REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Astra GTC z Gliwic

Na polskim rynku ceny wersji GTC z Gliwic będą znane pod koniec czerwca i wtedy też będzie można składać zamówienia fot. Opel
Na polskim rynku ceny wersji GTC z Gliwic będą znane pod koniec czerwca i wtedy też będzie można składać zamówienia fot. Opel

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Opel Astra GTC swoją premierę będzie miał we Wrześniu 2011 roku podczas 64. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie nad Menem. Ceny Astry GTC, która będzie produkowana w Gliwicach, poznamy pod koniec czerwca.

Pod koniec roku Opel wprowadzi na rynek trzy nowe auta: Amperę o napędzie elektrycznym, Zafirę Tourer i trzydrzwiową, sportową Astrę GTC. Wszystkie wersje Astry GTC korzystają z osi przedniej HiPerStrut (kolumna McPherson) która jest połączona z rozwiązaniem opatentowanym przez Opla – tylną osią z drążkiem Watta, co ma zapewnić wyjątkową stabilność i precyzję prowadzenia.

REKLAMA

Nadwozie

REKLAMA

Nowa Astra GTC jest oparta na modelu Opla GTC Paris Concept, zaprezentowanego podczas Mondial de l’Automobile w Paryżu. Pięciomiejscowa Astra GTC, nie ma żadnego wspólnego z innymi członkami rodziny Astry elementu zewnętrznego. Do wyboru będzie 7 wzorów felg: od 17 do 20-calowych.

Konstruktorzy maksymalnie zwiększyli dynamikę, ograniczając ilość linii. Motyw ostrza, został poprowadzony w tym samym kierunku, co w Insignii, a linia końcowa dachu kryje niewielki spojler. Przednie reflektory w kształcie „orlego oka”, wyposażone są w światła do jazdy dziennej, a opcjonalne diody LED podkreślają motyw świateł tylnych „w kształcie skrzydła”.

Układ jezdny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ustawienie przedniego zawieszenia jest podobne do Insignii OPC, a w porównaniu z pięciodrzwiową Astrą, GTC została obniżona o 15 mm, podczas gdy podstawowe wymiary podwozia nieznacznie się zwiększyły. Rozstaw osi zwiększył się o 10mm a rozstawy kół są szersze, co umożliwia pomieszczenie sportowych kół o zwiększonej średnicy opon.

Przednie zawieszenie z wysokiej klasy kolumnami (HiPerStrut) w porównaniu ze standardowym zawieszeniem McPherson w modelu Astry, poprawia prowadzenie i przyczepność kół i zmniejsza moment reakcyjny sterowania przy jeździe na zakrętach, oferując kierowcom Astry GTC sportowe doznania. Układ tylnej belki z wahaczami połączonymi z drążkiem Watta, to lżejsza i bardziej kompaktowa konstrukcja niż oś wielowahaczowa. Zapewnia również większy komfort oraz lepsze tłumienie dźwięków.

Zobacz też: Test Opel Astra IV

W nowej Astrze GTC będzie dostępny w pełni adaptacyjny układ sterowania podwoziem FlexRide. Poprawia on stabilność jazdy w zakrętach i reagowanie sterowania poprzez automatyczne dostosowanie do warunków drogowych, prędkości jazdy na zakrętach, ruchu pojazdu i indywidualnego stylu jazdy. Kierowca może w dowolnej chwili wybrać spośród zrównoważonego trybu standardowego, nastawionego na komfort trybu Tour lub trybu Sport.

Silniki

Na początku do wyboru będzie jedna jednostka Diesla i trzy jednostki benzynowe.

REKLAMA

2.0 CDTI Common-Rail o mocy zwiększonej do 165 KM jest wyposażony w filtr cząsteczek stałych DPF i sześciobiegową manualną skrzynię biegów. System Start/Stop, to standardowe wyposażenie. Moment obrotowy nawet na poziomie 380 Nm dzięki funkcji Overboost, pozwala Astrze GTC na osiągnięcie prędkości 100 km/h w 8,9s a maksymalnie rozpędzić się do 210 km/h. Średnie zużycie według producenta ma się kształtować na poziomie 4,9l oleju napędowego na 100 km, a 56-litrowy zbiornikowi paliwa ma umożliwić Astrze GTC 2.0 CDTI przejechanie ponad 1 100 km.

Start/Stop to także standard w dwóch silnikach benzynowych turbo:
1.4 o mocy 120 KM i 140 KM. Oba silniki są wyposażone w sześciobiegowe manualne skrzynie biegów i dostarczają moment obrotowy 200 Nm, wymagając średnio 5,9 l paliwa na 100 km. Silnik 1.6 turbo chwilowo będzie najmocniejszą oferowaną jednostką. 180 KM z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i prędkość maksymalna 220 km/h.

Więcej jednostek napędowych pojawi się w ofercie w okresie światowej premiery na wystawie we Frankfurcie. Wersje sportowe m. in OPC, pojawią się w 2012 roku.

Wyposażenie i wnętrze

Przedni system kamer Opel Eye to m. in funkcja rozpoznawania znaków drogowych. W dodatku oprócz znanego systemu ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu Lane Departure Warning (LDW), kamera teraz obsługuje także nową funkcję Following Distance Indication (FDI), która wizualnie informuje kierowcę o odległości od pojazdu jadącego z przodu.

W Astrze GTC debiutuje nowa funkcja bi-ksenonowego układu czwartej generacji. System włącza i wyłącza światła drogowe w zależności od obecności innych samochodów a Intelligent Light Ranging (ILR), wykorzystuje przedni system kamer Opel Eye do pomiaru odległości od pojazdu jadącego z przodu i do regulacji świateł mijania. Astra GTC nie będzie oślepiała.

Zobacz też: Nowy Opel Antara 2011

We wnętrzu zmieści się pięć osób, a bagażnik zapewnia 370 litrów pojemności. Ilość przestrzeni na drobiazgi została polepszona o 50% w stosunku do poprzedniej generacji GTC np. dzięki elektrycznemu hamulcowi postojowemu, który zwalnia przestrzeń w środkowej konsoli. Nowe materiały i kolory wnętrza będą wyróżniały GTC od 5 drzwiowej wersji. Tapicerki ze skóry łączące aplikacje Alcantara i Nappa będą dostępne w wyposażeniu opcjonalnym. W standardzie znajdzie się niewielka, sportowa kierownica z poprawionym uchwytem. Przednie fotele Astry GTC oferują szeroki zakres regulacji w ośmiu wariantach i cztery zakresy regulacji na poziomie lędźwiowym i górnej części nóg, są certyfikowane przez ekspertów w dziedzinie zdrowia z organizacji AGR.

Auto z jedną z czterech jednostek napędowych i oferowane w dwóch poziomach wyposażenia, będzie można zamówić począwszy od 7 czerwca. Obecny zakres cen to: od 21 750 EUR (Astra GTC Enjoy 1.4 Turbo 120 KM) do 27 855 EUR (Astra GTC Sport 2.0 CDTI 165 KM). Na polskim rynku ceny wersji GTC z Gliwic będą znane pod koniec czerwca i wtedy też będzie można składać zamówienia.

Wersja GTC stanowi od 15 do 20% sprzedaży wszystkich modeli Astry, gama kompaktów Opla zwiększyła swój udział w segmencie w Europie z 8,3% w 2009 roku do 11,4% w 2010 roku.

Ceny Astry GTC, która będzie produkowana w Gliwicach, poznamy pod koniec czerwca fot. Opel
e wnętrzu Astry GTC zmieści się pięć osób, a bagażnik zapewnia 370 litrów pojemności fot. Opel
Wersja GTC stanowi od 15 do 20% sprzedaży wszystkich modeli Astry fot. Opel
Przednie fotele Astry GTC oferują szeroki zakres regulacji w ośmiu wariantach i cztery zakresy regulacji na poziomie lędźwiowym i górnej części nóg fot. Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA