REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porsche World Roadshow 2010

Michał Karczewski
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow

REKLAMA

REKLAMA

Znakomite samochody, wyjątkowa atmosfera i świetna organizacja - tak w skrócie można określić światową imprezę Porsche, która zawitała również do Polski. Sprawdziliśmy na co stać auta tej marki.

Porsche od lat przygotowuje imprezy, podczas których prezentuje możliwości swoich samochodów. To wydarzenia, które jednak nie tylko zwiększają wśród uczestników świadomość tego, na co stać auta z Zuffenhausen, ale również zapewniają znakomitą zabawę. Nie inaczej było podczas tegorocznej edycji „Drogowego show”. Na początku warto wspomnieć, że na podobne prezentację zapraszane są głównie osoby noszące się z zamiarem zakupu auta tej marki lub zastanawiają się nad przesiadką z modelu konkurencyjnej marek. Tym razem jednak na Porsche Roadshow zaproszeni zostali dziennikarze, by swym wnikliwym okiem i własnej skórze doświadczyć "wirusa Porsche".

REKLAMA

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

Nieczynne lotnisko w Bednarach na tego typu próby nadaje się znakomicie. Nawierzchnia może nie jest idealna, ale biorąc pod uwagę deficyt tego typu miejsc w naszym kraju i tak nie jest źle. Porsche przygotowało dla uczestników wszystkie modele oraz większość wersji znajdujących się obecnie w gamie producenta. Nie zabrakło zatem takich aut jak Boxster, Cayman, Carrera, Panamera czy Cayenne w najnowszej odsłonie. Auta były do dyspozycji w różnych wariantach napędów, silników oraz w wersjach z automatem lub manualną skrzynią. Całości dopełniła obecność znakomitych instruktorów. Wśród kadry znaleźli się polscy rajdowcy, czyli Marcin Turski i Jarosław Kazberuk oraz kilku szkoleniowców z Niemiec, którzy obecnie ścigają się z zawodach Carrera Cup. Nie trzeba chyba dodawać, że ich umiejętności oraz wyczucie samochodów były na najwyższym poziomie.

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

Pora wreszcie przejść do przebiegu samej imprezy. Uczestnicy podzieleni zostali na grupy i pod okiem instruktorów wykonywali próby sprawnościowe pozwalające z jednej strony poznać możliwości prezentowanych modeli, a z drugiej zmierzyć się z własną wiedzą na temat prowadzenia samochodu. Grupie, w której uczestniczyła reprezentacja Motoforum.pl przewodniczył Marcin Turski. Na uczestników czekały cztery konkurencje. Podczas pierwszej z nich można było sprawdzić zachowanie auta podczas testu łosia z włączonym i wyłączonym systemem kontroli trakcji nazwanym przez Porsche PSM. Warto wiedzieć, że system ten da się w pełni wyłączyć. Podczas próby do dyspozycji mieliśmy Panamerę Turbo oraz Carrarę Cabrio.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Polska premiera: Mini Countryman

W przypadku pierwszego auta prędkość podczas rozpoczęcia omijania przeszkody wynosiła 90 km/h, zaś jadąc Carrerą w tym samym momencie na licznik wskazywał 110 km/h. Zobaczyć można było dużą różnicę, z jaką oba auta reagują na gwałtowną zmianę kierunku jazdy. Panamera przy włączonym PSM zapewnia lekkie, łatwe do opanowania uślizgi tyłu, zaś Carrera pozostaje niemal nie wzruszona. Po wyłączeniu elektronicznego strażnika do opanowania auta przy wspomnianych prędkościach potrzebne były już prawdziwie zawodowe umiejętności, a uczestnicy często „zaliczali zielone”.

Zobacz też: Jeszcze lepiej - Nowe Porsche Cayenne

Po pierwszych emocjach przyszło nam się zmierzyć z próbą przyspieszenia. Najpierw wykonywaliśmy ją najnowszym Cayenne, który sprawdzał się świetnie zapewniając miłe wrażenia akustyczne swoim grzmiącym wydechem. Najlepsze było jednak dopiero przed nami. Kolejnym udostępnionym w tej próbie autem była Carrera Turbo w wersji Cabrio. Auto o mocy 500 koni, które przyspiesza do setki w 3.4 sekundy, a jak zapewniali przedstawiciele Porsche sprawny kierowca jest w stanie osiągnąć jeszcze lepszy wynik, zwłaszcza korzystając z funkcji podtrzymania turbo. No cóż, dźwięk jaki generuje Carrera Turbo podczas ostrego sprintu można porównać jedynie do odgłosów z najgłębszych czeluści piekieł. Auto wyposażono ponadto w system startowy identyczny z tym jaki stosuje się w rajdówkach klasy WRC. Podtrzymanie doładowania podczas startu sprawia że auto wystrzeliwuje jak z katapulty i zapewnia kierowcy niezapomniane wrażenia. W dodatku Carrera Turbo jest jedynym seryjnie produkowanym autem z takim systemem.

Zobacz też: Strażnik na nowo - Ford Ranger

REKLAMA

Kolejna próba również budziła duże emocje. Do dyspozycji całej grupy zostało udostępnionych sześć samochodów. Były to Carrery, z napędem na cztery koła i automatem oraz z napędem na jedna oś i manualna skrzynią, do tego Boxter, Panamera oraz Cayenne. Każdy z dziennikarzy zasiadł za kierownicą wybranego modelu, a próba miała charakter ”wyścigu” po wytyczonej trasie. Obowiązywały jednak żelazne zasady bezpieczeństwa. Nikt nie wyprzedzał ustalonej kolejności, a nad wszystkim czuwał Marcin Turski, którego oczom nie umknęło nawet najmniejsze odejście od tej reguły. Po każdym okrążeniu istniała możliwość przesiadki za stery innego auta, tak by móc przejechać się każdym z modeli i jeszcze lepiej doświadczyć różnicy w ich prowadzeniu.

Ostatnią próbą Porsche Word Roadshow był przejazd na czas. Wszyscy startowali tym samym wiśniowym Boxterem i mieli do przejechania tę samą, wyznaczoną pachołkami trasę. Potrącenie jednego z nich oznaczało doliczenie dwóch sekund do końcowego wyniku. Walka była zacięta, ale rywalizacja jak najbardziej zgodna z zasadami fair play. Każdy miał okazję do trzech przejazdów, a pod uwagę brany był najbardziej bezbłędny, a tym samym najszybszy z nich.

Zobacz też: Rodzinny Francuz – Renault Grand Scenic

Na koniec na uczestników imprezy czkała jeszcze niespodzianka. Były nią pokazowe przejazdy najciekawszymi modelami niemieckiego producenta, przy czym za sterami siedzieli nasi dotychczasowi szkoleniowcy, a zamierzenie było jedno - zrobić na pasażerach jak największe wrażenie. I udało się to w stu procentach. Podczas jazd pokazowych do akcji wkroczyła również niedostępna wcześniej, wściekle czerwona Carrera GT3, ale spore wrażenie robiła nawet przejażdżka Panamerą. Oczywiście na tylnym siedzeniu. Auto po wyłączeniu systemu PSM pozwala prowadzić się niemal wyłącznie bocznymi poślizgami.

Zobacz też: Polska premiera Audi A1

Wszystko, co dobre, szybko się jednak kończy i wspomniane jazdy były zwieńczeniem całodniowej zabawy pod patronatem Porsche. Ostatnim punktem programu okazało się podsumowanie imprezy przez instruktorów oraz rozdanie nagród i pamiątkowych dyplomów. Redakcja Motoforum.pl zdobyła nagrodę w kategorii "najlepszy styl jazdy". W prezencie za to osiągnięcie dostaliśmy do swojej dyspozycji…piękną Panamerę Turbo. Z pewnością zajmie ona zaszczytne miejsce na naszym redakcyjnym parkingu, a walka o kluczyki będzie stałym punktem naszych spotkań. Nie zapomnieliśmy oczywiście o fotografii naszego nowego redakcyjnego auta, którą zamieszczamy jako ostatnie zdjęcie z naszej relacji.

Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA