REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najmniejszy crossover z Niemiec pojawił się na Polskim gruncie. A my mieliśmy okazję się nim przejechać. Podczas jednodniowej jazdy przyjrzeliśmy się Volkswagenowi T-Cross 1.0 TSI w wersji Style.

Nadwozie Volkswagena T-Cross to tak naprawdę zestaw dość prostych linii. W prostocie może jednak ukrywać się siła! Mały crossover prezentuje się muskularnie, a do tego ma mało posępne jak na niemieckie auto spojrzenie. Co więcej, wybrzuszone nadkola powodują, że auto wygląda na drodze na większe niż jest w rzeczywistości. Kolejny plus? Bardzo ciekawie wygląda paleta barw T-Crossa. Można w niej znaleźć lifestylowy i niezwykle efektowny morski - w takim właśnie kolorze było nasze auto testowe. Co z minusami? Tył mógłby otrzymać jakiś wyrazisty akcent.

REKLAMA

Podstawą do budowy najmniejszego crossovera Volkswagena była platforma podłogowa MQB. Inżynierowie przesunęli w niej położenie przedniej osi. To zminimalizowało zwis przedni, ale także wygenerowało duży rozstaw osi. Ten wynosi 2551 mm. T-Cross ma 4,11 metra długości. To o 54 mm więcej od modelu Polo. Wysokość sięga 1,58 metra. To o 138 mm więcej niż w mniejszym bracie.

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - stylistyczny brat Polo

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej kierowca może się poczuć zupełnie jak w mniejszym… Polo. Tak naprawdę konsola jest identyczna. Identyczne są też materiały wykończeniowe - konkretnie plastiki są stosunkowo twarde, ale z drugiej strony oferują wysoką jakość spasowania. Podczas jazdy z okolicy deski rozdzielczej Volkswagena T-Cross nie dochodzą żadne trzaski. Ergonomia? Standardowo dla Niemców utrzymuje się na wysokim poziomie. Przyzwoicie wypada też ilość przestrzeni.

Zobacz również: Test Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen T-Cross mieści czterech dorosłych pasażerów. Jednak tylko w przypadku, w którym nie są oni przesadnie wysocy, a do tego maksymalnie odsunięta zostanie tylna kanapa (zakres jej ruchu to 14 cm). Niemcy w informacji prasowej dotyczącej auta wytłuścili dość ciekawą informację - otóż osoby zajmujące miejsce w pierwszym rzędzie foteli siedzą dokładnie 597 mm nad powierzchnią asfaltu.

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Tylna kanapa Volkswagena T-Cross jest składana w stosunku 60:40. Opuszczane jest również oparcie fotela pasażera w przednim rzędzie - w ten sposób auto może przewozić dłuższe przedmioty. Jeżeli chodzi o przestrzeń załadunkową, bagażnik crossovera ma pojemność wynoszącą od 370 do nawet 1281 litrów.

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - 3 cylindry i… sporo mocy!

Do końca tego roku Volkswagen T-Cross będzie oferowany w Polsce z jednym silnikiem benzynowym występującym w trzech konfiguracjach. Mowa o jednostce 1.0 TSI z serii EA 211. Motor ma 999 cm3 pojemności, 3 cylindry, bezpośredni wtrysk paliwa i… filtr cząstek stałych! Małolitrażowy benzyniak spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. W modelach bazowych konstrukcja rozwija 95 koni mechanicznych i jest sparowana z 5-biegową przekładnią manualną. Oczko wyżej plasuje się 115-konny wariant przekazujący moc za pośrednictwem skrzyni 6 biegowej.

Na szczycie cennika plasuje się wersja 115-konna połączona z 7-biegową skrzynią automatyczną. Do tej roli Niemcy wybrali dwusprzęgłową przekładnię DSG. Według zapowiedzi importera już pod koniec roku w ofercie pojawi się również benzyniak 1.5 TSI. Półtoralitrowy silnik zaoferuje moc na poziomie 150 koni mechanicznych, a do tego będzie oferowany wyłącznie ze skrzynią DSG.

Silnik Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie w litrach na 100 km
1.0 TSI 95 KM 175 Nm 11,5 s. 180 km/h 4,9
1.0 TSI 115 KM 200 Nm 10,2 s. 193 km/h 5,6
1.0 TSI 115 KM DSG 200 Nm 10,2 s. 193 km/h 5,9

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - wrażenia z jazdy?

