w aucie dwa mankamenty. Pierwszy to zbyt niska precyzja działania lewarka skrzyni biegów. Drugi to zbyt wolno działający system multimedialny (np. podczas zmiany tapety większego wyświetlacza).

Zobacz też: Test Citroen Berlingo II Multispace XTR 1.6 HDi 112 KM

Nowy Citroen C4 Picasso - ceny i wyposażenie

Cennik Citroena C4 Picasso otwiera kwota 73 900 zł (bez uwzględnienia rabatu promocyjnego). To cena wyjściowa modelu z silnikiem 1.6/120 KM w podstawowej opcji wyposażeniowej Attraction. W tym przypadku bez konieczności dopłaty samochód zostanie wyposażony m.in. w panoramiczną przednią szybę, ABS+ESP+ASR+BAS+EBD, poduszki powietrzne boczne i kurtynowe z przodu i z tyłu, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, Inteligentny System Kontroli Trakcji, klimatyzację manualną dwustrefową, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie, lusterka boczne sterowane elektrycznie i podgrzewane, tablet dotykowy 7" sterujący funkcjami samochodu, światła do jazdy dziennej LED, radio z 6 głośnikami, z monotunerem + gniazdo USB + gniazdo Jack, zestaw głośnomówiący Bluetooth, regulator i ogranicznik prędkości programowany, ekran LCD monochromatyczny, elektryczny hamulec postojowy, centralny zamek z pilotem, koło kierownicy pokryte skórą, komputer pokładowy, trzy mocowania Isofix dla foteli w drugim rzędzie, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, system uruchamiania pojazdu przyciskiem START.
Przedłużona wersja Grand kosztuje 1500 zł i za dodatkową opłatą można wykupić w niej opcję zainstalowania składanych w podłodze bagażnika dwóch dodatkowych foteli.
Jak widać wyposażenie standardowe jest imponujące, a biorąc pod uwagę ceny konkurencji i ogólnie dobre wrażenie, jakie zrobił na nas samochód, oferta Citroena wydaje się kusząca.

Citroen C4 Picasso
Citroen
Citroen C4 Picasso
Citroen
Citroen C4 Picasso - przód
Citroen
Citroen C4 Picasso - reflektory
Citroen
Citroen C4 Picasso - deska rozdzielcza
Citroen
Citroen C4 Picasso - deska rozdzielcza
Citroen
Citroen C4 Picasso - bagażnik
Citroen
Citroen C4 Picasso - bagażnik
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - przód
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - tył
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - tył
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - wnętrze
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - wnętrze
Citroen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA