REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ICON CJ3B: współczesny Willys

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

ICON CJ3B to ręcznie budowana terenówka, której konstrukcja jest oparta na legendarnym Willysie CJ3B. Auto jest wytwarzane ręcznie w Los Angeles i kosztuje około 80 tysięcy dolarów.

Właściciel firmy ICON, Jonathan Ward, ma prawo do posługiwania się nazwą CJ3B, którą ochrzcił jeden z modeli swoich samochodów. Auto nie tylko nazwą, ale i wyglądem nawiązuje do wyprodukowanego w 1953 roku Willysa CJ3B.

REKLAMA

ICON CJ3B z założenia jest bardzo ubogo wyposażony. Wszelkie wygody ograniczono do niezbędnego minimum. Wewnątrz znajdziemy kilka wskaźników informujących o prędkości, obrotach silnika, temperaturze płynu chłodniczego czy ciśnienia oleju. Pozostałe elementy wyposażenia to kierownica i fotel mniej skomplikowany niż taboret.

Zobacz też: Mini Countryman John Cooper Works WRC

REKLAMA

Pod maską pracuje silnik EcoTec o pojemności 2,4 litra, który generuje moc 210 KM. Napęd jest przenoszony na wszystkie cztery koła za pomocą pięciobiegowej skrzyni manualnej. Auto waży niecałe 1,5 tony i wykazuje się bardzo dobrymi możliwościami terenowymi dzięki temu, że nadwozie osadzono na ramie nośnej.

CJ3B nadaje się również do jazdy na co dzień, ale tylko w ciepłym klimacie. Co prawda na auto można zarzuć plandekę chroniącą pasażerów przed deszczem, jednak brak ogrzewania uniemożliwia użytkowanie tego auta zimą. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kia Optima: dane techniczne i wyposażenie

Jonathan Ward podkreśla fakt, że samochód ten jest wytwarzany ręcznie z najlepszych dostępnych na rynku części i jest warty swojej ceny (prawie 80 tysięcy dolarów).

W tym samochodzie nie znajdziemy rzeczy, które mogły by się zepsuć podczas jazdy w trudnych warunkach. Fot. ICON
Ręcznie robione auto konstruowane było z myślą o jeździe w najtrudniejszym terenie. Fot. ICON
Niewielki ICON jest lekko spokrewniony z Willysem. Posiada nawet taką samą nazwę - CJ3B. Fot. ICON
Samochód ma bardzo surowy wygląd. Nie ma tu jakichkolwiek udogodnień. Fot. ICON
ICON CJ3B wyposażony jest w typowo terenowy osprzęt taki jak wyciągarka czy wyczynowe opony. Fot. ICON
Zawieszenie również jest z najwyższej półki. Fot. ICON
Niewielkie auto nie posiada sztywnego dachu. Fot. ICON
ICON wyposaża CJ3B jedynie w materiałową narzutę na konstrukcję auta, która ma spełniać funkcje ochrony przed warunkami atmosferycznymi. Fot. ICON
Jak przystało na klasyczną terenówkę ICON ma zamontowane z tyłu koło zapasowe. Fot. ICON
Terenówka wyposażona jest w silnik o pojemności 2.4 litra, którego moc wynosi 210 KM. Fot. ICON
Silnik połączony jest z pięciostopniową skrzynią biegów. Fot. ICON
Auto w całości jest wykonywane ręcznie. Fot. ICON
Wykonanie tego auta odznacza się najwyższą dbałością o szczegóły. Fot. ICON
ICON CJ3B wykonany jest bardzo minimalistycznie. Fot. ICON
Na pokładzie znajdziemy tylko najpotrzebniejsze wskaźniki. Fot. ICON
Auto oparte jest na ramie, dzięki czemu ICON może konkurować z autami typowo wyczynowymi. Fot. ICON
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA