Kategorie

Alfa Romeo na 64. Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie

Alfa Romeo 4C Concept fot. Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Concept fot. Alfa Romeo
Esencja stylu wyrażająca silne emocje, znakomita przyczepność do drogi oraz największa przyjemność prowadzenia: oto cechy, które od zawsze wyróżniały Alfę Romeo na światowej arenie motoryzacyjnej. Te same wartości stanowią fundament Alfy Romeo 4C Concept, kompaktowego „super samochodu", który reprezentuje prawdziwą esencję sportowego samochodu powstałego na bazie wartości marki.

Alfa Romeo 4C Concept jest „ambasadorem technologii DNA" lub ambasadorem dziedzictwa technologicznego, które wyróżnia obecne i przyszłe samochody marki Alfa Romeo. „Technologia D.N.A." jest filozofią marki Alfa Romeo w kwestii rozwoju technicznego. Każdy model tej marki musi łączyć w sobie znakomite i dynamiczne osiągi (zgodnie z tradycją marki), oszczędność i ekologię, maksymalny komfort oraz najwyższe bezpieczeństwo zarówno aktywne jak i pasywne połączone z kontrolą we wszystkich warunkach.

Patrząc z tej perspektywy, model Alfa Romeo 4C Concept znajduje się na najwyższym poziomie zaawansowania „technologii D.N.A.", gdzie „D" (Dynamic) to tryb dynamiczny w połączeniu z osiągami i dynamizmem samochodu, ma jeszcze większe znaczenie dzięki idealnie zrównoważonemu odczuwaniu przyjemności i emocji.
Samochód wystawiany we Frankfurcie wyróżnia nowy kolor nadwozia „Fluid Metal", który jeszcze bardziej podkreśla oryginalne linie nadwozia. Właśnie dzięki atrakcyjnemu, włoskiemu designowi, Alfa Romeo 4C Concept otrzymała od czytelników niemieckiego pisma Auto Bild tytuł „Najpiękniejszego koncepcyjnego samochodu roku", pokonując wielu swoich konkurentów prezentowanych w przeciągu ostatnich kilku miesięcy na targach motoryzacyjnych m.in. w Genewie, Detroit, Tokio i Szanghaju.

Zobacz też: Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko

Wprowadzenie modelu 4C do sprzedaży planowane jest na rok 2013. Masa auta to około 850 kg, a maksymalna moc sięga 200 KM, zaś stosunek masy do mocy wynosi mniej niż 4 kg/KM, wartość godna prawdziwego „super samochodu". Ten koncepcyjny samochód bazuje na formule dwuosobowego modelu o nadwoziu coupé z napędem na tylne koła i montowanym centralnie silnikiem, przy długości około 4 metrów i rozstawie osi wynoszącym mniej niż 2,4 metra.

Oprócz tego fascynującego samochodu na stoisku we Frankfurcie królować będą również modele Giulietta i MiTo wraz z ich najnowszymi innowacjami stylistycznymi i technologicznymi, które, obok filozofii związanej z „technologią D.N.A.", są wyrazem idealnego połączenia osiągów, komfortu i wydajności.

W świetle jupiterów znajdzie się również Alfa Romeo Giulietta z silnikiem MultiAir 1,4 TB o mocy 170 KM i przekładnią Alfa TCT. Giulietta z silnikiem MultiAir i przekładnią TCT jest najbardziej ekologicznym, benzynowym samochodem kompaktowym w tej klasie. W rzeczywistości samochód ten charakteryzuje niezwykle niski poziom zużycia paliwa i emisji spalin (5,2 l/100 km w cyklu mieszanym i 121 g/km emisji CO2) przy jednoczesnym zachowaniu znakomitych osiągów, godnych marki Alfa Romeo: maksymalna prędkość 218 km/h i przyspieszenie od 0-100 km/h w 7,7 sekundy.

We Frankfurcie prezentowane są dwie wersje Alfy Romeo Giulietta: najmocniejsza wersja silnikowa Giulietty Quadrifoglio Verde z silnikiem Tbi 1750 o mocy 235 KM, w kolorze Rosso Competizione oraz wersja Distinctive w odcieniu Grigio Magnesio wyposażona w silnik wysokoprężny 2,0 JTDM o mocy 170 KM. Obydwie wersje wyposażone są w najnowsze rozwiązania technologiczne od biksenonowych przednich reflektorów z funkcją AFS (zaawansowanym, nowoczesnym systemem sterowania, który automatycznie reguluje wiązkę przedniego reflektora na podstawie komend z kierownicy, i który potrafi obrócić reflektor o maksymalnie 15°) poprzez system nawigacji z mapami i wysuwanym wyświetlaczem i systemem TMC Pro do systemu hi-fi BOSE, do systemu Blue&Me z przyciskami sterowania znajdującymi się na kolumnie kierownicy i portem AUX, USB i Bluetooth.

MiTo

Na stoisku Alfy Romeo nie może oczywiście zabraknąć modelu MiTo, który został ostatnio poddany zmianom poprzez wprowadzenie ważnych innowacji. Na początek innowacje produktowe: wszystkie silniki montowane w MiTo spełniają wymogi normy Euro 5 i posiadają w standardzie system Start&Stop, za wyjątkiem wersji najtańszej wersji Junior 1.4 70 KM. Zwer. Na koniec, MiTo z silnikiem 1,4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM, jako jedyny samochód w tej klasie, ma do zaoferowania klientom zainteresowanym maksymalną przyjemnością prowadzenia układ zawieszenia „Alfa Active Suspension": system, który aktywnie i w sposób ciągły steruje elektronicznymi amortyzatorami, idealnie zintegrowanymi z „technologią D.N.A.", i który obsługiwany jest przy użyciu dźwigni znajdującej się wewnątrz samochodu, czyli za pomocą selektora stylu jazdy Alfa D.N.A.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna Włoszka

Ponadto, na targach w Niemczech prezentowana jest najmocniejsza i ekskluzywna wersja MiTo - Quadrifoglio Verde. Nowa wersja MiTo Quadrifoglio Verde wyposażona w mocny silnik 1,4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM (zdobywcę tytułu „Najlepszy Nowy Silnik Roku 2010"), oferuje innowacyjny układ zawieszenia „Alfa Active Suspension", który aktywnie i w sposób ciągły steruje elektronicznymi amortyzatorami opracowanymi w wyniku połączenia sił projektantów i testerów Alfy Romeo z najnowszymi technologiami Magneti Marelli.

Alfa Romeo MiTo Fot. Moto.wieszjak.pl
Alfa Romeo Giulietta Fot. Moto.wieszjak.pl
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    20 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.