Podczas testu mieliśmy okazję przejechać się Volkswagenem T-Cross 1.0 TSI 115 KM DSG. I ten układ napędowy jest wprost idealny do małego crossovera. Auto ma wystarczającą moc. Chętnie przyspiesza zarówno ze startu, jak i podczas wyprzedzania. Do tego wiele dobrego można powiedzieć o przekładni. Zmienia biegi płynnie, dość szybko reaguje redukcją na głębsze wciśnięcie pedału gazu i nie szarpie podczas ruszania. Silnik ma jeszcze jedną zaletę - pracuje niezwykle szybko. Przy prędkości 90 km/h słychać przede wszystkim pracę opon. Nie ma zatem mowy o charakterystycznym gangu 3-cylindrowego benzyniaka znanym z wersji wolnossącej.

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Podczas jazdy na plus warto jednak ocenić nie tylko zachowanie silnika. Poprawny jest też układ kierowniczy. Niemcy wspomagają go dość mocno. W ten sposób kierowca nie otrzymuje pełnej informacji o sytuacji na drodze, mimo wszystko w miarę precyzyjnie może wykonywać manewry. Zawieszenie pracuje dość twardo, ale w tym samym czasie sprężyście. Do tego resoruje nierówności z wyjątkową kulturą. Nawet podczas najeżdżania na większe dziury w jezdni, do kabiny pasażerskiej nie docierają żadne głośne stuki.

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - cena od 69 790 złotych

Cennik Volkswagena T-Cross startuje od 69 790 złotych. Konkurenci w postaci m.in. Renault Captur potrafią być sporo tańsi. Mimo wszystko Niemiec dużo daje w zamian. Bazowy model bez dopłaty otrzymuje takie elementy jak tylne światła wykonane w technologii LED, manualną klimatyzację oraz radio Composition Color wraz z zestawem głośnomówiącym Bluetooth. Poza tym posiada rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa. Standardem jest m.in. system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i wykrywania pieszych, Blind Spot wykrywający pojazdy znajdujące się w martwym polu, system aktywnej ochrony pasażerów PreCrash oraz system wspierania kierowcy podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem.

Volkswagen T-Cross cennik

Volkswagen T-Cross cennik

Materiały prasowe Volkswagen

Kolejny poziom wyposażenia - wersja Life - rozszerza listę o obręcze aluminiowe o wielkości 16 cali, czarne relingi dachowe, podłokietnik dla kierowcy, składane oparcie przedniego fotela czy podwójną podłogę bagażnika. W topowym Style standardem stają się ponadto 17-calowe felgi aluminiowe, światła przednie wykonane w technologii LED, srebrne relingi dachowe oraz multifunkcyjna kierownica wykończona skórą. Spore pole do popisu dla nabywcy Volkswagena T-Cross daje lista wyposażenia opcjonalnego.

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Kupujący może dopłacić m.in. za monitor w miejscu zegarów, 8-kanałowy system nagłośnienia Beats o mocy 300 watów, bezkluczykowy dostęp do auta, 18-calowe felgi aluminiowe czy nawigację satelitarną. A więc ile kosztował testowy Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115 KM DSG w efektownym, morskim kolorze i z pełnym wyposażeniem? Według naszych wyliczeń tak skonfigurowany model zostanie wyceniony przez salon sprzedaży na kwotę 119 410 złotych. A to… całkiem sporo jak na niewielkiego crossovera.

Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - podsumowanie:

Volkswagen T-Cross jest nieco pudełkowaty i ma twarde plastiki we wnętrzu. Z drugiej strony jakość spasowania nie budzi większych zastrzeżeń, a sposób zachowania się auta na drodze dużo bardziej przywodzi na myśl większe konstrukcje. Czy zatem T-Crossa 1.0 TSI warto kupić? Jak najbardziej. Podczas konfigurowania modelu lepiej jednak dość uważnie dawkować kolejne elementy wyposażenia dodatkowego. W przeciwnym razie kierowca szybko zabrnie w ślepy zaułek, na końcu którego widnieć będzie napis: przesadzona cena!

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA