REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW Z4 - opis modelu

W nowym BMW Z4 mimo niewielkiej kabiny można zainstalować 14-głośnikowy system audio.
W nowym BMW Z4 mimo niewielkiej kabiny można zainstalować 14-głośnikowy system audio.
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Nowe BMW Z4 wkracza na motoryzacyjną scenę dwadzieścia pięć lat po debiucie legendarnego BMW Z1. Jest to pierwszy roadster firmy z otwieranym sztywnym dachem

Stylistyka: klasyczne proporcje i nowoczesny charakter.

Wyprofilowana maska silnika, długi rozstaw osi, nisko poprowadzona linia boczna oraz nisko zawieszony tył auta tworzą obraz pojazdu o typowo sportowych proporcjach. Z sylwetką nadwozia komponuje się sztywny, składany dach. W opcji dostępny jest sztywny dach BMW Individual – oferowany w dwóch kontrastujących kolorach: czarnym niemetalicznym Black oraz srebrnym metalicznym Glacier Silver. Składany sztywny dach można otworzyć poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku nawet wówczas, gdy samochód jest w ruchu (do prędkości 40 km/h). Cały proces trwa 19 sekund.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Jetta Hybrid - opis modelu

W wyposażeniu standardowym znalazły się reflektory biksenonowe. Obręcze świetlne z diodami LED emitują światło do jazdy dziennej w typowym dla marki stylu. Źródła światła mają teraz wyjątkowy, trójwymiarowy kształt, który podkreśla zaawansowaną technologię zastosowaną w reflektorach. W górnej części kloszy znajduje się pas z diodami LED oraz z wkomponowanym oznaczeniem „BMW”. Zintegrowane kierunkowskazy zostały otoczone chromowanymi obwódkami. Co więcej, przeprojektowane, zwężające się ku tyłowi nadwozia obramowanie bocznych kierunkowskazów dodaje dynamicznego wyrazu „skrzelom” umieszczonym z przodu w bocznych sekcjach auta.

Nowe kolory lakieru i  inne wykończenie wnętrza

W nowym BMW Z4 dostępnych jest łącznie 11 kolorów lakieru do wyboru, łącznie z nowymi odcieniami metalicznymi Mineral Grey, Glacier Silver i Valencia Orange, które można zamówić wyłącznie w połączeniu z opcją Design Pure Traction. Ten nowy pakiet wyposażeniowy ożywia charakter Roadstera; na przykład wnętrze zostało wykończone kontrastującymi ze sobą kolorami - czarnym i pomarańczowym. Pomarańczowe są również panele drzwiowe pokryte ekskluzywną Alkantarą oraz dolna części deski rozdzielczej. Czarne, skórzane siedzenia zostały przeszyte kontrastującymi nićmi w kolorze Valencia Orange, a przez środek oparć i siedzisk biegnie pas dekoracyjny w pomarańczowym kolorze uzupełnionym dwoma wąskimi białymi liniami. Tapicerka paneli drzwiowych oraz dolna części deski rozdzielczej dostępne są opcjonalnie w czarnym kolorze. Kolejnym ekskluzywnym elementem pakietu Design Pure Traction jest metaliczny pas wykończeniowy, który może zostać połączony z elementami dekoracyjnymi klamek wewnętrznych drzwi i drążka dźwigni zmiany biegów, dostępnymi w czarnym, błyszczącym kolorze. Nowy pakiet zastępuje oferowany wcześniej pakiet Design Pure Impulse i jest opcjonalnie dostępny w połączeniu z innymi kolorami nadwozia.

Zobacz też: Mercedes-Benz M Guard - opis modelu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Nowością wewnątrz, stanowiącą uzupełnienie wyposażenia standardowego, są czarne, błyszczące obwódki centralnych nawiewów powietrza oraz składanego monitora systemu iDrive, który jest oferowany w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji Professional. Wnętrze nowego BMW Z4 może też zostać wykończone m.in. ekskluzywnymi elementami drewnianymi Fineline Anthracite, natomiast modele BMW Z4 sDrive28i, BMW Z4 sDrive35i i BMW Z4 sDrive35is są oferowane w połączeniu ze skórzaną tapicerką Kansas. W przypadku dwóch pozostałych modeli element jest dostępny opcjonalnie.

