| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Nowa Toyota Auris: czy ma szanse wygrać z Golfem VII i nowym Leonem?

Nowa Toyota Auris: czy ma szanse wygrać z Golfem VII i nowym Leonem?

Nowa Toyota Auris zadebiutuje podczas paryskiego salonu samochodowego pod koniec września 2012 roku. Auris będzie konkurentem dla Golfa VII generacji i nowego Seata Leona. Najnowsza Toyota Auris pojawi się w salonach sprzedaży w styczniu 2013 roku.

Z informacji podanych przez koncern Toyota wynika, że nowy Auris ma być oferowany w wersjach napędzanych benzyną, olejem napędowym i z napędem hybrydowym. Planowana udział wersji silnikowych to  1/3 napęd hybrydowy, 1/3 silniki benzynowe, 1/3 silniki Diesla. Nowy Auris to lluczowy produkt dla wzrostu sprzedaży Toyoty w Europie. Auto zadebiutuje w polskich salonach w Styczniu 2013 roku.

Zaprojektowana od podstaw karoseria czyni z nowego Aurisa najniższy samochód w segmencie C. Obniżony przód i niższa o 55 mm bryła zapewniają Aurisowi niski współczynnik oporu aerodynamicznego Cx, wynoszący zaledwie 0.28. Ma to wpływ na niższe zużycie paliwa.

Auris ma zapewniać większą ilość przestrzeni wewnątrz, a także ma być bardziej komfortowy niż jego poprzednik. Obramowania nawiewów powietrza, wskaźników, środkowej konsoli i tunelu, regulatorów klimatyzacji i systemu audio wykończono satynowo-srebrzystym metalem. W wyższych wariantach wyposażenia tablica przyrządów pokryta jest skórą.

Zobacz też: Oto nowa Kia Sorento

Kierownica została obszyta najwyższej jakości skórą nappa, połączoną pojedynczym ściegiem.

Projektując kabinę poprawiono również pozycję kierowcy. Nie zapomniano o kolanach pasażerów tylnej kanapy, dla których ilość miejsca zwiększono o 20 mm. Wydłużono też o 90 mm przestrzeń ładunkową. We wszystkich wersjach hatchback pojemność bagażnika zwiększono do 360 litrów, zaś dzięki przeniesieniu akumulatorów pod tylne siedzenie, Auris Hybrid udostępnia tyle samo miejsca na bagaże, co inne modele w tej klasie.

Dzięki mniejszej wysokości  pojazdu, niższej pozycji fotela kierowcy, obniżeniu środka ciężkości, oraz usprawnieniom układu kierowniczego i zawieszenia – w tym zastosowaniu tylnego zawieszenia z podwójnymi wahaczami.

Zobacz też: Opel Adam

Wykorzystanie stali o podwyższonej wytrzymałości, szczególnie w górnej części nadwozia, zaowocowało zwiększeniem sztywności karoserii o 10%, obniżeniem środka ciężkości samochodu oraz zmniejszeniem całkowitej masy pojazdu, w zależności od wariantu, nawet o 40 kg.

Wprowadzając nowy model Aurisa, Toyota zaoferowała nabywcom samochodów segmentu C możliwość wyboru jednego z trzech rodzajów napędu. Zastosowana w nim hybrydowa jednostka napędowa to kolejna już wersja wielokrotnie nagradzanego systemu Toyota Hybrid Synergy Drive, wyróżniająca się podwyższoną sprawnością i dynamiką.

Oprócz hybrydowej jednostki napędowej, nabywcy będą mieli do wyboru dwa silniki wysokoprężne – 1,4 l i 2,0 l – oraz dwa silniki benzynowe – 1,33 l i 1,6 l. Ocenia się, że każdy z wariantów napędu – silnik benzynowy, wysokoprężny i napęd hybrydowy – powinien stanowić około 1/3 całkowitej sprzedaży Aurisa.

Zobacz też: Toyota GT86: dane techniczne, cennik i wyposażenie

Zaprojektowany z myślą o Europie nowy Auris będzie produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing UK obok modelu Avensis, ugruntowując inwestycyjne zaangażowanie firmy na kontynencie.

Nowa Toyota Auris z napędem benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym będzie miała swą europejską premierę 27 września 2012 r. na paryskim salonie samochodowym. Na rynku polskim samochód zadebiutuje w styczniu 2013 roku.

Czytaj także

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia

branżowa organizacja pracodawców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK