Kategorie

Kia Optima: dane techniczne i wyposażenie

Jakub Tujaka
Kia Optima pojawi się w salonach sprzedaży na początku 2012 roku. Fot. KIA
Kia Optima pojawi się w salonach sprzedaży na początku 2012 roku. Fot. KIA
Kia Optima pojawi się w salonach sprzedaży na początku 2012 roku. W początkowym okresie auto będzie dostępne jedynie z silnikiem diesla, a po kilku miesiącach do oferty dołączy jednostka zasilana benzyną. Klienci będą wybierać z trzech wersji wyposażeniowych.

Kia Optima: dane techniczne

Karoseria i podwozie Kii Optimy

Kia Optima to czterodrzwiowy, pięcioosobowy sedan z segmentu D, z w pełni stalowym nadwoziem o konstrukcji skorupowej. Do wyboru: usytuowany poprzecznie silnik Diesla lub (od maja 2012 r.) silnik benzynowy przekazujący napęd na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów. Wersja hybrydowa benzynowo-elektryczna dostępna na wybranych rynkach od drugiej połowy 2012 r.

Zobacz też: Audi A1 Sportback 2012

Silniki dostępne w modelu Optima

1,7-litrowy silnik Diesla o mocy 136 KM (dostępny od momentu wprowadzenia modelu na rynek)

Nazwa                        „U-II”

Rodzaj                        DOHC, czterocylindrowy rzędowy, 16-zaworowy z jedną turbosprężarką o zmiennej geometrii (VGT)

Pojemność                 1,7 litra, 1685 cm³

Maksymalna moc      136 KM (100 kW) @ 4000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy       325 Nm (33,1 kgfm) @ 2000 obr./min

Średnica x skok tłoka 77,2 x 90,0 mm

Stopień sprężania       17,0: 1

Podawanie paliwa      wtrysk paliwa Common Rail CRDi

Konstrukcja                Żeliwny blok silnika i aluminiowa głowica

Klasa emisji spalin      Euro 5 (w zależności od kraju)

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Kia Optima

2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 170 KM (dostępny od maja 2012 r.)

Nazwa                        „Nu”

Rodzaj                         DOHC, czterocylindrowy rzędowy, 16-zaworowy z systemem zmiennych faz rozrządu CVVL

Pojemność                 2,0 litry, 1999 cm³

Maksymalna moc      170 KM

Podawanie paliwa      MPI (wtrysk wielopunktowy)

Konstrukcja                Aluminiowy blok silnika i aluminiowa głowica

Klasa emisji spalin      Euro 5 (w zależności od kraju)

Skrzynie biegów Kii Optimy

Silnik                         1,7D                            2,0B

Ręczna                       6 st.                             6 st.

Automatyczna            6 st.                             6 st.

Zobacz też: Nowa Kia Rio: cennik i wyposażenie

Układ kierowniczy Kii Optimy

Rodzaj                        Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem

Ogólne przełożenie    15,3:1

Liczba obrotów           2,94 obrotu między skrajnymi pozycjami

Średnica skrętu          10,9 metra

Zawieszenie i amortyzacja Kii Optimy

Przód                           W pełni niezależne dzięki montowanym pod ramą kolumnom MacPhersona, ze sprężynami śrubowymi i dwururowymi amortyzatorami gazowymi.

Stabilizator poprzeczny o średnicy 22 mm.

Tył                               W pełni niezależne dzięki montowanemu pod ramą zawieszeniu wielowahaczowemu, sprężynom śrubowym i dwururowym amortyzatorom gazowym ASD.

Stabilizator poprzeczny o średnicy 18 mm.

Hamulce

Zasilanie                      Pojedynczy 10,5-calowy zawór wspomagający uruchamianie hamulców

Przód                           Tarcze wentylowane 280, 300 lub 320 x 28 mm (w zależności od modelu)

Tył                              Tarcze lite 262 lub 284 x 10 mm (w zależności od modelu)

Hamulec parkingowy             Dźwignia obsługiwana ręcznie (samochody z ręczną skrzynią biegów)

Pedał obsługiwany stopą (samochody z automatyczną skrzynią biegów)

Felgi i opony

Standard                     Felgi aluminiowe 16 cali x 6,5J         Opony 205/65 R16

Wyższe wersje           Felgi aluminiowe 17 cali x 6,5J         Opony 215/55 R17

                       Felgi aluminiowe 18 cali x 7,5J         Opony 225/45 R18

Koło zapasowe (standard)     Pełnowymiarowe koło zapasowe z oponą

Zobacz też: Kia ujawnia ceny Optimy

Wymiary Kii Optimy

Na zewnątrz (mm)

Całkowita długość                  4845                Całkowita szerokość* 1830

Całkowita wysokość              1455                Rozstaw osi                2795

Rozstaw kół przednich           1601**             Rozstaw kół tylnych   1601**

Zwis przedni                           965                  Zwis tylny                   1085

Prześwit pod pojazdem          135

*bez lusterek bocznych, ** od 1591 do 1601 mm, w zależności od kół

Zobacz też: Pierwsza jazda: Kia Rio – postrach konkurencji

Wewnątrz (mm)                                 Przód              Tył

Wolna przestrzeń dla głowy               1028                965

Miejsce na nogi                                  1155                880

Szerokość na wysokości ramion      1455                1415

Szerokość na wysokości bioder        1388                1384

Pojemności

Zbiornik paliwa                       70 litrów

Bagażnik (VDA)                     505 litrów / (SAE) 437 litrów

Masa (kg)                  1,7D ręczna / automatyczna                       2,0B ręczna / automatyczna

Masa własna (minimalna)      1484 / 1506                            do ustalenia

Masa całkowita                      2050 / 2050                            do ustalenia

Osiągi                        1,7D ręczna / automatyczna                       2,0B ręczna / automatyczna

Prędkość maksymalna (km/h) 202 / 297                             do ustalenia

od 0 do 100 km/h (s)              do ustalenia / do ustalenia      do ustalenia

Spalanie (l/100 km)   1,7D ręczna / automatyczna                       2,0B ręczna / automatyczna

Cykl mieszany                       5,1 / 6,0                                  do ustalenia

Z ISG                                     4,9 / -----                                 -----

CO2 g/km                               133 / 158                                do ustalenia

Z ISG                                     128 / -----                                -----

Zobacz też: Kia Soul – którą wybrać? Poradnik kupującego

WYPOSAŻENIE STANDARDOWE NA RYNKU POLSKIM

Kia Optima – wersja wyposażenia M

Na zewnątrz

    Felgi aluminiowe 16,0 x 6,5-cala z oponami 205/65 R16
    Chromowany grill chłodnicy
    Zderzaki w kolorze nadwozia (odporne na uderzenia z prędkością 4,0 km/h / 2,5 mph)
    Klamki i listwy progowe w kolorze nadwozia
    Przyciemniane szyby
    Reflektory projekcyjne
    Czarne oprawy reflektorów
    Czarne listwy szyby przedniej, dachu i szyby tylnej
    Jasne chromowane listwy słupków od A do C
    Podgrzewana tylna szyba
    Antena radiowa zamontowana na tylnej szybie
    Diodowe światło stopu zamontowane w górnej części tylnej szyby
    Diodowe kierunkowskazy zamontowane w oprawach lusterek bocznych
    Przednie i tylne lampy przeciwmgłowe

Autosalon24.pl - Kia Soul 1.6 CRDi, nawet 11% taniej. Sprawdź teraz!

Komfort i wygoda

    Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z automatycznym systemem usuwania zaparowania
    Wysokiej jakości amortyzatory
    Elektrycznie regulowane szyby i lusterka boczne
    Wyświetlacz temperatury zewnętrznej
    Komputer pokładowy i licznik kilometrów
    Zdalnie sterowany centralny zamek z alarmem, funkcją automatycznego ryglowania zamków
    Elektryczny zamek klapki wlewu paliwa
    Opóźnienie wyłącznika wewnętrznego oświetlenia
    Oświetlenie bagażnika
    Haki na bagaż
    Wskaźnik „wrzuć wyższy bieg” w przypadku ręcznej skrzyni biegów

Wnętrze

   Trójramienna kierownica obszyta skórą
    Obszyty skórą drążek zmiany biegów
    Regulacja nachylenia i wysunięcia kierownicy
    Regulacja wysokości fotela kierowcy
    Elektryczna regulacja oparcia lędźwiowego w fotelu kierowcy
    Beżowa lub czarna tapicerka siedzeń pokryta tkaniną
    Kieszenie z tyłu oparć przednich siedzeń
    Kieszenie i uchwyty na butelki na drzwiach przednich
    Osłona przeciwsłoneczna z lusterkiem, podświetleniem i rozsuwanym rozszerzeniem
    Schowek z podświetleniem, opcją chłodzenia i zamkiem
    Schowek w konsoli środkowej z podłokietnikiem
    Umieszczony w środku podłokietnik z uchwytem na kubek z tyłu
    Dwa uchwyty na kubki z przodu
    Cyfrowy zegarek
    Radio z RDS i odtwarzaczem CD odtwarzającym pliki MP3
    6,5-calowe głośniki w drzwiach przednich i tylnych
    Dwa 2,5-calowe głośniki wysokotonowe z przodu
    Sterowanie systemem audio i tempomatem zamontowane na kierownicy
    Zestaw głośnomówiący bluetooth, złącze AUX, port USB
    Składane oparcie tylnej kanapy, dzielone w stosunku 60/40

Bezpieczeństwo

    Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla pięciu podróżujących
    Sygnał dźwiękowy dotyczący zapięcia pasów bezpieczeństwa (dla wszystkich siedzeń)
    Zagłówki o regulowanej wysokości (dla wszystkich siedzeń)
    Podwójne przednie, podwójne boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
    Blokada wewnętrznych klamek tylnych drzwi
    Zaczepy na fotelik dziecięcy na tylnej kanapie
    Bezpieczne elektryczne szyby w drzwiach przednich (automatyczne zamykanie/otwieranie)
    System ABS z układem EBD
    Elektroniczny system kontroli jazdy ESP
    System zarządzający stabilnością pojazdu VSM
    System sygnalizacji awaryjnego hamowania ESS
    HAC — system wspomagający pokonywanie podjazdów
    Immobilizer silnika

Kia Optima – wersja wyposażenia L

Dodatkowe fabrycznie montowane wyposażenie standardowe ponad wyposażenie modelu standardowego

    Felgi aluminiowe 17,0 x 6,5-cala z oponami 215/55 R17
    Diodowe światła do jazdy dziennej ze statycznymi światłami doświetlającymi zakręty
    Automatyczny system usuwający zaparowanie przedniej szyby
    Tapicerka typu PREMIUM (materiał/skóra)
    Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją pamięci
    Podgrzewane przednie siedzenia i chłodzony (wentylowany) fotel kierowcy
    Przednie i tylne systemy wspomagające parkowanie
    Automatyczny asystent parkowania równoległego
    Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
    Automatyczne światła z czujnikiem zmroku
    Wykończenie elementów wnętrza materiałem imitującym carbon
    Skórzane panele wykończeniowe drzwi
    Chromowane wewnętrzne klamki drzwi
    Elektrycznie podgrzewane i sterowane składane lusterka boczne
    Zestaw wskaźników Supervision
    Lampki do czytania nad tylnymi siedzeniami
    Elektryczny hamulec parkingowy (w standardzie z automatyczną skrzynią biegów)
    Tylne wyloty wentylacji (w standardzie z automatyczną skrzynią biegów)
    Łopatki do zmiany biegów (w standardzie z automatyczną skrzynią biegów)

Zobacz też: Lancia Thema - mięśniak we włoskich ciuszkach

Kia Optima – wersja wyposażenia XL

Dodatkowe fabrycznie montowane wyposażenie standardowe ponad wyposażenie modelu średniego

    System wspomagający pozostawanie na danym pasie
    System monitoringu ciśnienia w oponach (wersja high line)
    Felgi aluminiowe 18,0 x 7,5-cala z oponami 225/45 R18
    Tarcze hamulcowe o większej średnicy z przodu i z tyłu
    Sportowa stylistyka atrapy chłodnicy, zderzaków, nakładki na progi w kolorze nadwozia
    Tylne lampy wykonane w technologii LED
    Reflektory ksenonowe
    Szyby hydrofobowe
    Klimatyczne podświetlenie wnętrza
    Skórzana tapicerka foteli
    Inteligentny kluczyk z przyciskiem uruchamiania samochodu
    System nawigacyjny z kamerą cofania
    System multimedialny Infinity (firmy Harman), 550 W, 11 głośników i subwoofer

Kolory Kii Optimy

Na rynku europejskim nowa Optima jest dostępna w następującej gamie dziewięciu kolorów:

Niemetaliczny

    Ebony Black

Metaliczny

    Bright Silver
    Satin Metal
    Light Graphite
    Spicy Red

Perłowy

    Snow White
    Platinum Graphite
    Metal Bronze
    Santorini Blue

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    21 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?