Na liście oferowanych obręczy aluminiowych również pojawiły się nowe warianty, łącznie z 17- i 18-calowymi kołami z ramionami w kształcie litery „V”, które będą dostępne z różnymi oponami do wyboru.

W nowym BMW Z4 dostępny jest jako opcja pakiet M Sport, który obejmuje zawieszenie M Sport, 18-calowe lekkie obręcze aluminiowe M oraz pakiet aerodynamiczny M z dużymi wlotami powietrza z przodu oraz wykończeniem tylnego zderzaka w metalicznym kolorze Anthracite. Z kolei wewnątrz sportową atmosferę potęgują takie elementy, jak sportowe fotele, skórzana kierownica typu M, podnóżek kierowcy typu M, wykończenia progów drzwi typu M oraz podsufitka w ciemnoszarym kolorze. Dopełnianiem całości są: pas wykończeniowy Aluminium Carbon, skórzana dźwignia zmiany biegów typu M oraz szare tarcze w tablicy przyrządów. Nowe BMW Z4 sDrive35is jest standardowo wyposażone w pakiet M Sport typowy dla tego modelu.

Silniki: Technologia BMW TwinPower Turbo i pięć poziomów mocy.

REKLAMA

W momencie debiutu rynkowego BMW Z4 będzie oferowane z pięcioma silnikami benzynowymi do wyboru – trzema czterocylindrowymi i dwoma sześciocylindrowymi. Wszystkie jednostki napędowe wykorzystują zalety technologii BMW TwinPower Turbo, która według producenta zapewnia doskonałą dynamikę jazdy oraz wysoką wydajność paliwową w całym zakresie prędkości obrotowych silnika. Co więcej, wszystkie silniki już teraz spełniają surowe normy emisji EU6, które wejdą w życie dopiero w 2014 roku.

Podstawową wersją w gamie modelowej będzie BMW Z4 sDrive18i. Samochód jest napędzany 2-litrową jednostką benzynową z technologią BMW TwinPower Turbo, generującą 115 kW/156 KM przy 5 000 obr./min. oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 1 250 do 4 400 obr./min. BMW Z4 sDrive18i jest standardowo wyposażone w sześciobiegową przekładnię manualną, natomiast ośmiobiegowa sportowa przekładnia automatyczna jest oferowana w opcji. Nowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy (skrzynia automatyczna: 8,1 sekundy) i rozpędza się maksymalnie do 221 km/h (skrzynia automatyczna: 220 km/h). Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 6,8 litra na 100 kilometrów, zarówno w przypadku modeli z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Emisja CO2 to 159 gramów na kilometr.

Technologia BMW TwinPower Turbo zastosowana w BMW Z4 sDrive18i obejmuje układ turbodoładowania działający w oparciu o zasadę podwójnego doładowania (TwinScroll), bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Direct Petrol Injection, układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC oraz układ zmiennej regulacji faz rozrządu Double-Vanos.

Zobacz też: TwinPower Turbo, a Twin-Turbo - różnice

Identyczny pakiet technologiczny zastosowano w 2-litrowych silnikach pracujących pod maskami modeli BMW Z4 sDrive20i oraz BMW Z4 sDrive28i. Jednostki te mogą współpracować z ośmiobiegową sportową przekładnią automatyczną z manetkami do zmiany biegów umieszczonymi przy kierownicy, natomiast standardowo moc jest przenoszona na koła za pośrednictwem skrzyni manualnej o sześciu przełożeniach. Przekładnia automatyczna została zoptymalizowana tak, aby zapewnić krótszy czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h.

W gamie wciąż oferowane są wersje sDrive20i, sDrive28i, sDrive35i oraz sDrive35is.

