REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi jest budowany w nowej fabryce w japońskim mieście Sagara fot. Suzuki
Suzuki Kizashi jest budowany w nowej fabryce w japońskim mieście Sagara fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki wprowadza na rynek całkowicie nowy model – sportowego sedana Kizashi, bazujący na serii projektów koncepcyjnych Kizashi.

REKLAMA

Suzuki Kizashi jest budowany w nowej fabryce w japońskim mieście Sagara. Model wyposażono standardowo w rzędowy czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2,4 litra. Zarówno blok silnika jak i jego głowica wykonane są z aluminium, tak jak tłoki. Kute matrycowo korbowody, osadzone na wale korbowym z kutej stali zapewniają wysoką trwałość jednostki napędowej, a wałek wyważający poprawia wyważenie elementów ruchomych silnika, zapewniając redukcję hałasu i wibracji.

REKLAMA

Czterocylindrowy silnik, żywo reagujący na każde naciśnięcie pedału gazu współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów o doskonale dobranych przełożeniach. Klienci mogą także wybrać automatyczną przekładnię typu Continuously Variable Transmission (CVT), która zapewnia rozsądne zużycie paliwa, a przy tym znakomicie pasuje do sportowego charakteru Suzuki Kizashi. Znajduje to odzwierciedlenie między innymi w sposobie zmiany biegów za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy. Suzuki Kizashi z każdym rodzajem transmisji zapewnia stosunkowo niski poziom zużycia paliwa. Suzuki prowadzi intensywne prace nad napędem hybrydowym, który nowy model otrzyma w przyszłości.

Hamowanie i prowadzenie

Nadwozie o wyjątkowo wysokiej sztywności oraz konstrukcja zawieszenia (z tyłu zawieszenie wielowahaczowe) zapewniają pewne prowadzenie, doskonałą stabilność, a także wysoki komfort, między innymi dzięki zredukowanym do minimum drganiom i wibracjom nadwozia. Zaprojektowany od podstaw z myślą o możliwości zastosowania napędu na 4 koła, Suzuki Kizashi będzie wyposażony opcjonalnie w taki napęd o nowej, zaawansowanej konstrukcji, zapewniający kierowcy jeszcze lepsze wyczucie samochodu i większą przyjemność z jazdy oraz bezpieczeństwo. 

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W zaawansowanym układzie hamulcowym Suzuki Kizashi zaprojektowano hamulce tarczowe na wszystkie 4 koła. Układ zbudowano z komponentów dostarczanych przez tak znanych dostawców jak firma Akebono, która jest wiodącym dostawcą układów hamulcowych zarówno dla przemysłu motoryzacyjnego, jak i dla najszybszych pociągów.

Design

REKLAMA

Starannie zaprojektowany, estetyczny wygląd zewnętrzny Suzuki Kizashi można określić jako doskonałe połączenie europejskiego stylu i japońskiej jakości. Zaprojektowana z myślą o wyrafinowanych entuzjastach motoryzacji agresywna, odważnie narysowana linia nadwozia Suzuki Kizashi jest uzupełniona przez 18-calowe koła wykonane z lekkich stopów. Nowoczesna stylizacja o doskonałych proporcjach i niewielkich zwisach odpowiada oczekiwaniom współczesnego klienta, poszukującego sportowego sedana. Podobnie jak w modelach koncepcyjnych Suzuki Kizashi , przód samochodu w wersji produkcyjnej odzwierciedla dystyngowany styl i siłę, a nienagannie wystudiowana linia nadwozia Suzuki Kizashi podkreśla drzemiącą moc i wyrafinowaną kombinację potencjału i wykwintności.

W tylnej części Suzuki Kizashi styliści położyli nacisk na podkreślenie sportowego charakteru nowego sedana Suzuki. Takim sportowym akcentem jest podwójna końcówka układu wydechowego, która odzwierciedla doskonałe osiągi nowego modelu.

Wnętrze

Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogą cieszyć się dostatecznie przestronnym wnętrzem i komfortem. Wygląd wnętrza nowego Suzuki jest nowoczesny, a sportowe fotele zapewniają wysoki komfort siedzenia i odpowiadają charakterem doskonałym własnościom jezdnym samochodu. Nabywcom powinna przypaść do gustu elegancka tablica rozdzielcza o sportowej linii, a klienci poszukujący sedana o charakterze luksusowym będą usatysfakcjonowani skórzaną tapicerką i materiałami najwyższej jakości, potwierdzającymi aspiracje Suzuki Kizashi do jeszcze wyższej klasy.

Siedzenia mogą być pokryte doskonałej jakości skórą, a fotele są wyposażone w funkcję 3-stopniowego ogrzewania. Zarówno tapicerka wykonana z tkaniny, jak i skórzana wykonane są z najlepszych materiałów.

Trakcja i bezpieczeństwo

Lista standardowego wyposażenia bezpieczeństwa jest w nowym Suzuki Kizashi bardzo bogata i obejmuje aż osiem poduszek powietrznych, ESP, system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania, reflektory projektorowe oraz system kontroli ciśnienia powietrza w oponach.

Na liście wyposażenia Suzuki Kizashi znajdziemy także opracowany przez Suzuki synergiczny system dynamicznej kontroli nad pojazdem, który pomaga kierowcy kontrolować samochód bez wyraźnie odczuwalnej ingerencji układu.

Zobacz też: Ceny nowego Volkswagena Passata

Suzuki Kizashi jest oferowany z układem napędu na cztery koła i-AWD opracowanym przez Suzuki. To rzadko spotykana opcja w tej klasie samochodów, która służy zarówno bezpieczeństwu, jak i poprawie osiągów, a jest bardziej typowa w samochodach luksusowych. Nowy napęd na cztery koła opracowany przez Suzuki zapewnia doskonałą trakcję nawet przy złej pogodzie i śliskiej nawierzchni, a także doskonałe własności jezdne przy pokonywaniu zakrętów. Napęd na cztery koła włącza się wybierając funkcję AWD przyciskiem na tablicy rozdzielczej, a wtedy zostaje dołączony napęd na tylne koła. Podział momentu obrotowego jest zależny od kilku czynników, między innymi od poślizgu kół oraz położenia przepustnicy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA