Kategorie

Porsche World Roadshow 2010

Michał Karczewski
Porsche Word Roadshow
Znakomite samochody, wyjątkowa atmosfera i świetna organizacja - tak w skrócie można określić światową imprezę Porsche, która zawitała również do Polski. Sprawdziliśmy na co stać auta tej marki.

Porsche od lat przygotowuje imprezy, podczas których prezentuje możliwości swoich samochodów. To wydarzenia, które jednak nie tylko zwiększają wśród uczestników świadomość tego, na co stać auta z Zuffenhausen, ale również zapewniają znakomitą zabawę. Nie inaczej było podczas tegorocznej edycji „Drogowego show”. Na początku warto wspomnieć, że na podobne prezentację zapraszane są głównie osoby noszące się z zamiarem zakupu auta tej marki lub zastanawiają się nad przesiadką z modelu konkurencyjnej marek. Tym razem jednak na Porsche Roadshow zaproszeni zostali dziennikarze, by swym wnikliwym okiem i własnej skórze doświadczyć "wirusa Porsche".

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

Nieczynne lotnisko w Bednarach na tego typu próby nadaje się znakomicie. Nawierzchnia może nie jest idealna, ale biorąc pod uwagę deficyt tego typu miejsc w naszym kraju i tak nie jest źle. Porsche przygotowało dla uczestników wszystkie modele oraz większość wersji znajdujących się obecnie w gamie producenta. Nie zabrakło zatem takich aut jak Boxster, Cayman, Carrera, Panamera czy Cayenne w najnowszej odsłonie. Auta były do dyspozycji w różnych wariantach napędów, silników oraz w wersjach z automatem lub manualną skrzynią. Całości dopełniła obecność znakomitych instruktorów. Wśród kadry znaleźli się polscy rajdowcy, czyli Marcin Turski i Jarosław Kazberuk oraz kilku szkoleniowców z Niemiec, którzy obecnie ścigają się z zawodach Carrera Cup. Nie trzeba chyba dodawać, że ich umiejętności oraz wyczucie samochodów były na najwyższym poziomie.

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

Pora wreszcie przejść do przebiegu samej imprezy. Uczestnicy podzieleni zostali na grupy i pod okiem instruktorów wykonywali próby sprawnościowe pozwalające z jednej strony poznać możliwości prezentowanych modeli, a z drugiej zmierzyć się z własną wiedzą na temat prowadzenia samochodu. Grupie, w której uczestniczyła reprezentacja Motoforum.pl przewodniczył Marcin Turski. Na uczestników czekały cztery konkurencje. Podczas pierwszej z nich można było sprawdzić zachowanie auta podczas testu łosia z włączonym i wyłączonym systemem kontroli trakcji nazwanym przez Porsche PSM. Warto wiedzieć, że system ten da się w pełni wyłączyć. Podczas próby do dyspozycji mieliśmy Panamerę Turbo oraz Carrarę Cabrio.

Zobacz też: Polska premiera: Mini Countryman

W przypadku pierwszego auta prędkość podczas rozpoczęcia omijania przeszkody wynosiła 90 km/h, zaś jadąc Carrerą w tym samym momencie na licznik wskazywał 110 km/h. Zobaczyć można było dużą różnicę, z jaką oba auta reagują na gwałtowną zmianę kierunku jazdy. Panamera przy włączonym PSM zapewnia lekkie, łatwe do opanowania uślizgi tyłu, zaś Carrera pozostaje niemal nie wzruszona. Po wyłączeniu elektronicznego strażnika do opanowania auta przy wspomnianych prędkościach potrzebne były już prawdziwie zawodowe umiejętności, a uczestnicy często „zaliczali zielone”.

Zobacz też: Jeszcze lepiej - Nowe Porsche Cayenne

Po pierwszych emocjach przyszło nam się zmierzyć z próbą przyspieszenia. Najpierw wykonywaliśmy ją najnowszym Cayenne, który sprawdzał się świetnie zapewniając miłe wrażenia akustyczne swoim grzmiącym wydechem. Najlepsze było jednak dopiero przed nami. Kolejnym udostępnionym w tej próbie autem była Carrera Turbo w wersji Cabrio. Auto o mocy 500 koni, które przyspiesza do setki w 3.4 sekundy, a jak zapewniali przedstawiciele Porsche sprawny kierowca jest w stanie osiągnąć jeszcze lepszy wynik, zwłaszcza korzystając z funkcji podtrzymania turbo. No cóż, dźwięk jaki generuje Carrera Turbo podczas ostrego sprintu można porównać jedynie do odgłosów z najgłębszych czeluści piekieł. Auto wyposażono ponadto w system startowy identyczny z tym jaki stosuje się w rajdówkach klasy WRC. Podtrzymanie doładowania podczas startu sprawia że auto wystrzeliwuje jak z katapulty i zapewnia kierowcy niezapomniane wrażenia. W dodatku Carrera Turbo jest jedynym seryjnie produkowanym autem z takim systemem.

Zobacz też: Strażnik na nowo - Ford Ranger

Reklama

Kolejna próba również budziła duże emocje. Do dyspozycji całej grupy zostało udostępnionych sześć samochodów. Były to Carrery, z napędem na cztery koła i automatem oraz z napędem na jedna oś i manualna skrzynią, do tego Boxter, Panamera oraz Cayenne. Każdy z dziennikarzy zasiadł za kierownicą wybranego modelu, a próba miała charakter ”wyścigu” po wytyczonej trasie. Obowiązywały jednak żelazne zasady bezpieczeństwa. Nikt nie wyprzedzał ustalonej kolejności, a nad wszystkim czuwał Marcin Turski, którego oczom nie umknęło nawet najmniejsze odejście od tej reguły. Po każdym okrążeniu istniała możliwość przesiadki za stery innego auta, tak by móc przejechać się każdym z modeli i jeszcze lepiej doświadczyć różnicy w ich prowadzeniu.

Ostatnią próbą Porsche Word Roadshow był przejazd na czas. Wszyscy startowali tym samym wiśniowym Boxterem i mieli do przejechania tę samą, wyznaczoną pachołkami trasę. Potrącenie jednego z nich oznaczało doliczenie dwóch sekund do końcowego wyniku. Walka była zacięta, ale rywalizacja jak najbardziej zgodna z zasadami fair play. Każdy miał okazję do trzech przejazdów, a pod uwagę brany był najbardziej bezbłędny, a tym samym najszybszy z nich.

Zobacz też: Rodzinny Francuz – Renault Grand Scenic

Na koniec na uczestników imprezy czkała jeszcze niespodzianka. Były nią pokazowe przejazdy najciekawszymi modelami niemieckiego producenta, przy czym za sterami siedzieli nasi dotychczasowi szkoleniowcy, a zamierzenie było jedno - zrobić na pasażerach jak największe wrażenie. I udało się to w stu procentach. Podczas jazd pokazowych do akcji wkroczyła również niedostępna wcześniej, wściekle czerwona Carrera GT3, ale spore wrażenie robiła nawet przejażdżka Panamerą. Oczywiście na tylnym siedzeniu. Auto po wyłączeniu systemu PSM pozwala prowadzić się niemal wyłącznie bocznymi poślizgami.

Zobacz też: Polska premiera Audi A1

Wszystko, co dobre, szybko się jednak kończy i wspomniane jazdy były zwieńczeniem całodniowej zabawy pod patronatem Porsche. Ostatnim punktem programu okazało się podsumowanie imprezy przez instruktorów oraz rozdanie nagród i pamiątkowych dyplomów. Redakcja Motoforum.pl zdobyła nagrodę w kategorii "najlepszy styl jazdy". W prezencie za to osiągnięcie dostaliśmy do swojej dyspozycji…piękną Panamerę Turbo. Z pewnością zajmie ona zaszczytne miejsce na naszym redakcyjnym parkingu, a walka o kluczyki będzie stałym punktem naszych spotkań. Nie zapomnieliśmy oczywiście o fotografii naszego nowego redakcyjnego auta, którą zamieszczamy jako ostatnie zdjęcie z naszej relacji.

Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    25 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Czy można zobaczyć nagranie z egzaminu na prawo jazdy?

    Czy można zobaczyć nagranie z egzaminu na prawo jazdy? Jak najbardziej. Niestety tylko w przypadku, w którym kandydat... nie zda egzaminu.

    Kurs reedukacyjny: co to jest?

    Kurs reedukacyjny: co to jest i w jakich przypadkach jest konieczny? Dziś opowiemy o szkoleniach organizowanych przez WORD-y.

    Ile kosztuje licencja taxi?

    Ile kosztuje licencja taxi? Kierowca musi spełnić parę wymogów formalnych. Na jaki wydatek musi się przygotować? Kilkaset złotych.

    Jak zostać kierowcą Ubera? To w pewnym sensie proste...

    Jak zostać kierowcą Ubera? Choć wymogi nie są zaporowe, jest kilka punktów, które musi wypełnić kandydat. Zaraz opowiemy o procesie autoryzacji.

    Qashqai zostaje w Wielkiej Brytanii. Sunderland zaczyna produkcję

    Qashqai zostaje w Wielkiej Brytanii. Pomimo brexitu Nissan nie zdecydował się na przeniesienie produkcji z Wysp Brytyjskich.

    Zgoda na nadanie numeru VIN. Kiedy jest wydawana?

    Zgoda na nadanie numeru VIN jest wydawana przez wydział komunikacji w określonych przypadkach. Jakich? O tym opowiemy za chwilę.

    Dopisanie współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego

    Dopisanie współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego: jak załatwić formalności? Warto dobrze przygotować się do wizyty w wydziale komunikacji.

    Jak zostać instruktorem nauki jazdy?

    Jak zostać instruktorem nauki jazdy? Na drodze do tzw. "L-ki" kierowcy stoi przede wszystkim kurs organizowany głównie w WORD-ach.

    Pozwolenie na kierowanie tramwajem. Co musisz o nim wiedzieć?

    Pozwolenie na kierowanie tramwajem to tak naprawdę prawo jazdy na tramwaj. Jak się je zdobywa i jakie warunki należy spełnić?

    Nowy Peugeot 308 SW - jest po prostu piękny!

    Nowy Peugeot 308 SW został oficjalnie zaprezentowany. Powabne kombi ma 600-litrowy bagażnik i paletę pięciu silników.

    Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

    Peugeot 2008 jest miejskim crossoverem. Niech jednak ten tytuł Was nie zmyli. Bo auto jest bardziej dojrzałe, niż mogłoby się wydawać!

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie. No i jest problem...

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie? Kierowcę czeka wizyta w wydziale komunikacji, stacji kontroli pojazdów i znowu wydziale komunikacji.

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić auto?

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić czy używane auto nie jest obciążone prawami osób trzecich? Są na to tak naprawdę trzy sposoby.

    Zgubiłem numer PKK. Co zrobić w takiej sytuacji?

    Zgubiłem numer PKK. Jak go odzyskać? No i tu pojawia się spory problem, bo kandydata na kierowcę czeka... No właśnie co?

    Sprzedaż części używanych na oku fiskusa. Ruszają kontrole.

    Sprzedaż części używanych na celowniku skarbówki. Powód? Wielu sprzedawców albo nie zarejestrowało nawet firmy, albo zaniża dochody ze sprzedaży.

    Ile elektryk przejedzie na rezerwie?

    Firma Edmunds sprawdziła, jaki dystans może pokonać samochód elektryczny, gdy komputer pokładowy pokazuje, że mają 0 km zasięgu.

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.