Bogate wyposażenie podnoszące komfort podróżowania.
Istotne zmiany zaszły także w wyposażeniu nowego BMW Z4. Kierowca może skorzystać z przełącznika sterującego oferowanym w standardzie układem Driving Experience Control, aby aktywować odpowiedni tryb jazdy dostosowany do sytuacji na drodze oraz osobistych preferencji prowadzącego. Przełącznik umieszczony w konsoli centralnej pozwala wybrać tryby COMFORT, SPORT i SPORT+. W zależności od dokonanego wyboru system modyfikuje indywidualne ustawienia niektórych parametrów pojazdu, takich jak układów DSC i Servotronic, a także zmienia charakterystykę pracy automatycznej skrzyni biegów i elektronicznie sterowanych amortyzatorów, jeśli pojazd został w nie wyposażony. Wszystko to pozwala kierowcy na wybór zróżnicowanych ustawień charakterystyki pracy pojazdu.

Standardowe wyposażenie BMW Z4

Standardem w nowym BMW Z4 są również takie elementy, jak ksenonowe reflektory, klimatyzacja, podgrzewane tylne okno wykonane ze szkła, funkcja automatycznego zamykania pokrywy bagażnika Soft Close Automatic oraz opony typu runflat ze wskaźnikiem run-flat. W wersji Roadster standardem jest radio BMW Business łącznie z odtwarzaczem CD, wejściem AUX-IN oraz sześcioma głośnikami, natomiast klienci mogą dodatkowo wybrać radio BMW Professional oraz system hi-fi Professional z czternastoma głośnikami. Opcjonalny system nawigacyjny Professional wyświetla mapy w wysokiej rozdzielczości na 8,8-calowym monitorze iDrive, a także oferuje widok 3D. Dane systemu nawigacji są przechowywane na pokładowym twardym dysku o pojemności 12 GB, na którym można również gromadzić osobiste pliki muzyczne.

Zobacz też: Audi RS Q3: pierwszy RS w segmencie SUV

Zaawansowane rozwiązania multimedialne w nowym BMW Z4

BMW oferuje również wiele rozwiązań wspomagających kierującego oraz usług mobilnych w ramach BMW ConnectedDrive. Systemy i funkcje dostępne w nowym BMW Z4 obejmują czujnik deszczu, reflektory adaptacyjne, asystenta świateł drogowych, tempomat z funkcją automatycznego hamowania oraz asystenta parkowania z czujnikami umieszczonymi z przodu i z tyłu. Po wybraniu przez klienta nawigacji satelitarnej Professional, opcja ConnectedDrive Services umożliwi korzystanie na pokładzie samochodu z informacji pobieranych z Internetu oraz serwisów rozrywkowych. System daje również dostęp do portali i aplikacji BMW Online przy wykorzystaniu wyświetlacza Control Display oraz kontrolera iDrive. Z kolei funkcja Real-Time Traffic Information (RTTI) prezentuje kierowcy wiarygodne informacje przesyłane w czasie rzeczywistym, dotyczące utrudnień w ruchu oraz możliwości ich ominięcia poprzez wytyczenie objazdów. Właściciele urządzeń Apple iPhone mogą korzystać z aplikacji BMW i na przykład odbierać internetowe stacje radiowe, wyświetlać na monitorze posty z serwisów Facebook i Twitter oraz odczytywać je na głos za pośrednictwem funkcji przekształcania tekstu w mowę. W gamie systemów BMW ConnectedDrive dostępnych w nowym BMW Z4 znalazły się również funkcje BMW TeleServices, BMW Remote Services, Concierge Services oraz Intelligent Emergency Call z automatycznym lokalizowaniem pojazdu i wykrywaniem stopnia zaawansowania wypadku.

Źródło: wykorzystano materiały BMW

BMW Z4 wnętrze
BMW
BMW Z4 przód
BMW
BMW Z4 zakręt
BMW
BMW Z4 bok
BMW
BMW Z4 kabriolet
BMW
BMW Z4 roadster
BMW
BMW Z4 profil
BMW
BMW Z4 na drodze
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA