REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A5 po zmianach

Wszystkie jednostki w gamie nowego Audi A5 mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, a system Start-Stop i rekuperacja montowane są seryjnie fot. Audi
Wszystkie jednostki w gamie nowego Audi A5 mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, a system Start-Stop i rekuperacja montowane są seryjnie fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi udoskonala serię A5. W modelach A5 Sportback, Coupé, Cabriolet i S5 zaszło sporo istotnych zmian, mających na celu uatrakcyjnić ofertę. Sylwetka nabrała większej od poprzednika dynamiki a modyfikacje dotyczą silników, napędu quattro czy systemów Infotainment.

Stylistyka zewnętrzna i nadwozie

REKLAMA

Ogólna bryła Audi A5 pozostała bez zmian. Modyfikacje skupiły się na przyciągających wzrok akcentach. Czarna i błyszcząca osłona chłodnicy, mocniej zaakcentowane wloty powietrza w nowych zderzakach i płaskie reflektory przeciwmgielne - tak prezentuje się przód sportowego Audi. Optycznie auto wydaje się szersze i bardziej płaskie.  Zmianie uległy również główne reflektory: ich dolna krawędź tworzy falę, wnętrze ma nową strukturę a światła diodowe do jazdy dziennej tworzą wąską, jednolitą klamrę obejmującą reflektor.

REKLAMA

Karoseria auta, która nieznacznie urosła, jest częściowo wykonana z aluminium co ma korzystny wpływ na rozkład mas. Tylne światła również otrzymały nowy kształt a na życzenie mogą mieć formę ciągłych pasów diodowych. Klienci będą mieli do wyboru 16 kolorów nadwozia a w wersji cabrio - 4 kolory dachu. Na zamówienie, dostępny jakie pakiet stylizacyjny S-line zmieniający wygląd elementów zewnętrznych.

Silniki:

REKLAMA

Wszystkie jednostki w gamie nowego Audi A5 mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, a system Start-Stop i rekuperacja montowane są seryjnie. W ofercie znajdą się trzy silniki benzynowe i cztery jednostki TDI. Podstawowy benzyniak to całkowicie zmodyfikowany silnik 1.8 TFSI. W modelu A5 Coupé ta czterocylindrowa jednostka zużywa średnio zaledwie 5,7 litra paliwa na 100 km, czyli o 21 procent mniej niż dotychczas. 1.8 TFSI legitymuje się mocą 170 KMa a mocniejsza jednostka 2.0 TFSI dysponuje 211 KM. Nowością w ofercie Audi A5 jest silnik 3.0 TFSI – V6 z kompresorem rozwijający moc 272 KM.

Czterocylindrowy diesel również został poddany licznym modyfikacjom. 2.0 TDI w wersji z manualną skrzynią biegów i mocą 170 KM, według producenta zadowala się w A5 Coupé średnio 4,7 litrami ropy na 100 km. Ofertę uzupełniają trzy silniki wysokoprężne V6. Jednostka 3.0 TDI o mocy 204 KM jest najoszczędniejszym sześciocylindrowym silnikiem w swojej klasie (4,9 l/ 100 km) (129 gramów CO2 na km). Za jakiś czas w modelu A5 zagości wersja clean diesel, spełniająca wymagania normy spalin Euro 6.

Zobacz też: Audi wzmocniło swoja pozycję na światowych rynkach  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna, sześciobiegowa przekładnia oraz bezstopniowa skrzynia multitronic. Warianty quattro mają przekładnię manualną lub błyskawicznie zmieniającą przełożenia, dwusprzęgłową - S-tronic. Dla wszystkich wariantów quattro, jako uzupełnienie, dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy, który gwarantuje nowemu A5 odpowiednią trakcję i precyzję prowadzenia.

Wyposażenie:

Zupełną nowością jest system zalecający kierowcy przerwę na odpoczynek. Na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów system rozpoznaje zmęczenie prowadzącego pojazd i odpowiednio go ostrzega. Adaptive cruise control wykorzystuje technikę radarową aby utrzymać A5 w stałej odległości od jadącego z przodu pojazdu. Przy prędkości poniżej 30 km/h system ten aktywuje hamowanie z pełną siłą w razie zagrożenia uderzeniem w tył innego pojazdu.

Zobacz też: 100-tysięczne Audi A1  

Seryjnie dostępny będzie system audio z ośmioma głośnikami a najbardziej rozbudowany system MMI Navigation plus (jako opcja) będzie dostępny z wbudowanym dyskiem, siedmiocalowym, kolorowym wyświetlaczem i odtwarzaczem DVD. Lista opcji będzie również obejmowała m. in telefon bluetooth, trzystopniową wentylacją siedzeń i audi connect: interaktywny system z dostępem do internetu, opracowany przy współpracy z firmą Google. Wewnętrzna konsola w Audi A5 po zmianach, otrzymała podświetlenie w kolorze białym.

Audi S5

S5 Sportback, Coupé i Cabriolet – również zostały poddane modyfikacjom. We wszystkich modelach S5 montowany jest teraz silnik 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM). Nowa, doładowywana kompresorem jednostka V6 zużywa średnio o 20 procent mniej paliwa niż poprzednik (V8). Średnie zużycie wynosi 8,1 litra na 100 km przy osiągach na poziomie 4,9 sekundy od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Najważniejsze nowości techniczne w Audi S5 to napęd quattro ze środkowym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Specjalne zawieszenie sportowe „S” oraz seryjne 18-calowe koła odpowiadają za przyczepność na odpowiednim poziomie. Zmodyfikowane wersje „S” można rozpoznać po nowych światłach, detalach nadwozia i lakierach z efektem kryształowym.

Zupełną nowością jest system zalecający kierowcy przerwę na odpoczynek. Na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów system rozpoznaje zmęczenie prowadzącego pojazd i odpowiednio go ostrzega fot. Audi
Dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna, sześciobiegowa przekładnia oraz bezstopniowa skrzynia multitronic fot. Audi
Audi udoskonala serię A5. W modelach A5 Sportback, Coupé, Cabriolet i S5 zaszło sporo istotnych zmian fot. Audi
Ogólna bryła Audi A5 pozostała bez zmian. Modyfikacje skupiły się na przyciągających wzrok akcentach fot. Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA