REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting

Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Na pierwszy rzut oka w nowym Audi Q7 nie widać rewolucji. Auto nadal jest duże i kwadratowe. Prawdziwy lifting dotyczył jednak pola technologii. To tutaj niemiecki SUV wykonał największy krok naprzód.

REKLAMA

Design nowego Audi Q7 nie jest mocno rewolucyjny. Tak naprawdę zmiany stylistyczne ograniczyły się do drobnych akcentów. Przykład? Grill jest większy, ma srebrną obwódkę, a do tego w dolnej części zderzaka pojawiają się duże wloty powietrza oraz oferowane są segmentowe reflektory przednie. Jeżeli chodzi o stylistykę boku auta, ta może zostać uzupełniona nawet 22-calowymi felgami. Z tyłu z kolei pod linią świateł projektanci umieścili srebrną listwę - ta ma podkreślić luksusowy charakter największego SUV-a Audi.

REKLAMA

W kabinie pasażerskiej nowego Audi Q7 można się poczuć identycznie jak za kierownicą bratniego Q8. Na mocy liftingu duży SUV otrzymał identyczną deskę rozdzielczą. Ta realizuje tzw. cyfrową koncepcję obsługi. To oznacza obecność trzech potężnych ekranów i niezliczonej ilości dotykowych płytek. Ciekawostka? Samochód jest w stanie komunikować się np. z inteligentnym miastem. Podczas jazdy Q-siódemką w Ingolstadt, komputer pojazdu będzie otrzymywał informacje dotyczące tego, że zaraz włączy się światło czerwone lub zielone. W ten sposób wcześniej zacznie hamować silnikiem lub przygotuje układ napędowy do dalszej jazdy podczas jazdy w trybie asystenta prowadzenia.

Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting

Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting

Mat. prasowe Audi

Fot. Audi

Pierwsza jazda: Audi Q7 - kluczyk w telefonie i 865 litrów bagażu!

Ciekawą opcją jest też cyfrowy kluczyk. To aplikacja, którą wgrywa się na telefon wyposażony w system Android, a która po konfiguracji z pojazdem pozwala na odblokowanie zamków i odpalenie silnika. W tym czasie fizyczny kluczyk może być trzymany np. w sejfie w domu! Poliftingowe Audi Q7 drugiej generacji to potężna przestrzeń w kabinie pasażerskiej. Model ma 5 metrów długości i 2 metry szerokości. W tak dużym nadwoziu inżynierom udało się znaleźć miejsce na bagażnik o pojemności 865 litrów (po przesunięciu tylnej kanapy). Maksymalnie przestrzeń załadunkowa może mieć nawet 2050 litrów pojemności.

Zobacz również: Test Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM - zupełnie nowa konstrukcja

Zmodernizowane Audi Q7 otrzymało szereg mocno technologicznych zmian. Dla przykładu w cenniku pojawiły się reflektory laserowe. Tak, wymagają dopłaty sięgającej blisko 14 tysięcy złotych. Z drugiej strony w sytuacji, w której auto porusza się poza terenem zabudowanym z prędkością większą niż 70 km/h i nie będzie oślepiać innych użytkowników dróg, są w stanie wydłużyć zasięg świateł długich nawet do 600 metrów. Do tego dochodzą standardowe LED-y, które świetnie radzą sobie z doświetlaniem otoczenia drogi. Audi może obsłużyć inteligentne reflektory, a wszystko za sprawą radarów dalekiego i średniego zasięgu, kamer, czujników ultradźwiękowych i jednostki zFAS.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwsza jazda: Audi Q7 - zatrzyma auto i zadzwoni pod 112

Co jeszcze potrafi nowe Audi Q7? Samochód dość wnikliwie kontroluje poczynania kierowcy. W sytuacji, w której przestanie rejestrować jego ruchy i zacznie podejrzewać zaśnięcie w czasie jazdy, podejmie próbę obudzenia prowadzącego. W tym celu przyhamuje, zaszarpie pasami czy zacznie wydawać komunikaty dźwiękowe. Gdy to nie pomoże, po 66 sekundach Q-siódemka zainicjuje procedurę zatrzymania pojazdu. Po zjechaniu na pobocze automatycznie wrzuci bieg parkingowy i… zadzwoni pod numer alarmowy 112. Auto wezwie służby ratunkowe, podając im dokładną lokalizację.

Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting

Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting

Mat. prasowe Audi

Fot. Audi

Ciekawa innowacja dotyczy zawieszenia. To jest nie tylko pneumatycznie sterowane. Opcjonalnie Audi Q7 może być wyposażone w skrętną oś tylną - za dopłatą nieco ponad 25 tysięcy złotych. W tym przypadku stosowany jest dodatkowy silnik elektryczny, który dokręca koła - do prędkości 60 km/h w przeciwną stronę co przednie koła, powyżej w kierunku tym samy. Poza tym zmniejszana jest ilość obrotów kierownicy - z 2.9 do 2.4. Wraz ze skrętną tylną osią Audi dorzuca też system stabilizacji przechyłów bocznych. Jak to działa? Stabilizatory są wyposażone w silnik elektryczny, który stara się niwelować skutek pracy nadwozia np. podczas jazdy w zakręcie.

Zobacz również: Test: Audi Q8 50 TDI - przystojny osiłek z Niemiec

Pierwsza jazda: Audi Q7 - to SUV i… lekka hybryda

REKLAMA

Konkurencja Audi Q7 chadza różnymi ścieżkami. Zarówno Mercedes, jak i BMW w wersji bazowej proponują silniki 4-cylindrowe. W Audi standardem natomiast jest motor V6 - i to zarówno w palecie diesli, jak benzyniaków. Jednostki są dodatkowo parowane z przekładnią Tiptronic i układem miękkiej hybrydy. System odzyskuje energię hamowania, a do tego może „uśpić” silnik podczas jednostajnej jazdy w trasie. Poza tym 48-woltowa instalacja elektryczna oznacza, że na postoju jednostka może zostać wygaszona prawie na 50 sekund. W ten sposób oszczędność paliwa na każdych 100 kilometrach to nawet 0,7 litra.

Jednostka benzynowa 55 TFSI ma 3 litry pojemności układ typu V i 340 koni mechanicznych. Najciekawszy układ napędowy to motor montowany w nowym Audi SQ7. 4-litrowa jednostka V8 jest aż trzykrotnie doładowana. W silniku zamontowane zostały dwie turbosprężarki (jedna mniejsza, druga większa) oraz jeden elektryczny kompresor. Kompresor wtłacza powietrze do komory spalania na niskich obrotach. Potem do akcji wkracza doładowanie. Moc? 435 koni mechanicznych. Moment obrotowy? Oszałamiające 900 Nm. Sportowe Q7 przyspiesza do pierwszej setki w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting

Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting

Mat. prasowe Audi

Fot. Audi

Pierwsza jazda: Audi Q7 - 2 tony, diesel V6 i 286 KM

Podczas pierwszej jazdy zasiadłem za kierownicą nowego Audi Q7 50 TDI. Mocniejszy z diesli ma dwie cechy. Ten silnik lubi przyspieszać, ale robi to w sposób mocno stonowany! Audi Q7 podczas startu z miejsca wydaje się nieco ociężałe. Powolne przekazywanie siły trwa jednak mniej więcej sekundę do dwóch. Później 3-litrowa V-szóstka budzi się, przez co pasażerowie dość mocno mogą odczuć działanie 600 Nm momentu obrotowego. Oczywiście Q7 jest przeszło 2-tonowym autem. Przy mocy 286 koni nie będzie zatem odpowiadać osiągami sportowemu coupe. Z drugiej strony czas przyspieszenia do pierwszej setki na poziomie 6,3 sekundy wydaje się więcej niż wystarczający.

Zobacz również: Używane Audi Q7 (2005 - ) – wady i zalety

Nowe Audi Q7 50 TDI chętnie rozpędza się w mieście i dość dobrze radzi sobie z szybkim wyprzedzaniem ciężarówki w trasie. Na szczęście w tym samym czasie ma jeszcze jedną cechę - charakteryzuje je rozsądny apetyt. Podczas przejazdu testowego komputer pokładowy pokazywał spalanie utrzymujące się poniżej 8 litrów oleju napędowego. A to jeszcze nie koniec. Według wyliczeń sterownika w pełni zatankowany SUV był w stanie zagwarantować zasięg sięgający 1000 kilometrów! A jazda testowa nie była specjalnie powolna i wynik z pewnością można dodatkowo poprawić po pełnym wykorzystaniu możliwości miękkiej hybrydy.

Pierwsza jazda: Audi Q7 - dane techniczne:

Model Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h
Q7 45 TDI 3.0 V6 231 KM 500 Nm 7,1 s.
Q7 50 TDI 3.0 V6 286 KM 600 Nm 6,3 s.
Q7 55 TFSI 3.0 V6 340 KM 500 Nm 5,9 s.
SQ7 4.0 V8 435 KM 900 Nm 4,8 s.
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting

Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting

Mat. prasowe Audi

Fot. Audi

Cennik nowego Audi Q7 na rynku polskim ma dla kierowców dwie dobre informacje. Pierwsza jest taka, że bez żadnej dopłaty otrzymuje się pakiet S Line. Po drugie standardem w autach stało się też zawieszenie pneumatyczne Adaptive Air Suspension Sport, które zmniejsza prześwit o 15 mm. Tak skonfigurowane auto napędzane 231-konnym dieslem 3.0 V6 zostało wycenione na minimum 293 500 złotych. Polski oddział Audi na tym jednak nie zakończył prac nad atrakcyjnością oferty. Przyjrzeli się bowiem modelowi sprzed liftingu i sprawdzili jakie elementy wyposażenia były wybierane najczęściej. To z nich zbudowali ciekawe pakiety.

Pierwsza jazda: Audi Q7 - cennik:

Model Cena
Audi Q7 45 TDI 293 500 zł
Audi Q7 50 TDI 330 500 zł
Audi Q7 55 TFSI 334 000 zł
Audi SQ7 449 000 zł

W ramach pakietu technology nowe Audi Q7 zostanie wyposażone w Audi phone box, wzmocnienie odbioru LTE, system nagłaśniający Bose Surround Sound z dźwiękiem 3D, Audi parking system plus, reflektory LED Matrix-Beam czy pakiet systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy w ruchu pozamiejskim. Cena? 27 830 złotych. Przy tak ukształtowanej kwocie kierowca oszczędza 6 930 złotych. Drugi z pakietów został nazwany comfort. Za 29 750 złotych kupujący otrzymuje m.in. skórzaną tapicerkę, ogrzewanie przednich foteli, elektryczną regulację przednich foteli, kamerę cofania czy kluczyk komfortowy. W tym przypadku oszczędność wynosi 7 550 złotych.

Pierwsza jazda: Audi Q7 - podsumowanie:

Jak prowadzi się poliftingowe Audi Q7? Jest duże, ale nie nieporęczne. Przytłacza szerokością nadwozia, ale mimo wszystko jest dość łatwe w manewrowaniu. Poza tym to auto, którym jedzie się niezwykle gładko i bezrefleksyjnie. Q7 nie męczy, uwielbia dalekie podróże, bez problemu mieści w kabinie całą rodzinę i jest czymś na miarę krążownika szos w segmencie SUV. Bardzo inteligentnego krążownika, warto dodać.

Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting
Fot. Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA