REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polska premiera: Mini Countryman

Michał Karczewski
Mini Countryman
Mini Countryman

REKLAMA

REKLAMA

Countryman, czyli czwarta wersja nadwoziowa słynnego Mini właśnie wjeżdża do salonów. Z zaciekawieniem odwiedziliśmy oficjalną premierę tego auta, by przyjrzeć mu się w adekwatnej do nazwy scenerii.

Prezentacja tego auta miała miejsce wśród pokrytej błotem trawy, kwadratowych snopów siana i dużych piknikowych stołów oraz muzyce rodem z dzikiego zachodu. Myślicie, że BMW zaprezentowało kolejną wersję „Miniaka” na wsi? Pudło. Tym razem to wieś przyjechała do miasta. W niecodziennej scenerii przygotowanej w jednej z hal warszawskiego kompleksu Expo XXI, mieliśmy okazję poznać najnowszą wersję nadwoziową Mini.

REKLAMA

Zobacz też: Nowa twarz Seata Exeo

REKLAMA

Auto wyróżniają dwie podstawowe rzeczy. Samochód ma wyraźnie większy prześwit od pozostałych członków swojej rodziny, a nazwa wydaje się zdradzać również przeznaczenie tego pojazdu. Podwyższone nadwozie to jednak nie jedyny sygnał, że ta wersja Mini lepiej niż starsi bracia poradzi sobie na gorszych drogach. Auto może być wyposażone napęd na cztery koła. Wyróżnikiem jest też czterodrzwiowe nadwozie. To prawda, że w ofercie jest już Clubman, który również drzwi ma pod dostatkiem, jednak w wersji Coutryman otwierają się one w tradycyjny sposób zaś dostępu do bagażnika broni zwyczajna, a nie dzielona na części klapa.

Coutryman adresowane jest do osób, które oczekują od Mini większej funkcjonalności od tej, którą mogliby uzyskać jeżdżąc wersją trzydrzwiową lub kabrioletem, a Clubman ze swoim niecodziennym sposobem otwierania drzwi jest dla nich zbyt awangardowy. Producent proponuje również wiele możliwości personalizacji tego auta. Wybierać można spośród jedenastu kolorów nadwozia oraz jeszcze większej ilości zestawień dwukolorowych. Ponadto sześć wzorów obręczy kół, a dla chętnych również pakiet stylistyczny Off-Road.

Zobacz też: Najnowszy Suzuki Swift Sport

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

We wnętrzu znajdziemy miejsca dla czterech osób. Z tyłu zamiast kanapy mogą znaleźć się cztery oddzielne fotele, a pomiędzy nimi podświetlany tunel, który przytrzymuje uchwyty na napoje. W środku miejsca jest tyle, ile w przeciętnym współczesnym aucie klasy B. Materiały są twarde, ale wyglądają estetycznie i maja ciekawe kolory. Kto siedział kiedyś w "zwykłym" Mini również w Coutryman’ie odnajdzie się bez trudu. Te same przełączniki, podobna konsola oraz ten sam wielki prędkościomierz w centralnym miejscu deski rozdzielczej. Auto okazuje się również pakowne. 350 litrów pojemności bagażnika to wynik z segmentu kompaktów, a kufer i tak można jeszcze powiększyć do 1170 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

Klienci będą mogą zamawiać Cuntryman’a w wersji One, One D, Cooper, Cooper D oraz Cooper S. Dwie ostanie mogą być zaopatrzone w napęd na cztery koła. Co ciekawe zarówno silnik benzynowy jak i diesel mają pojemność 1.6. W podstawowej wersji One - kosztującej 82 000 - ma on moc 98 koni. Diesel w tej samej specyfikacji jest o osiem koni słabszy. Z kolei wersja Cooper ma 122 konie zarówno w wersji benzynowej jak i wysokoprężnej. Najmocniejszy Cooper S hoduje pod maską stado 184 koni mechanicznych. Jego ceny zaczynają się od około 108 tysięcy za wersję z napędem na jedna oś, a kończą na prawie 115 za opcję czteronapędową nazwaną „ALL4”.

Mini Countryman
Mini Countryman
Mini Countryman
Mini Countryman
Mini Countryman
Mini Countryman
Mini Countryman
Mini Countryman
Mini Countryman
Mini Countryman
Mini Countryman
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA